  • 221. Data: 2019-10-18 06:33:51
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2019 o 08:29, Liwiusz pisze:

    > To prawda.

    To dlaczego twoim zdaniem działa to tylko w jedną stronę (przy
    "rozwiązaniu"?)

    > Ale jeśli nie jest obowiązująca, to nie obowiązuje od chwili rzekomego
    > zawarcia. Tylko tyle próbuję wytłumaczyć.

    Ale to od czasu gdy sąd stwierdzi, że jest nieażna (przynajmniej w
    przypadku o którym dyskutujemy). Więc daj już spokój z ta nerką, bo
    nawet ty widzisz zapewne, że robisz z kurwy logikę;)

    --
    Shrek

  • 222. Data: 2019-10-18 09:25:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Oct 2019 06:19:38 +0200, Shrek napisał(a):

    > Może po prostu starczy, że na podstawie tego przepisu nie wpiszą zmiany
    > do księgi wieczystej?

    Co by nam otwieralo szerokie pole do dyskusji - umowa wazna czy
    niewazna :-)

    Wiec siegamy dalej

    Art. 73.
    § 1. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną,
    czynność dokonana bez zachowania zastrzeżonej formy jest nieważna
    tylko wtedy, gdy ustawa przewiduje rygor nieważności.

    § 2. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej inną formę
    szczególną, czynność dokonana bez zachowania tej formy jest nieważna.
    Nie dotyczy to jednak wypadków, gdy zachowanie formy szczególnej jest
    zastrzeżone jedynie dla wywołania określonych skutków czynności
    prawnej

    I ciekawy art 74.

    Czyli Liwiusz wprowadzil nas/mnie w maly blad z tym rygorem
    niewaznosci :-P

    Ale czy "powinna" to samo co zastrzega ? :-)

    J.

  • 223. Data: 2019-10-18 09:29:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A po co komuś księga wieczysta przy mieszkaniu spółdzielczym?

    -----

  • 224. Data: 2019-10-18 11:43:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >A po co komuś księga wieczysta przy mieszkaniu spółdzielczym?

    Sluszna uwaga ... a co KC pisze o przenoszeniu spoldzielczego prawa do
    lokalu ? :-)

    -----