  • 1. Data: 2012-01-21 02:14:11
    Temat: czy sytuacja wczerpuje znamiona oszustawa?
    Od: "znamiona" <z...@i...pl>

    Byla prowadzona budowa.
    Sporzdzono kosztorys ofertowy i na jego podstawie wystawiono faktury, ktore
    zostaly zaplacone przed dokonczeniem prac.
    Wykonawca prac nie dokonczyl i nie rozliczyl prac kosztorysem powykonawczym.
    Wykonanie kosztorysu powykonawczego Inwestor zlecil innemu kosztorysantowi,
    ktory
    ocenil wartosc wykonanych prac ktra okazala sie bc nizsza od wplaconej
    kwoty.
    Okazalo sie tez ze w kosztorysie ofertowym, ktory byl podstawa wystawoenia
    faktur zawyzono
    dosyc powaznie pewne bmiary i stad glownie powstala roznica w kwocie
    zaplaconej i naleznej wyliczonej przez innego kosztorysanta.

    Czy fakt zawyzenia kostorysu gdzie np. napisano ze elewacji bylo 800m2 a
    faktycznie bylo jej 250m2 co jest latwe do wykazania oraz jednoczesnie fakt
    nie rozliczenia robot do konca i wystawenie faktur na podstawie zawyzonego
    kosztorysu jest oszustwem w rozumieniu prawa? W szczegolnsci czy spelniona
    jest przeslanka zamiaru, ktora najtrudniej jest wykazac?

  • 2. Data: 2012-01-21 02:51:18
    Temat: Re: czy sytuacja wczerpuje znamiona oszustawa?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/20/2012 8:14 PM, znamiona wrote:
> [...]
    > kosztorysu jest oszustwem w rozumieniu prawa? W szczegolnsci czy spelniona
    > jest przeslanka zamiaru, ktora najtrudniej jest wykazac?

    Musialbys udowodnic, ze to zostało zawyzone celowo, a tego nie jestes w
    stanie zrobic.

  • 3. Data: 2012-01-21 16:34:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "znamiona" <z...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spelniona
    > jest przeslanka zamiaru, ktora najtrudniej jest wykazac?

    Jeśli różnica w pomiarach jest oczywista, a nie wynika z innej metodologii
    pomiarów, to udowodnienie zamiaru jest możliwe. Tylko trzeba się
    dowiedzieć, z czego owa różnica wynika, bo przykładowo w niektórych
    wypadkach do powierzchni ścian tynkowanych czy malowanych wlicza się
    powierzchnie okien i drzwi - bo podobno jest większy kłopot z malowaniem
    wnęk itd. Pytanie mnie się zanuwające, to z jakiego powodu ostatnią fakturę
    uregulowano przed rozliczeniem prac?