  • 1. Data: 2004-01-17 17:35:37
    Temat: Głupota...
    Od: "Roberto 666" <r...@o...pl>

    Mam do szanownych grupowiczów takie pytanie: Otóż : kilka dni temu
    zasubskrybowałem liste dyskusyjną alt.pl.opowiadania.erotyczne. Zawiera ona
    opowiadania o wiadomej tematyce. Po kilku dniach czytania postanowiłem sam
    coś na wyżej wymienioną listę wysłac - pech chciał , że główną bohaterką
    wysłanego przeze mnie opowiadania była czternastolatka ( zaznaczam, że na
    liscie pojawiały się opowiadania z takimi bohaterkami, jak również linki do
    takich opowiadań w Internecie). Oczywiście wydażenia opisane w opowiadaniu
    były całkowicie fikcyjne, o czym zapewniłem na początku posta. Pomimo tego
    znalazł sięoburzony uzytkownik, który postanowił że oskarzy mnie o
    rozpowszechnianie pornografii z udziałem nieletnich. Chciałbym zwrócić
    jeszcze raz uwagę, że w opowiadaniu zostały opisane wydarzenia nie mające w
    rzeczywistości miejsca, jak również fakt że z publikacjami tego typu można
    się było już wcześniej spotkać ( zresztą zdaje się nawet w formie
    apierowej - choćby "Lolita" Nabokowa - ja wiem że tamto sztuka a to -
    amatorska erotyka, ale opisują takie same sytuacje). Posta "zacancelowałem"
    a do oburzonego uzytkownika wysłałem list z przeprosinami - w sumie
    rozumiem, że ktoś miął prawo czuć się obrażony (choć nie wiem czemu akurat
    moim postem - nie odbiegał w treści od innych które można było wcześniej na
    liście przeczytać). Czy człowiek ów ma prawo mnie oskarżyć ? Czy polskie
    prawo w tym zakresie chroni tak samo osoby fikcyjne i rzeczywiste ?

    Roberto.

  • 2. Data: 2004-01-17 18:32:17
    Temat: Re: Głupota...
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Roberto 666" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    Pomimo tego
    > znalazł sięoburzony uzytkownik, który postanowił że oskarzy mnie o
    > rozpowszechnianie pornografii z udziałem nieletnich.

    a co to jest pornografia? ;-)
    jakiej by definicji nie przyjac, imho to niejest pornografia

    Chciałbym zwrócić
    > jeszcze raz uwagę, że w opowiadaniu zostały opisane wydarzenia nie mające
    > rzeczywistości miejsca,

    to akurat niemialoby znaczenia..... gdyby nie to ze - patrz wyzej

    Posta "zacancelowałem"
    > a do oburzonego uzytkownika wysłałem list z przeprosinami - w sumie
    > rozumiem, że ktoś miął prawo czuć się obrażony

    a kto go zmusil do subskrybowania tej grupy?

    Czy człowiek ów ma prawo mnie oskarżyć ?

    jaknajbardziej

    Czy polskie
    > prawo w tym zakresie chroni tak samo osoby fikcyjne i rzeczywiste ?

    w przypadku pornografi, chroni sie osoby nieletnie i takie ktore sobie
    niezycza ogladania tego typu tresci, realnosc postaci niema znaczenia.

    podsumowujac : Twoja tworczosc, maloprawdopodobne ze zostanie uznana za
    pornografie

    pozdro

  • 3. Data: 2004-01-17 18:40:15
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    r...@o...pl news:bubrjm$bvt$1@kujawiak.man.lodz.pl

    > czternastolatka ( zaznaczam, że na liscie pojawiały się opowiadania z

    To znaczy, gdybys w opowiadaniu zamiast 14 napisal 15, to by juz bylo ok? A
    gdyby ktos zmienil liczbe 14 na powiedzmy 9 - to wowczas dokonalby
    strasznego przestepstwa - tworzenia "pornografi" z udzialem (bardzo)nie
    letnich?

    A mi sie zawsze wydawalo ze chodzi o udzial (szczegolnie zmuszanie, ale nie
    tylko) nieletnich (etc) do wystepowania w takim np. filmie.

