  • 1. Data: 2004-01-17 17:05:23
    Temat: BEZROBOCIE !!! Proszę o opinię bezrobotnych na ten temat !!
    Od: "Paweł Czerwiński" <p...@a...pl>

    Witam
    Prowadzę badania naukowe na temat bezrobocia w Polsce. W związku z czym
    potrzebuje Twojej pomocy. Czy możesz poświęcić mi chwilę swojego cennego czasu
    i odpowiedzieć mi na kilka pytań ?! Jeżeli tak kliknij na link poniżej,
    przeniesie cię na stronę z ankietą. Wypełnienie ankiety zajmuje jedyne około
    trzech minut.
    Za okazanie zrozumienia, życzliwość i pomoc serdecznie Ci dziękuję.
    Pozdrawiam

    Paweł Czerwiński

    http://www.bezrobociepl.republika.pl/ankieta.html

    strona główna witryny Bezrobocie w Polsce Przyczyny i Skutki
    http://www.bezrobociepl.republika.pl

  • 2. Data: 2004-01-17 17:08:44
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    około
    > trzech minut.
    > Za okazanie zrozumienia, życzliwość i pomoc serdecznie Ci dziękuję.

    Zrozumieniem, zyczliwoscia i pomoca bezrobotny sie nie naje :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2004-01-17 21:50:23
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On 17 Jan 2004 18:05:23 +0100, "Paweł Czerwiński" <p...@a...pl>
    wrote:

> [...]
    >trzech minut.
    >Za okazanie zrozumienia, życzliwość i pomoc serdecznie Ci dziękuję.

    Ludzie po pół roku pozostają bez środków do życia. Liczba samobójstw
    na tle ekonomicznych (pozostanie bez środków do życia po półrocznym
    okresie wypłaty zasiłku) jest zatrważająca. Pół roku to za mało aby
    znaleźć pracę, nawet jeśli jest się byłym, niedawno świetnie
    zarabiającym specjalistą.
    KONIECZNE jest wprowadzenie modelu francuskiego. Wypłata zasiłku do
    czasu skierowania do nowej pracy(*). Ludzie nie mogą pozostawać bez
    środków do życia!!! To graniczy z ludobójstwem!!!
    (*) w/g wiadomości które posiadam, w Francji zasiłek jest wypłacany
    (aż!!!) do czasu 3 krotnego jawnego odmówienia skorzystania z 3
    kolejnych efert skierowania do pracy.
    To, iż w Polsce nie ma takiego prawa powoduje, iż kodeks pracy jest
    martwy (no może działa jedynie w państwowoych molochach, do których
    wszyscy dopłacamy). Pracodawca jest panem życia i śmierci, albo
    zgodzimy sie pracować za płace minimalna - za pól etatu, ALE w liczbie
    godzin równej 1,5 etatu (wielu moich znajomych tak pracuje!!!), albo
    zostaniemy zwolnieni i po pół roku zostanie nam jedynie podciąć sobie
    żyły. Gdyby w Polsce istaniał model w/g którego zasiłek byłby
    wypłacany do czasu skierowania do pracy (nawet nie 3, choćby 1 raz),
    to mogłbym bez obaw o własne życie (tzn. bez obaw, że po pół roku
    zostanie mi jedynie podciać sobie żyły. Tak ,,rozwiązał'' swój problem
    niedawno jeden z mieszkańców mojego miasta, gdy wygasł mu zasiłek)
    sądzić się z pracodawcą - a prawo lubią oni łamać w kilku miejscach,
    jawnie, dzień w dzień.