  • 101. Data: 2018-09-06 09:49:03
    Temat: Re: Grodzenie ulic teren prywatny
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Na temat na temat. Kraj bynajmniej nie trzeciego świata :) Pierwsza
    > dwudziestka w PKB na głowę i z jedną z najlepiej rozwiniętych
    > infrastruktur miejskich na świecie.

    Nadal nie na temat - w końcu nawet najbogatszy kraj świata ma wiele
    rozwiązań prawnych, które możemy uznać za wadliwe. No i pamiętajmy o
    korelacji - czy ten twój kraj jest tak bogaty, bo ma pogrodzone ulice,
    czy może właśnie pomimo tego?

    --
    Liwiusz

  • 102. Data: 2018-09-06 10:48:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-06, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > rozwiązań prawnych, które możemy uznać za wadliwe. No i pamiętajmy o
    > korelacji - czy ten twój kraj jest tak bogaty, bo ma pogrodzone ulice,

    Na temat, ale masz rację, trudno to w sumie porównać. Infrastruktura
    może kompensować takie niedogodności, więc to bardziej kontrargument.

    --
    Marcin

  • 103. Data: 2018-09-06 14:33:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 05.09.2018 o 18:15, J.F. pisze:

    >To raczej działa w drugą stronę - ci co nie płacą już składek mają
    >dużo czasu, więc oni zajmują początek;)

    Teraz, a jak bedzie pierwszenstwo w/g zarobkow, to poczatek bedzie
    inny.

    Jakby to bylo jakos proporcjonalnie, to moze byloby i dobrze, ale
    "pierwszenstwo" moze wygladac tak, ze ci na glownej drodze jada, a ci
    na bocznej stoja :-)

    J.

  • 104. Data: 2018-09-06 14:45:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-09-05 o 06:57, Shrek pisze:

    >Mnie naprawdę wystarczają drogi publiczne. Nawet mimo znacznego
    >skrócenia drogi, ja nie chciałbym przejeżdżać komuś przez podwórko,
    >np. temu właścicielowi działki:
    >https://goo.gl/maps/UTXkKng6M5R2
    >Dotąd nawet nie wyobrażałem sobie, żeby ktoś normalny mógł tego
    >żądać.

    Bo miasto zadbalo i nie ma potrzeby.
    Ale za tymi domkami jakies dzialki sa, i kiedys beda tam domy staly.

    Wyobraz sobie, ze mieszkasz gdzies tu
    https://www.google.pl/maps/@52.2747096,20.9864822,23
    9m/data=!3m1!1e3

    W takim drugim rzedzie domow, pewnie tam nawet ulica bedzie, ale jak
    bedziesz chcial dojsc do szkoly, to trzeba bedzie do Bohomolca dojsc i
    wrocic ...

    Albo np to
    https://www.google.pl/maps/@49.3128423,20.0429608,37
    8m/data=!3m1!1e3

    Tu madry goral wybudowal za domem drugi dom dla turystow, i trzeci i
    czwarty - wszystko na swoim polu.
    Ale goral kiedy umrze i domy sie sprzeda, albo nawet dzieci
    odziedzicza po jednym i sie pokloca ...

    J.

  • 105. Data: 2018-09-06 15:01:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > W takim drugim rzedzie domow, pewnie tam nawet ulica bedzie, ale jak
    > bedziesz chcial dojsc do szkoly, to trzeba bedzie do Bohomolca dojsc i

    Nie do końca rozumiem. Te wzdłużne co idą w kierunku szkoły do Bohomolca
    to mają po 120-180m, to serio jest taki problem przejść te 300m?

    > Ale goral kiedy umrze i domy sie sprzeda, albo nawet dzieci
    > odziedzicza po jednym i sie pokloca ...

    Albo nic nie rozumiem, albo coraz bardziej wydaje mi się, że ktoś tu
    jest niezle rozpuszcony.

    --
    Marcin

  • 106. Data: 2018-09-06 16:11:28
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-06 o 14:45, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > W takim drugim rzedzie domow, pewnie tam nawet ulica bedzie, ale jak
    > bedziesz chcial dojsc do szkoly, to trzeba bedzie do Bohomolca dojsc i

    O k...! Popatrz, faktycznie... Jak żyć?
    Czyżby stamtąd mieszkańcy się teleportowali? No bo chyba nikomu nie
    przeszło dotąd przez głowę coś na kształt idiotycznego przypuszczenia,
    że ludzie czasem potrafią przejść kawałek po ulicznym chodniku?
    A jeśli człowiek będzie chciał dość do stacji metra stąd
    https://goo.gl/maps/UTXkKng6M5R2
    no to już tylko się pochlastać!
    Nie da się, po prostu nie da się. :(

    Ale coś mi się zdaje, że żeby nie wiem jak przez podwórka ludziom
    przechodzić, to i tak niespecjalnie się tę drogę skróci.

