  • 91. Data: 2018-09-06 06:53:32
    Temat: Re: Grodzenie ulic teren prywatny
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W jaki sposób zniknie?

    1. ludzie sie przyzwyczają do tego co jest lub zostanie wymuszona
    służebność, lub podobnie.
    2. Nowe nie będą powstawać bo nie będzie taniej ziemi w schedzie po prlu
    co ograniczy powstawanie molochów.

    > Oczywiocie, że nie wina własności, tylko właścicieli. To jeszcze raz
    > zapytam - w czym własność spóldzielni jest gorsza, ze akceptujesz jej
    > ograniczenienie, od własności wspólnoty czy osoby prywatnej?

    Nie rozumiem pytania. Dlaczego uważasz, że uważam, że gorsza?

    --
    Marcin

  • 92. Data: 2018-09-06 07:01:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > 1. ludzie sie przyzwyczają do tego co jest

    To tak jakbyś mówił, że problem smogu za kilka lat zniknie, bo ludzie
    się przyzwyczają.

    > lub zostanie wymuszona służebność, lub podobnie.

    No poczytaj wątek - nie wolno, bezprawie, nie ma przepisów
    umożliwających takie komusze rozwiązania...

    > 2. Nowe nie będą powstawać bo nie będzie taniej ziemi w schedzie po prlu
    > co ograniczy powstawanie molochów.

    Ale nijak nie cofnie starych. Ponadto jak masz 10 "małych" 50 metrowych
    ma długośc ogrodzonych do ostrej granicy to na jedno wychodzi.

    > Nie rozumiem pytania. Dlaczego uważasz, że uważam, że gorsza?

    Dlaczego uważasz, że korzystanie "publiczne" z terenu spółdzielni jest
    ok i można w razie czegfo spółdzielnie do tego przymusić, a mniejszej
    wspólnoty już nie? Chyba, że coś źle zrozumiałem.

    BTW - nadal pytam o ten fregment miasta o ulicach 500x500 i pogrodzonym
    wszystko wokoło. Zmalazłem jeden - jest powszechnie uważany za
    największą porażkę urbanistyczną Warszawy. A teraz wyobraź sobie pół
    dzielnicy na kształt mordoru
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Mordor_na_Domaniewskie

    Shrek

  • 93. Data: 2018-09-06 07:28:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To tak jakbyś mówił, że problem smogu za kilka lat zniknie, bo ludzie
    > się przyzwyczają.

    Smog zabija, ulica o 200m dalej w zasadzie nie.

    > No poczytaj wątek - nie wolno, bezprawie, nie ma przepisów
    > umożliwających takie komusze rozwiązania...

    Są są, pytanie dlaczego nie są stosowane.

    > Ale nijak nie cofnie starych. Ponadto jak masz 10 "małych" 50 metrowych
    > ma długośc ogrodzonych do ostrej granicy to na jedno wychodzi.

    Kwestia przyzwyczajenia. Powiększac się toto nie będzie. Może sie nawet
    zacznie regulowac w bardziej pro-społecznym kierunku, bo skoro jest tak
    źle jak sugerujesz to kto tam będzie chciał mieszkać?

    > Dlaczego uważasz, że korzystanie "publiczne" z terenu spółdzielni jest
    > ok i można w razie czegfo spółdzielnie do tego przymusić, a mniejszej
    > wspólnoty już nie? Chyba, że coś źle zrozumiałem.

    Zdecydowanie nie uważam, że korzystanie publiczne z terenu spółdzielni
    jest ok. Taka własność jak każda inna. To że akurat spółdzielnie
    należaoby przymuszać wynika z uwarunkowań historycznych a nie formy
    własności. Jakby to było klasycznie prywatne to byłbym konsekwentny i
    myślał tak samo. Z tym, że ani w jednym ani w drugim przypadku nie mam
    do końca przekonania, czy nalezy. Ale jeśli faktycznie jest tak
    tragicznie, to powinna być ustawa co to reguluje dla wszystkich form
    własności.

> [...]
    > wszystko wokoło. Zmalazłem jeden - jest powszechnie uważany za
    > największą porażkę urbanistyczną Warszawy. A teraz wyobraź sobie pół

    "Nazwa częściowo wynika z ogromnych problemów komunikacyjnych w tym
    miejscu. Na terenach Służewca Przemysłowego w Warszawie (w okolicach
    ulicy Domaniewskiej) powstało drugie co do wielkości osiedle biurowców w
    Polsce[potrzebny przypis]. Budowa biurowców wyprzedziła rozwój
    infrastruktury komunikacyjnej."

    To pewnie kiedys ta infrastruktura nadąży. Przystanki dają się też
    przesuwać. Swoją drogą, to tez może być sposób na co bardziej
    egoistycznych latyfundystów.

