  • 11. Data: 2012-01-22 13:26:42
    Temat: Re: Fotografowanie w pracy a prawo do zdjęć
    Od: <news>

    Użytkownik "Moon" napisał:
    > poza siku, oczywiście...

    cały czas kłamiesz!
    do pracodawcy należy wyłącznie to za co się pracownikowi płaci, a płci za to
    na co się umówił z pracownikiem w umowie o pracę, czyli za to co leży w
    obowiązkach pracownika, nie muszę tu dodawać faktu że pracownik musi to
    wykonać z materiału należącego do pracodawcy i za pomocą narzędzi też do
    pracodawcy należących!

    zawsze mnie zastanawia skąd się biorą frustraci myślący ze jak pracownik
    dłubie w prawy w nosie, albo sobie figurkę z własnego kawałka drewna
    wystruga to te koza i figurka należą do pracodawcy?
    pewnie to wynika bezpośrednio z wykształcenia i wiedzy owych pracodawców, a
    raczej z braku ich posiadania, ale widać taki to dziki kraj!

  • 12. Data: 2012-01-22 23:22:51
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > pracownik musi to wykonać z materiału należącego do pracodawcy i za
    > pomocą narzędzi też do pracodawcy należących!

    pracownik ma poświęcić CZAS pracy na sprawy związane z obowiązkami
    służbowymi.
    są one określone.
    jeżeli ma jakiś wolny czas, to może nic nie robić, ale na pewno nie może
    wykonywać pracy dla siebie, albo kogoś innego, a już na pewno nie przy
    pomocy urządzeń pracodawcy, a tym jest i biurko za którym siedzi i stołek na
    którym trzyma tyłek.
    więc siku może robić na własny rachunek, a wszystko co WYTWORZY w pracy
    jest własnością pracodawcy.
    Tak jest i koniec.

    moon

  • 13. Data: 2012-01-22 23:25:02
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > pewnie to wynika bezpośrednio z wykształcenia i wiedzy owych
    > pracodawców, a raczej z braku ich posiadania, ale widać taki to dziki

    właśnie ci napisalem przecież, że siku, kozy z nosa i figurkę z kóz z nosa
    może sobie zabrać, fotki z księgową też. A to, czy pracodawca go za to
    pochwali, to inna sprawa.

    moon

  • 14. Data: 2012-01-23 09:05:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Sat, 21 Jan 2012 15:40:14 +0100, JaromirD wrote:

    > "Gdybym dostał polecenie stworzenia
    > fotograficznej dokumentacji odbioru, a zwłaszcza dostał do użytku aparat
    > "służbowy", nie widziałbym problemu - zdjęcia są pracodawcy i może robić
    > z nimi co chce". Czyli dostałem polecenie i dostałem narzędzie, żeby je
    > wykonać, więc skutki wykonania należą do pracodawcy.

    Nie ma najmniejszego znaczenia czy sprzęt dał Tobie pracodawca i czy
    polecił Tobie wykonanie tych zdjęć. Nawet jeśli pracownik wykazuje się
    inwencją, to -- o ile doszło do powstania utworu i o ile utwór powstał
    wskutek wykonywania przezeń obowiązków pracowniczych -- autorskie prawa
    majątkowe przysługują pracodawcy.

    Natomiast faktycznie można dyskutować czy jednak doszło tam do powstania
    utworu, ale na to pytanie można właściwie odpowiedzieć dopiero
    zobaczywszy te zdjęcia.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 15. Data: 2012-01-23 09:06:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Mon, 23 Jan 2012 00:22:51 +0100, Moon wrote:

    > a wszystko co WYTWORZY w pracy jest własnością pracodawcy.

    Czyli jeśli bym sobie teraz wystrugał przy biurku figurkę Św. Jerzego --
    to też? ;-)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 16. Data: 2012-01-23 09:13:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.01.2012 10:06, Olgierd pisze:

    > Czyli jeśli bym sobie teraz wystrugał przy biurku figurkę Św. Jerzego --
    > to też? ;-)

    Figurka jak figurka... A jak "wytworzy" dziecko? ;->

  • 17. Data: 2012-01-23 09:35:33
    Od: "NKAB -" <n...@g...pl>

    Według mnie nie ważne czy fotka jest artystyczna czy techniczna
    tylko kto jest autorem i jakie ma prawa do fotki.

    Andrzej.

  • 18. Data: 2012-01-23 09:38:30
    Od: "NKAB -" <n...@g...pl>

    Moon <m...@y...com> napisał(a):

    > zdjęcia są jego, oraz nagana od szefa też:)

    Raczej należy mu się nagroda bo fotki okazały się potrzebne,
    pracownik wykazał się.

    Andrzej.

  • 19. Data: 2012-01-23 09:40:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-23 10:35, NKAB - pisze:
    > Według mnie nie ważne czy fotka jest artystyczna czy techniczna
    > tylko kto jest autorem i jakie ma prawa do fotki.
    >
    > Andrzej.

    Na pewno ma niezbywalne osobiste prawo autorskie. Co do majątkowego - to
    zależy od umowy. Szczegóły: art 12 Ustawy o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 20. Data: 2012-01-23 10:01:10
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    I tak oto powstał nowy polski bezrefleksyjny niewolnik wyjący do księżyca

    Poczytaj trochę o prawie wynalazczym i patentowym oraz o tym, kto to jest
    twórca i co to jest prawo autorskie.

    -----