    From: "Roberto 666" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Głupota...
    Date: Sat, 17 Jan 2004 18:35:37 +0100

    Mam do szanownych grupowiczów takie pytanie: Otóż : kilka dni temu
    zasubskrybowałem liste dyskusyjną alt.pl.opowiadania.erotyczne. Zawiera ona
    opowiadania o wiadomej tematyce. Po kilku dniach czytania postanowiłem sam
    coś na wyżej wymienioną listę wysłac - pech chciał , że główną bohaterką
    wysłanego przeze mnie opowiadania była czternastolatka ( zaznaczam, że na
    liscie pojawiały się opowiadania z takimi bohaterkami, jak również linki do
    takich opowiadań w Internecie). Oczywiście wydażenia opisane w opowiadaniu
    były całkowicie fikcyjne, o czym zapewniłem na początku posta. Pomimo tego
    znalazł sięoburzony uzytkownik, który postanowił że oskarzy mnie o
    rozpowszechnianie pornografii z udziałem nieletnich. Chciałbym zwrócić
    jeszcze raz uwagę, że w opowiadaniu zostały opisane wydarzenia nie mające w
    rzeczywistości miejsca, jak również fakt że z publikacjami tego typu można
    się było już wcześniej spotkać ( zresztą zdaje się nawet w formie
    apierowej - choćby "Lolita" Nabokowa - ja wiem że tamto sztuka a to -
    amatorska erotyka, ale opisują takie same sytuacje). Posta "zacancelowałem"
    a do oburzonego uzytkownika wysłałem list z przeprosinami - w sumie
    rozumiem, że ktoś miął prawo czuć się obrażony (choć nie wiem czemu akurat
    moim postem - nie odbiegał w treści od innych które można było wcześniej na
    liście przeczytać). Czy człowiek ów ma prawo mnie oskarżyć ? Czy polskie
    prawo w tym zakresie chroni tak samo osoby fikcyjne i rzeczywiste ?

    Roberto.