    Co nie zmienia faktu, że nie ma żadnego przepisu zezwalającego na
    korzystanie z czyichś prywatnych własnośći.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 107. Data: 2018-09-06 16:23:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-09-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    9m/data=!3m1!1e3

    >Nie do końca rozumiem. Te wzdłużne co idą w kierunku szkoły do
    >Bohomolca
    >to mają po 120-180m, to serio jest taki problem przejść te 300m?

    300m nie, ale w innym miejscu moze sie to zamienic w kilometrz czy
    dwa.
    A nawet te 300m bedzie cie wkurzac, jesli w linie prostej masz 50 :-)
    Albo np z powodu awarii rury masz samochod uwieziony w slepej ulicy.

    Ot, miasto nie zadbalo o zaplanowanie ulic, a po latach sie okazuje,
    ze najpiej to by bylo komus przez podworko przejsc :-)

    Jeszcze domek z ogrodkiem to tradycyjnie byl ogrodzony i zamkniety,
    ale teraz moda na grodzenie duzych osiedli blokow ...

    >Albo nic nie rozumiem, albo coraz bardziej wydaje mi się, że ktoś tu
    >jest niezle rozpuszcony.

    Goral we wsi mial dom przy drodze, a za nim pole.
    Z pola sie juz nie utrzyma, to zbudowal za nim pensjonat dla ceprow.
    Drugi, trzeci ... a dojazd dróżką na wlasnym polu i przez wlasne
    podworko.

    I problemu nie ma ... ale jak kiedys to rozparceluja, to sie zrobi :-)

    J.

  • 108. Data: 2018-09-06 17:19:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >przeszło dotąd przez głowę coś na kształt idiotycznego
    >przypuszczenia, że ludzie czasem potrafią przejść kawałek po ulicznym

    Na razie tam mieszkancow nie ma, bo jest tylko jeden rzad domow.
    Ale zobaczysz, ze kiedys powstana nastepne, a na tym zakrecie przy
    boisku jakby nie bylo miejsca na przejscie.

    Moze kiedys sam bedziesz w takim miejscu mieszkal, to zrozumiesz :-)

    Ale moze wlasciciel sie zestarzeje i da sie zrobic dziure w plocie
    :-)

    >Co nie zmienia faktu, że nie ma żadnego przepisu zezwalającego na
    >korzystanie z czyichś prywatnych własnośći.

    Giertych kiedys probowal wprowadzic "prawo sniegu".

    W Norwegii chyba sa takie przepisy, no i w USA sa - ale tam w inna
    strone i z innych powodow.

    J.

  • 109. Data: 2018-09-06 17:20:06
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 05.09.2018 o 22:11, Akarm pisze:

    > Jeszcze raz:
    > NIE! Nie ma przepisów nakazujących przepuszczanie przez prywatną posesję
    > wszystkich, którzy mają chęć przez tę prywatną posesję przejść.
    > Przypomnę, że nie chodzi o ustanowienie przez sąd służebności przejścia,
    > nie chodzi też o wywłaszczenie.
    > Po prostu: nie ma przepisów nakazujących przepuszczanie przez prywatną
    > posesję wszystkich, którzy mają chęć przez tę prywatną posesję przejść.
    > I to bez względu na wielkość tej prywatnej posesji.

    Przecież napisał Ci, że są: Te o służebności.
    Sądu do tego nie mieszaj, bo służebność istnieje bez wyroku sądu.
    Dopiero jak się zbuntujesz, to sprawa trafi do rozstrzygnięcia przez sąd.

    Coś podobnego, jak uszkodzenie czyjegoś samochodu.
    Oczywistym jest, że masz obowiązek naprawy szkody, a dopiero jeśli to
    kwestionujesz może zająć się tym sąd.

    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 110. Data: 2018-09-06 17:42:46
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-06 o 17:19, J.F. pisze:

    > Moze kiedys sam bedziesz w takim miejscu mieszkal, to zrozumiesz :-)

    Wydaje mi się że ja właśnie w podobnym miejscu mieszkam, w starym,
    rodzinnym domu, w którym się zresztą urodziłem.
    Tak, urodziłem się w tym pokoju, w którym teraz śpię. :)
    Moja mama też się w nim urodziła, taka rodzinna tradycja. ;)
    Ale okolica chyba niewiele się różni od tej, którą pokazałeś, taka
    dzielnica domów jednorodzinnych, zwana przez niektórych willową.

    Jako dzieciak biegałem przez obce podwórka, ale to w niczym nie skracało
    drogi. I tak trzeba zawsze przemieszczać się publicznymi ulicami.
    Nie ma prawa nakazującego mi wpuszczać każdego chętnego na moje
    podwórko. Nawet policja może wejść tylko z nakazem, inaczej psem poszczuję.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/