    W takim razie - nalezy aresztowac Tolkiena pod zarzutem mordu tysiecy
    troli/rzolnierzy/etc, autorow Quo Vadis - za zagrozenie pozarowe, a Pana
    Kleksa - za eksperymenty na ludziach (buodowa androida afair.)

    Ludzie, troche trzezwego myslenia ;-)

    Przeciez chyba nie nawolywales ludzi do tego czynu (koniecznie z osoba 14
    letnia) jedynie opisales swoja fikcje literacka.

    > sytuacje). Posta "zacancelowałem" a do oburzonego uzytkownika wysłałem
    > list z przeprosinami - w sumie rozumiem, że ktoś miął prawo czuć się

    Moim zdaniem zle - wariatom sie nie ulega.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 4. Data: 2004-01-17 18:40:58
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

> [...]

    letnich?

    A mi sie zawsze wydawalo ze chodzi o udzial (szczegolnie zmuszanie, ale
    nie tylko) *prawdziwych* ludzi-nieletnich (etc) do wystepowania w takim np.
    filmie.

    W takim razie - nalezy aresztowac Tolkiena pod zarzutem mordu tysiecy
    troli/zolnierzy/etc, autorow Quo Vadis - za zagrozenie pozarowe, a Pana

  • 5. Data: 2004-01-17 19:28:37
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik "Roberto 666" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście wydażenia opisane w opowiadaniu były całkowicie
    > fikcyjne, o czym zapewniłem na początku posta. Pomimo tego

    No to wszystko cacy i legalnie :)

    > znalazł sięoburzony uzytkownik, który postanowił że oskarzy
    > mnie o rozpowszechnianie pornografii z udziałem nieletnich.

    ROTFL

    [ciach]

    > zresztą zdaje się nawet w formie apierowej - choćby "Lolita"
    > Nabokowa - ja wiem że tamto sztuka a to - amatorska erotyka,
    > ale opisują takie same sytuacje).

    Dobry argument :)

    > Posta "zacancelowałem" a do oburzonego uzytkownika wysłałem
    > list z przeprosinami - w sumie rozumiem, że ktoś miął prawo czuć
    > się obrażony (choć nie wiem czemu akurat moim postem -

    No i to były jedyne głupie i niewłaściwe rzeczy :)

    Przestępstwa nie popełniłeś a listy dyskusyjnej nikt mu nie kazał
    subskrybować.

    Ha! Właściwie to mógłbyś tego gościa oskarżyć o stosowanie gróźb karalnych
    :)

    [ciach]

    > Czy polskie prawo w tym zakresie chroni tak samo osoby
    > fikcyjne i rzeczywiste ?

    Osoby fikcyjne są fikcyjne. Nie istnieją.

    Oskarżysz autorów Terminatora o masowe morderstwa? ;)

  • 6. Data: 2004-01-17 20:28:58
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "xmarcel" kemenangan <17 sty 2004> menyalin :

    > a co to jest pornografia? ;-)
    > jakiej by definicji nie przyjac, imho to niejest pornografia

    to raz, a dwa to niech Cie znajdzie, 3 niech Ci udowodni, ze to Twoje, kiepski zart z
    ta skarga, nikogo nie
    przepraszaj i pisz dalej, ja osobiscie lubie tego typuteksty, jezeli chcesz to mam
    kilka w jezyku angielskim
    w tym oslawione : " My daugther, my sex toy "

  • 7. Data: 2004-01-17 20:52:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roberto 666" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    Fikcja literacka rządzi się swoimi prawami. To nie zdjęcie, że można
    zbadać ile lat ma dziewczyna na nim. Ale by ten człowiek więcej nie
    zawracał Ci głowę, to napisz drugi odcinek tej powieści, gdzie dziewczyna
    przyznaje się, że tak naprawdę ma 15 lat i jeden dzień, a poprzednio
    kłamała. Ciekawe o co Ci wówczas oskarży i jak dowiedzie, że jednak ma
    faktycznie 14?

  • 8. Data: 2004-01-17 20:58:47
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

> [...]
    > znalazł sięoburzony uzytkownik, który postanowił że oskarzy mnie o
    > rozpowszechnianie pornografii z udziałem nieletnich.

    To ja jestem tym osobnikiem.

> [...]
    > moim postem - nie odbiegał w treści od innych które można było wcześniej

    Pozwole sobie napisac kilka slow wyjanienia.

