  • 211. Data: 2019-10-17 08:25:24
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-16 o 19:29, Shrek pisze:

    > Przykład z nerką ma się nikak do umowy kredytu bankowego. Domyślam się,
    > że to rozumiesz i nie muszę tego tłumaczyć.

    Wytłumacz.

    I tu, i tu, są zapisy, które są nieważne. Tylko jedne zauważy dziecko, a
    drugie specjalista.

    --
    Liwiusz

  • 212. Data: 2019-10-17 08:28:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-16 o 19:30, Shrek pisze:

    > Na podstawie nieważnej umowy?

    Na zasadzie bezpodstawnego wzbogacenia.

    --
    Liwiusz

  • 213. Data: 2019-10-17 08:29:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-16 o 19:36, Shrek pisze:

    > Że nawet nieprawnie rozwiązana umowa jest
    > rozwiązana/wygaszona/nieobowiązująca jakkolwiek to nazwać.

    To prawda.

    > Podobnie co
    > do zasady umowa zawarta niezgodnie z prawem jest często obowiązująca.

    Ale jeśli nie jest obowiązująca, to nie obowiązuje od chwili rzekomego
    zawarcia. Tylko tyle próbuję wytłumaczyć.

    --
    Liwiusz

  • 214. Data: 2019-10-17 09:23:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wiedza prawna to inwestycja, która nie zawsze się zwraca, a zwykłemu człowiekowi
    zwykle nigdy by się nie zwróciła.
    Lepiej w tym czasie np. pobzykać, zjeść dobrą kolację lub pójść na mecz.

    -----

  • 215. Data: 2019-10-17 12:15:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Na podstawie nieważnej umowy?

    Na podstawie tego, ze mu przelalem 400 tys nienalezne, wiec powinien
    oddac 400 tys.

    I on moze nawet uczciwy jest i chce oddac, ale US mu zabral, bo
    stwierdzil, ze to darowizna byla :-)

    Albo powiedzmy zdazyl sobie kupic inne mieszkanie ... tym razem z
    notariuszem :-)

    J.

  • 216. Data: 2019-10-17 13:40:02
    Od: r...@o...pl

    W dniu czwartek, 17 października 2019 12:18:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > stwierdzil, ze to darowizna byla :-)
    >
    > Albo powiedzmy zdazyl sobie kupic inne mieszkanie ... tym razem z

    A gdyby zmarł, to jego spadkobiercy odziedziczą dług w wysokości 400tys? ;-)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 217. Data: 2019-10-17 14:52:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 16.10.2019 o 13:42, J.F. pisze:

    >Na 100% nieważne, jeśli bez notariusza.

    Ale podstawy prawnej nie podasz ?

    https://www.infor.pl/prawo/gmina/nieruchomosci/31114
    5,Nabycie-wlasnosci-nieruchomosci-bez-zachowania-for
    my-aktu-notarialnego.html

    "Brak formy aktu notarialnego powoduje nieważność czynności zgodnie z
    art. 73 § 2 Kodeksu cywilnego, który stanowi, że jeżeli ustawa
    zastrzega dla czynności prawnej inną formę szczególną czynność
    dokonana bez zachowania tej formy jest nieważna. Innymi słowy, umowa
    sprzedaży nieruchomości zawarta w każdej innej formie niż forma aktu
    notarialnego, która jest formą szczególną, powoduje, że umowa jest
    nieważna (nie odnosi żadnego skutku prawnego), w związku z czym
    przeniesienie własności nie następuje."

    Tylko ze zagladam do KC

    Art. 158. Umowa zobowiązująca do przeniesienia własności nieruchomości
    powinna być zawarta w formie aktu notarialnego. To samo dotyczy umowy
    przenoszącej własność, która zostaje zawarta w celu wykonania
    istniejącego uprzednio zobowiązania do przeniesienia własności
    nieruchomości; zobowiązanie powinno być w akcie wymienione.

    I brakuje mi tu "pod rygorem niewaznosci", jak Liwiusz slusznie
    zauwazyl.

    Moze w innym miejscu, czy w innej ustawie ?

    J.

  • 218. Data: 2019-10-17 19:15:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Od kiedy urzędy skarbowe zabierają?

    -----

  • 219. Data: 2019-10-18 06:19:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2019 o 14:52, J.F. pisze:

> [...]
    > nieruchomości; zobowiązanie powinno być w akcie wymienione.
    >
    > I brakuje mi tu "pod rygorem niewaznosci", jak Liwiusz slusznie zauwazyl.

    Może po prostu starczy, że na podstawie tego przepisu nie wpiszą zmiany
    do księgi wieczystej?

    --
    Shrek

  • 220. Data: 2019-10-18 06:22:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2019 o 08:25, Liwiusz pisze:

    > Wytłumacz.
    >
    > I tu, i tu, są zapisy, które są nieważne. Tylko jedne zauważy dziecko, a
    > drugie specjalista.

    Że jedna jest nieażna w sposób ocZywisty a deruga, jak sam zauważyłeś
    zostawia pole do popisu.

    --
    Shrek