    --
    Marcin

  • 94. Data: 2018-09-06 08:13:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-05 o 19:16, Akarm pisze:

    > O ile dobrze pamiętam, niektórym nie podoba się, że właściciel terenu
    > nie udostępnia wszystkim chętnym prywatnej drogi, którą wybudował na
    > swoim podwórku.

    nie wiadomo, czy wybudował, czy przypadła mu po podziale juz wybudowana
    - tak w kwestii formalnej, bo to trochę zmienia spojrzenie na całość....
    Ktoś właśnie nie pomyślał o tym dzieleniu i jak powinno to wyglądać...
    Tym bardziej, że u nas często jest bałagan w papierach jeszcze po PRL-u.
    Przykład był jakis czas temu w Łodzi, gdzie jest dość ruchliwa ulica i
    po badaniach w papierach zauważono, ze to chyba jednak droga wewnętrzna
    powinna byc, bo leży na gruntach jednej spółdzielni mieszkaniowej.

    Inny przykład, brat chciał rozbudować dom, problemem okazała się bardzo
    wąska działka budowlana zaraz obok działki brata, okazało się, ze to od
    dawna jest droga dojazdowa do innych posesji, była ona dawno temu
    wywłaszczona, ale na planach nikt nie poprawił. Niestety bez
    uporządkowania powinni zacząć już dawno inaczej jesteśmy właśnie
    świadkami absurdów.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 95. Data: 2018-09-06 08:40:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 22:42, Shrek pisze:

    > Robię to na podstawie wpisu w księdze wieczystej. Sugerujesz, że znalazł
    > się on tam bezprawnie?

    Zdaje się, że nie rozumiesz, że czym innym jest wpis w księdze
    wieczystej właściciela przyznającego prawo wszystkim chętnym do
    korzystania z jego prywatnej własności, a czymś zupełnie innym jakiś
    wyimaginowany przepis, nakazujący właścicielowi udostępnianie tej
    własności wszystkim chętnym. I nie ma znaczenia ani rodzaj, ani wielkość
    tej prywatnej nieruchomości.
    Górale pobierają opłaty za chodzenie przez ich drogę. A dlaczego? Bo to
    teren prywatny. I nie ma żadnego przepisu nakazującego udostępnienie
    tego terenu wszystkim chętnym. Właściciel ma ochotę go udostępnić?
    Proszę bardzo, to jest tylko i wyłącznie jego wola. Podobnie jest z
    terenem spółdzielni.
    Odpowiedź na pytanie
    - "czy to na prawde nie ma jakiegoś przepisu, aby udostępnić ulicę,
    która ma nazwę wszystkim, którzy po prostu chcą tędy przejśc idąc do
    jakiegoś celu"?
    jest jedna:
    Nie! Nie ma żadnego przepisu nakazującego udostępnianie prywatnej
    własności wszystkim chętnym.

    Możliwe jest wywłaszczenie, czy służebność, jeśli uzyskasz taki wyrok sądu.

    Ale nie ma żadnego przepisu nakazującego udostępnianie prywatnej
    własności wszystkim chętnym.

    Bez sensu jest tu dalsze trollowanie.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 96. Data: 2018-09-06 09:26:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-05 o 20:24, Kris pisze:
    > Liwiusz twierdził że mieszkanie to demagogia w kontekście dyskusji o drodze to ja
    zapytałem czy podwórko przed domem albo taras to tez demagogia? Gdzie jest granica?

    Widzę właśnie, że nie widzisz różnicy, stąd dyskusja z tobą jest
    bezcelowa, skoro nie czujesz tematu.

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2018-09-06 09:29:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > ieszkam np. w okolicy,
    > gdzie aby dostać się z najbliższej stacji metra do pewnego małego
    > sektora przemysłowego trzeba pokonać jakieś 2-3 kilometry. Gdyby nie
    > jedna, nie taka znowu duża prywatna posiadłość, to byłoby to jakies
    > 200-300m.

    W Polsce?

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2018-09-06 09:32:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-06, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > W Polsce?

    Nie.

    --
    Marcin

  • 99. Data: 2018-09-06 09:33:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie.

    No to jakby nie na temat :) tak jakby w dyskusji o drodze do szkoły
    wyciągać argument, że w Butanie do dziecko ma 100km i jest ok :)

    --
    Liwiusz

  • 100. Data: 2018-09-06 09:45:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-06, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > No to jakby nie na temat :) tak jakby w dyskusji o drodze do szkoły
    > wyciągać argument, że w Butanie do dziecko ma 100km i jest ok :)

    Na temat na temat. Kraj bynajmniej nie trzeciego świata :) Pierwsza
    dwudziestka w PKB na głowę i z jedną z najlepiej rozwiniętych
    infrastruktur miejskich na świecie.

    --
    Marcin