  • 1. Data: 2018-08-31 11:01:06
    Temat: kiedy prokurator może przesłuchiwać
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    <<,,Rozpoczęto wywoływanie akcji porodowej. Pomimo silnego bólu akcja nie
    postępowała i po wielu godzinach mordęgi nad ranem 6 grudnia 2006 r.
    postanowiono przerwać i usłyszałam proszę się trochę przespać . Ok. godziny
    9.30 na salę porodową weszło dwóch funkcjonariuszy CBŚ przysłanych przez
    Prokuratorów celem wykonania czynności śledczych polegających na pobraniu
    ode mnie próbek pisma. Pomimo porodu w toku lekarze wyrazili zgodę na
    czynności, a Prokuratorzy, mając świadomość, że jestem w szpitalu, nie
    odwołali przyjazdu funkcjonariuszy. Miałam regularne skurcze porodowe, w
    trakcie których czynności przerywaliśmy. Tego samego dnia o 20.25 urodziło
    się dziecko" - to fragment skargi na Polskę, którą latem 2007 r. złożyła
    Maria D., księgowa lobbysty Marka Dochnala.

    W listopadzie 2006 r. została zatrzymana na polecenie prok. Adama Rocha z
    Katowic, który prowadził śledztwo przeciw Dochnalowi. Roch zlecał wszystkie
    czynności wobec niej, łącznie z przesłuchaniem na porodówce. Uważał, że
    księgowa brała udział w przekrętach Dochnala. Maria D. wyszła z aresztu
    trzy miesiące po porodzie, a potem wytoczyła Polsce sprawę przed
    Europejskim Trybunałem Praw Człowieka w Strasburgu. W 2013 r. proces
    zakończył się ugodą, w ramach której polski rząd przyznał, że wobec Marii
    D. dopuszczono się ,,nieludzkiego traktowania oraz tortur", przeprosił ją za
    to i wypłacił odszkodowanie.
    Jesienią 2006 r. prok. Roch nakazał ją [Marię D.] zatrzymać, a katowicki
    sąd zgodził się na areszt. W skardze do Strasburga kobieta wylicza
    dolegliwości, jakie spotkały ją od chwili zatrzymania. Mimo że była już w
    okresie, gdy mógł się zacząć poród (dziewiąty miesiąc), została
    przewieziona do aresztu w Grudziądzu (ponad 500 km od Krakowa, gdzie
    mieszkała). Odmówiono jej zmiany obuwia, dostarczenia środków
    higienicznych, widzenia z rodziną i adwokatem. Za wszystkim stał prokurator
    Roch. Nie złagodził zastosowanych środków, mimo że w sprawie kobiety
    interweniowała Maria Kaczyńska, żona ówczesnego prezydenta RP. W styczniu
    2007 r. Roch nie zgodził się też na wizytę w areszcie urzędnika wysłanego
    tam przez rzecznika praw obywatelskich Janusza Kochanowskiego. Oburzony
    Kochanowski interweniował u Ziobry. Bez skutku.
    Prokurator Roch nie poniósł żadnych konsekwencji. Gdy w 2007 r. PiS stracił
    władzę, Ziobro w ostatniej chwili awansował Rocha. Wraz z grupą lojalnych
    wobec Ziobry prokuratorów został przeniesiony do katowickiej prokuratury
    apelacyjnej, a po powrocie Ziobry awansował na wiceszefa Prokuratury
    Regionalnej w Katowicach.

    Dzisiaj, popierany przez resort sprawiedliwości, stanął do konkursu na
    sędziego Izby Dyscyplinarnej Sądu Najwyższego. Krajowa Rada Sądownictwa
    dała mu jedną z pierwszych lokat.>>

    http://wyborcza.pl/7,75398,23828250,prokurator-od-to
    rtur-idzie-do-sadu-najwyzszego-adam-roch-kazal.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl