  • 91. Data: 2019-10-04 15:59:57
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 13:28, Shrek pisze:

    > To przestań spłacać bez wyroku sądu i zobaczysz czy nieważna.

    Jakbym przestał, to by bank musiał iść do sądu, i wówczas by się
    przekonał, że umowa jest nieważna.

    --
    Liwiusz

  • 92. Data: 2019-10-04 16:00:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 13:32, Kris pisze:

    > Czy można uznać wiec ze środki którymi klient kilkanaście lat dysponował to było
    nienależne świadczenie?

    To zależy, co rozumiesz przez nienależne świadczenie. W przypadku
    nieważności umów jest na to przepis, że wówczas strony zwracają sobie
    to, co wzajemnie sobie wyświadczyły, czyli tutaj kredytobiorca oddaje
    kapitał.

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2019-10-04 16:01:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 15:26, J.F. pisze:

    > Na razie prezentuja twarde stanowisko ... ale zawsze moga zmieknac :-)

    No na razie komunizm jeszcze nigdzie się nie udał, ale teraz to na pewno
    się uda!

    > Akurat ten mbank troche dziwny ... bo czemu on jeden tak.
    > Ale moze po prostu emocje sie skonczyly, a ktos przekalkulowal.

    No dokładnie tak obstawiam. W powszechnym rozumieniu Mbank i Czarnecki
    są najbardziej umoczeni. Więc im najbardziej pewnie spadło. Widać kilku
    dużych graczy obstawiło, że teraz Mbankowi bedzie już tylko rosła, a
    czarnecki jest na oucie...

    > Ponoc jednak byla plotka, ze "wyrok jest korzystny".

    Dla kogo korzystny. Bo że dla frankowiczów to w zasadzie wszyscy
    wiedzieli, że tak będzie. Rzecznik puścił parę.

    Z drugiej strony... jak dobrze to zdywersyfikować, to można się pokusić
    o granie vabank. Po niekorzystnym dla banków aż tak mocno nie spadnie,
    bo wszyscy się spodziewali wcześniej i co miało spaść to w większości
    spadło, ale jakby był korzystny to rakieta. Jak masz wolną kasę (w
    sensie nie zaboli cie utrata pojedynczych procentów), to mozna
    zaryzykować - strata niewielka, potencjalne zyski mało prawdopodobne,
    ale za to zawrotne;)

    --
    Shrek

  • 94. Data: 2019-10-04 16:01:52
    Temat: Re: Walka o frankowicza jest twarda. Poszliśmy na spotkanie w warszawskim kinie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 15:55, z pisze:

    > Poczytaj

    Aha. Czyli nie ma.

    --
    Shrek

  • 95. Data: 2019-10-04 16:02:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 13:41, Shrek pisze:

    > Ale dalej oddalone są dopiero po tym jak sąd się wypowie. Wcześniej są
    > ważne.

    Czy jak ciebie pozwę o milion złotych bez żadnej podstawy, to dopóki sąd
    nie oddali powództwa, to moje powództwo "jest ważne"? A jeśli jest
    ważne, to znaczy, że z "ważności powództwa" nic tak naprawdę nie wynika,
    a już na pewno nie wynika obowiązek płacenia.

    --
    Liwiusz

  • 96. Data: 2019-10-04 16:02:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 15:59, Liwiusz pisze:

    > Jakbym przestał, to by bank musiał iść do sądu, i wówczas by się
    > przekonał, że umowa jest nieważna.

    I nieraz poszedł i okazywalo się, że jednak ważna. No więc jak była
    ważna, ale nie była ważna?

    --
    Shrek

  • 97. Data: 2019-10-04 16:04:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 13:56, Shrek pisze:

    > A ty jak sobie to wyobrażasz? Że jak się sądzę o przywrocenie do pracy,
    > bo zwolnienie było bezprawne, to znaczy że cały czas pracowałem?

    To znaczy, że twoje zwolnienie było bezprawne już od momentu jego dokonania.

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2019-10-04 16:05:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak swoją drogą to kiedy zlikwidowali bankowy tytuł egzekucyjny?
    Jeszcze się na to napotykam przy starych nieukończonych egzekucjach.

    -----

  • 99. Data: 2019-10-04 16:07:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No wiesz nie wiadomo co sąd na wniosek o zabezpieczenie powództwa postanowi.
    Wystarczy uprawdopodobnienie interesu prawnego i faktycznego, a papiery na to bank
    raczej ma (lub miał do wczoraj).

    -----

  • 100. Data: 2019-10-04 16:08:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 16:02, Shrek pisze:

    > I nieraz poszedł i okazywalo się, że jednak ważna. No więc jak była
    > ważna, ale nie była ważna?

    Skoro sąd nie doszukał się nieważności umowy, to była ona ważna. Czego
    nie rozumiesz? Pamiętasz przykład z nerką, czy powtórzyć?

    --
    Liwiusz