    Na ww. grupe wszedlem z czystej ciekawosci i twoj list byl jedynym ktory
    zawieral tresci pornograficzne z udzialem nieletniego ponizej 15 r zycia.
    Innych nie znalazlem w tym tych o ktorych piszesz. Byc moze w czasie kiedy
    znalazlem sie na grupie zostaly juz usuniete z serwera. Twoje opowiadanie
    bylo pierwszym ktore przeczytalem i jedynym ktore zawieralo tekie tresci.
    Pozwole sobie zacytowac tresc mojego listu ktory wyslalem dzisiaj na ww.
    grupe odpowiadajac jednej z wielbicielek twojej tworczosci.
    "Wystarczyloby napisac ze ta postac ma 15 a nie 14 lat. Niby mala roznica -
    tylko rok ale z punktu widzenia karalnosci istotna. No chyba ze wtedy ta
    historyjka nie mialaby dla was ( tu mam na mysli wszystkich, ktorym to
    opowiadanko nie przeszkadza) tego "smaczku"... A to juz narzuca
    przypuszczenia o sklonnosci do pedofilii - tak piszacego jak i tych
    czytajacych z wypiekami na twarzy."

    >Czy człowiek ów ma prawo mnie oskarżyć ? Czy polskie
    > prawo w tym zakresie chroni tak samo osoby fikcyjne i rzeczywiste ?

    Nie jestem prokuratorem. Koncowka mojego listu miala byc dosc drastyczna
    kpina ktora jak widze odniosla skutek.
    I nigdzie nie pisalem ze cie oskarze.
    Co do karalnosci twojego czynu - podtrzymuje stanowisko.

    --
    NoMAD

  • 9. Data: 2004-01-17 21:14:26
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl> napisał w wiadomości

    > To ja jestem tym osobnikiem.

    Witam członka drużyny Ojca Dyrektora!

    [ciach]

    > Pozwole sobie napisac kilka slow wyjanienia.

    Super! Więcej rozrywki :)

    > Na ww. grupe wszedlem z czystej ciekawosci

    Akurat, ty zboczeńcu! ;)

    [ciach]
    > "Wystarczyloby napisac ze ta postac ma 15 a nie 14 lat. Niby mala
    > roznica - tylko rok ale z punktu widzenia karalnosci istotna.

    Żadna. Nie jest ważne, co kto pisze, tylko jakie są fakty. A faktów jako
    takich nie było. Tylko fikcja.

> [...]
    > "smaczku"... A to juz narzuca przypuszczenia o sklonnosci do
    > pedofilii - tak piszacego jak i tych czytajacych z wypiekami na twarzy."

    No to co? Skłonności nie są nielegalne. Dopiero ich realizowanie na
    nieletnich jest.

    [ciach]

    > Nie jestem prokuratorem.

    Bogu dzięki!

    Polski wymiar sprawiedliwości ma kiepską opinię i wielę idiotyzmów popełnił,
    ale czegoś aż tak kretyńskiego chyba jeszcze nie.

    > Koncowka mojego listu miala byc dosc drastyczna
    > kpina ktora jak widze odniosla skutek.
    > I nigdzie nie pisalem ze cie oskarze.

    Szkoda...

    Jeśli zawierała groźby karalne (czyli właśnie groźbę procesu karnego w celu
    spowodowania zaniechania jakiegoś działania) - byłaby przestępstwem.

    > Co do karalnosci twojego czynu - podtrzymuje stanowisko.

    Podaj podstawę prawną :)

    Po póki co robisz z siebie idiotę.

  • 10. Data: 2004-01-17 21:14:44
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    > ktory zawieral tresci pornograficzne z udzialem nieletniego ponizej 15

    Ok - "jak mozemy wyczytac z historycznych opisow Sodomy i Gomory, wiele
    dziewczynek nawet ponizej 12 roku zycia to robila; w Sodomie i Gomorze
    rowniez popularne byly stosunki ze zwierzetami, jak donosza zapiski
    historyczne".

    Teraz oczekuje na oddzial GROM, tylko jak beda sadzic tych
    historykow/kronikarzy/etc - bo juz chyba sie przedawnilo ;)

    > twojej tworczosci. "Wystarczyloby napisac ze ta postac ma 15 a nie 14

    Puk puk puk...

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )