  • 41. Data: 2004-01-18 10:45:56
    Temat: Re: Głupota...
    Od: "Roberto 666" <r...@o...pl>

    Z całym szacunkiem dla pana Profesora, ale czy tylko mnie się zdaje że ta
    prbóba definicji zawiera kilka pomysłów/zwrotów w najlepszym przypadku
    budzących wątpliwosci ?

    > - charakter prezentowanych czynności seksualnych - im bardziej czynności
    te
    > odbiegają od zinternalizowanego standardu społecznego w tym względzie -
    tym
    > bliżej do oceny pornograficzności prezentacji,

    Kto miałby oceniać co jest tym "zinteralizowanym standardem społecznym" ?

    > - poziom techniczno-estetyczny prezentacji - im niższy jest ten poziom,
    tym
    > bliżej do oceny pornograficzności prezentacji. Wszelkie powyższe
    > okoliczności oceniane powinny być łącznie w swym wzajemnym związku i
    dopiero
    > taka kompleksowa ocena stworzyć może przesłanki dla uznania przez organ
    > procesowy danej prezentacji za pornograficzną."

    Czyli jesli ktos chce tworzyć erotykę ale brakuje mu talentu to wychodzi
    pornografia ? I czy w takim razie rozstrzygać tę kwestię powinni krytycy
    sztuki ( bo chyba oni mają najwyższe kwalifikacje jeśli chodzi o ocenę
    "poziomu techniczno-estetycznego prezentacji...)?

    Zdaję sobie sprawę że
    po pierwsze - nie jestem prawnikiem
    po drugie - nie ma tu (zdaje się) osoby do której powiniem skierowac tę
    wypowiedź ( czyli p. prof. Filara); chciałem się po prostu podzielić swoim
    zdaniem w tym wzgledzie...

    Z Poważaniem
    Roberto

  • 42. Data: 2004-01-18 11:00:35
    Od: "WSW" <w...@W...TO.poczta.onet.pl>

    > czy ktoś z sznownych grupowiczów mógłby mnie - jak wiadomo laikowi w
    > kwestiach prawa - wskazać definicję pornografii ? W jakimś kodeksie czy
    > innym tego rodzaju dokumencie ?

    Swego czasu tylnymi drzwiami wprowadzono przepis definiujacy pornografie
    jako przedstawienie organow w czasie "akcji". Smiechu bylo co nie miara.
    Tygodnik "Nie" opublikowal calostronicowy artykul z tresciami
    pornograficznymi, ktore nie podlegaly owej definicji prawnej (piss-sex,
    fingering, fisting, seks oralny, seks analny). Cala Europa zalewala sie
    lzami. Ostatecznie leb sprawie ukrecono (i bardzo dobrze zreszta).

    Tu masz interesujacy artykul o dyskusji pornograficznej w Szwecji, w
    ostatnim akapicie na pierwszej stronie jest ciekawe porownanie dzialan
    szwedzkich i polskich w tej materii
    http://polityka.onet.pl/162,6004,1,0,2244-2000-19,ar
    tykul.html
    Echa zwiazane z pierwsza impreza z serii Eroticon (1998):
    http://polityka.onet.pl/162,1034082,1,0,2164-1998-43
    ,artykul.html
    Tu sa opisane proby zdefiniowania pornografii przez polski parLament
    http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1017
    400&MP=1
    Komentarz Ludwika Stommy:
    http://polityka.onet.pl/162,5064,1,0,2232-2000-07,ar
    tykul.html
    Ciekawy artykul "Sex i lex":
    http://polityka.onet.pl/162,1139258,1,0,2426-2003-45
    ,artykul.html

    Nie dosc, ze nie ma prawnej definicji pornografii, trudno jest mowic o
    jakiejkolwiek definicji. Mimo, ze tych istnieja setki i z kazdym dniem
    przybywa nowych, ludziom obeznanym w pismie trudno jest dojsc do
    porozumienia, ktora bylaby ta najodpowiedniejsza. Stanowiska w tej sprawie
    sa tak odmienne, ze mozna sie spodziewac, iz bez uzycia sily nikt zadnej z
    nich nigdy nie ustali.

    --
    wsw

  • 43. Data: 2004-01-18 11:06:42
    Od: "WSW" <w...@W...TO.poczta.onet.pl>

    > W Polsce? ;-)

    Jak wynika z pierwszego zdania Przemyslawa Plaskowickiego nie jest to sprawa
    "W Polsce".
    Czytac nie umiesz, czy tylko trollujesz sobie?

    --
    wsw

  • 44. Data: 2004-01-18 11:11:56
    Od: "Roberto 666" <r...@o...pl>

    "WSW" <w...@W...TO.poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > sa tak odmienne, ze mozna sie spodziewac, iz bez uzycia sily nikt zadnej z

    To może inaczej - czy ktoś zna może w miare dokładnie jakieś wyroki w
    sprawach z pornografią "w tle" , i wie o jakie materiały mniej więcej
    chodziło ? Chodzi oczywiście o wyroki wydane w naszym ponurym kraju...

