  • 1. Data: 2018-08-31 09:42:14
    Temat: pytanie, spadek i osoba ubezwłasnowolniona
    Od: aaa <d...@x...pl>

    Czy ktoś przerabiał drogę nabycia spadku gdy współspadkobierca wplata w
    rozmowy jakieś historie z seriali tv? W reszcie poczynań jest raczej
    trzeźwa gdyby nie te wyimaginowane fakty..

    Współspadkobierca ma męża, jest porozumienie,ale w mojej ocenie bez
    szans na załatwienie tego bezproblemowo w notariacie.

    To osoby w bardzo zaawansowanym wieku i oczywiście ze stertą problemów
    zdrowotnych (m.in. głuchota).

    Rozumiem że pozostaje droga przez sąd z częściowym ubezwłasnowolnieniem
    spadkobiercy i ustanowieniem opiekuna/reprezentacji przez męża.

    Przeglądałem trochę neta, ale w sumie nie wiem jak się do tego zabrać -
    jakie kroki?

  • 2. Data: 2018-08-31 10:15:41
    Temat: Re: pytanie, spadek i osoba ubezwłasnowolniona
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-08-31 o 09:42, aaa pisze:
> [...]
    > spadkobiercy i ustanowieniem opiekuna/reprezentacji przez męża.
    >
    > Przeglądałem trochę neta, ale w sumie nie wiem jak się do tego zabrać -

    Złożyć wniosek o nabycie spadku, podać pozostałych spadkobierców.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-08-31 13:17:03
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

> [...]
    > spadkobiercy i ustanowieniem opiekuna/reprezentacji przez męża.
    >
    > Przeglądałem trochę neta, ale w sumie nie wiem jak się do tego zabrać -

    WON hieno!

    --
    animka

  • 4. Data: 2018-09-01 09:25:01
    Od: aaa <d...@x...pl>

    W dniu 31.08.2018 o 13:17, Animka pisze:

    > WON hieno!

    Gdzie tu się dopatrujesz hieny?
    Powinienem odrzucić spadek na rzecz Skarbu Państwa?
    czy może na rzecz współspadkobiercy, który z własnej inicjatywy chce
    odrzucić spadek na moją rzecz, twierdząc że mu nie jest potrzebny, a ja
    dopytuję się czy na pewno: "jest pewien decyzji" (i ma męża jako
    doradcę). A tak, zapewne jestem tym wspaniałym "opiekunem" pojawiającym
    się u schyłku życia, Ty już to wiesz na pewno.

    No tak, zadałem pytanie w internecie i jak mawiał podobno Lem ~: "nie
    wiedziałem że na świecie jest tylu idiotów, póki nie zajrzałem do internetu"

  • 5. Data: 2018-09-02 08:55:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-01 o 09:25, aaa pisze:

    >  Gdzie tu się dopatrujesz hieny?
    >  Powinienem odrzucić spadek na rzecz Skarbu Państwa?
    >  czy może na rzecz współspadkobiercy, który z własnej inicjatywy chce

    Odrzucasz spadek tylko w swoim imieniu, na kogo potem przechodzi, to już
    zależy od warunków ustawy i nie ty o tym decydujesz.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2018-09-02 23:25:35
    Od: aaa <d...@x...pl>

    W dniu 02.09.2018 o 08:55, Liwiusz pisze:

    > Odrzucasz spadek tylko w swoim imieniu, na kogo potem przechodzi, to już
    > zależy od warunków ustawy i nie ty o tym decydujesz.

    Chodziło o to że chciałem zdecydować o pewnych krokach w zależności od
    skomplikowania sprawy - tak aby było możliwie najprościej i bez
    "szarpania" osób w starszym wieku po lekarzach (np. czy częściowe
    ubezwłasnowolnienie tego wymaga?) - pytanie miało to na celu - ale
    potrzebuję całościowej "porady"(bo za to jest podatek) a nie kroku nr 1.

    Co do odrzucenia, tak cokolwiek wiem co i jakie są grupy spadkobierców
    ale przecież nie będę w internecie opisywał spraw rodzinnych i relacji
    (a najwyraźniej muszę być wylewny aby nie nazwano ,mnie hieną i
    przeprosin widze nie doczekam się), nazwałem to ogólnie "Skarbem
    Państwa", bo ~ do tego to się sprowadza.