    Roberto

  • 45. Data: 2004-01-18 11:54:07
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Bez urazy, ale to jest argument klasy "a u was biją Murzynów" :-)

    Jeszcze nie bija ;)

  • 46. Data: 2004-01-18 12:10:40
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "Roberto 666" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Z całym szacunkiem dla pana Profesora, ale czy tylko mnie się zdaje że ta
    > prbóba definicji zawiera kilka pomysłów/zwrotów w najlepszym przypadku
    > budzących wątpliwosci ?

    Zawiera. Ale jak to mowia w tym srodowisku "w doktrynie istnieje spor..."
    :-)

    To co jest a co nie jest pornografia bedzie zawsze rozstrzygane w konkretnym
    przypadku. Tak samo jak slowo wysoki: to osoba powyzej 180 cm czy 200 cm?
    :-)

    NoMAD

  • 47. Data: 2004-01-18 12:15:23
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "WSW" <w...@W...TO.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak wynika z pierwszego zdania Przemyslawa Plaskowickiego nie jest to
    sprawa
    > "W Polsce".
    > Czytac nie umiesz, czy tylko trollujesz sobie?

    Dyskusja byla o prawa polskim. Konkretnie art. 202 par 3. Sam ja
    rozpoczalem. Stad moja odpowiedz. Jak wytezysz wzrok to moze dostrzezesz
    jeszcze taki znaczek: " :-) ". Wiec nie probuj rozpoczynac innego watku
    ktory nie ma nic wspolnego z tematem (chodzi o tzw trollowanie ktrego to
    wyrazu uzyles jak mniemam w celu sprowokowania nowej dyskusji ktora za
    takowa moglabybyc uznana gdyby zostala podjeta).

  • 48. Data: 2004-01-18 12:56:46
    Temat: Odp: Głupota...
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    żal mi takich ludzi jak nomad
    gdybyś tą energię zużył na np. zbieranie butelek w parku
    byłby pożytek dla wszystkich
    a tak tylko jątrzysz.
    takich jak ty później własne dzieci oddają do przytułku bo żyć się takim nie
    da
    pod jednym dachem.

  • 49. Data: 2004-01-18 13:41:26
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    > Dyskusja byla o prawa polskim. Konkretnie art. 202 par 3. Sam ja
    > rozpoczalem. Stad moja odpowiedz. Jak wytezysz wzrok to moze dostrzezesz
    > jeszcze taki znaczek: " :-) ". Wiec nie probuj rozpoczynac innego watku

    NoMADzie, powiedz mi prosze, bo jestem tego ciekaw, czy pomijajac kwestie
    prawne naprawde uwazasz, ze opowiadanie ktorego dotyczy watek jest czyms
    niewlasciwym, co nie powinno sie pojawic w internecie? Jaki jest Twoj
    stosunek do wypowiedzi sedziego ktora byla zacytowana w tym watku?

    Czy sadziszr, ze American Beauty powinno byc zakazane w Polsce z racji
    istnienia art. 202 par 3? Podobnie jak i Romeo i Julia?

    pozdrawiam
    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    "Fear kills more people than death."

  • 50. Data: 2004-01-18 13:47:25
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl> napisał w wiadomości

    > na dalszy plan. Zwracam uwage ze oprocz rozpowszechniania tresci
    > pornograficznych z udzialem maloletniego pon 15 r. z. przepis ten
    > penalizuje takze tresci pornograficzne zwiazane z poslugiwaniem
    > sie zwierzeciem.

    No właśnie: zabroniony jest udział małoletniego<15l. Nie udział wizerunku,
    wyobrażenia ani iluzji małoletniego. Także udział 15-latka który w np.
    filmie podaje się za 14-latka nie jest nielegalny.

    Przez analogię: karane jest zabijanie człowieka. A nie jego wizerunku czy
    wyobrażenia.

    Póki w 'pornografii' nie bierze udziału prawdziwy małoletni poniżej 15 lat -
    robisz z siebe idiotę strasząc paragrafami.

    Ale idź i zawiadamiaj - będzie wesoło, jak bekniesz za robienie sobie żartów
    z wymiaru sprawiedliwości.

    [ciach]

    > Poza tym za tresci pornograficzne nalezy uznac nie tylko material
    > video czy zdjecia ale m.in. tekst. A idac takim tokiem rozumowania
    > (nie ma pokrzywdzonej bo nie istnieje) zawsze mozna byloby
    > wybronic sie rozpowszechniajac taki tekst poprzez twierdzenie
    > ze to przeciez wymyslona osoba.

    CBDU - takie treści można rozpowszechniać: Biblia, "Lolita" Nabokowa (plus
    ekranizacje), "Butterfly" z Pia Zadorą (tam akurat bo niby kazirodztwo - nie
    pamiętam, ile wg. fabuł miała panienka, aczkolwiek aktorka ją wtedy grająca
    miała ponad 20).