  • 1. Data: 2005-11-17 08:51:18
    Temat: Firma zarejestrowana za granicą działająca w Polsce
    Od: 010 <0...@0...com>

    Witam,

    Czy znacie jakiś kraj (pewnie najlepiej z UE), w którym można
    zarejestrować* firmę/działaność - tak aby moża było legalnie działać w
    Polsce?

    Jak wygląda sprawa działalności takiej firmy na ternie Polski?
    zakładając, że obszarem działalności jest wyłącznie internet. A serwer
    mieści się poza granicami Polski?

    * są jakieś kraje, w których można zarejestrować firmę przez internet?

  • 2. Data: 2005-11-17 09:24:46
    Od: Miernik <m...@f...org>

    010 <0...@0...com> wrote:

    > Czy znacie jakiś kraj (pewnie najlepiej z UE), w którym można
    > zarejestrować* firmę/działaność - tak aby moża było legalnie działać w
    > Polsce?

    To ja się podepnę do pytania: czy jest na świecie jakiś kraj, gdzie
    firmy w ogóle nie trzeba rejestrować? To znaczy jak się jakąś
    działalność gospodarczą wykonuje to się ją poprastu wykonuję, nie ma
    żadnego rejestru, opłat, podatków, wpisów i innych świństw?
    Nie wiem, jakaś dziwna wyspa gdzieś?

    Czy jest czy nie, to gdyby był to czy taka firma może legalnie działać w
    Polsce? To znaczy czy może do polski coś sprzedać przez Internet?
    Powiedzmy że takim krajem jest "Xilistan". Czy jak mi się jakiś Urząd
    polski przyczepi że niezarejestrowaną działalność prowadzę, to czy mogę
    powiedzieć że ja mam firmę w Xilistanie, i niech się ode mnie od.... ?
    Oczywiście żadnych papierów na to nie posiadam, bo prawo Xilistanu tego
    nie wymaga, ani też nie ma tego w żadnym rejestrze Xilistanu, bo on
    takowych nie prowadzi.

    Powiedzmy parlament i rząd Xilistanu uznały że zajmą się wyłącznie
    ściganiem zabójców i złodziei przedmiotów fizycznych, i egzekwowaniem
    dobrowolnie przez obie strony zawartych umów, finanse na działalność
    państwa będą pochodzić wyłącznie z kar finansowych dla przestępców, a
    działalność jaką kto prowadzi to nic nam do tego, byleby fizycznej
    szkody nikomu nie wyrządzał i dotrzymywał zawartych dobrowolnie umów. I
    że taką działalność w myśl prawa Xilistanu może prowadzić dowolny
    osobnik gatunku homo sapiens, który samym aktem woli umysłu, bez
    koniecznosci jej rejestracji bądz wyrażenia staje się podmiotem
    gospodarczym Xilistanu i może prowadzić działalność na terenie całej
    kuli ziemskiej.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 3. Data: 2005-11-17 09:58:52
    Od: " " <x...@W...gazeta.pl>

    Mozesz przez internet np. w Anglii:
    http://www.formationshouse.com/

  • 4. Data: 2005-11-17 10:15:45
    Od: 010 <0...@0...com>

    x...@W...gazeta.pl wrote:
    > Mozesz przez internet np. w Anglii:
    > http://www.formationshouse.com/

    orientujesz się może jakie tam są obciążenia podatkowe, generalnie
    koszty prowadzenia firmy?

    ps. proszę odpisuj _pod_ cytatem - to narualna forma piśmiennictwa w
    Polsce od lat (z góry na dół i od lewej do prawej - nie zmieniaj tego)

  • 5. Data: 2005-11-17 10:32:54
    Od: " " <x...@W...gazeta.pl>

    > orientujesz się może jakie tam są obciążenia podatkowe, generalnie
    > koszty prowadzenia firmy?

    Kszty w Anglii sa minimalne, bedziesz ewentualnie potrzebowal ksiegowego w
    Anglii i musial ewentualnie zarejestrowac "oddzial w Polsce". Na pytanie o
    obciazenich podatkowych trudno powiedziec i trzeba rozroznic miedzy podatkami
    placonymi przez firme oraz podatkami placonymi przez ciebie jako np.
    zatrudnionego przez wlasna firme. No i trzeba zawsze uwazac na polski urzad
    skarbowy.

  • 6. Data: 2005-11-17 10:37:04
    Od: 010 <0...@0...com>

    x...@W...gazeta.pl wrote:
    ... No i trzeba zawsze uwazac na polski urzad
    > skarbowy.

    hmm... nawet jeśli:
    1. firma będzie zarejestrowana poza Polską?
    2. firma nie będzie miała siedziby w Polsce?
    3. firma będzie działać wyłącznie w Internecie?

    to chyba tylko pod ustawę o unikaniu podwójnego odpodatkowania podlega?

  • 7. Data: 2005-11-17 10:52:23
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    010 <0...@0...com> naskrobał/a w news:dlhmfs$kee$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > hmm... nawet jeśli:
    > 1. firma będzie zarejestrowana poza Polską?

    Ale oddział już tak. I ty też.

    > 2. firma nie będzie miała siedziby w Polsce?

    Ale oddział już tak. I ty też.

    > 3. firma będzie działać wyłącznie w Internecie?

    I co z tego? Usługi telekomunikacyjne i inne takie też są opodatkowane.

    > to chyba tylko pod ustawę o unikaniu podwójnego odpodatkowania podlega?

    Podwójne opodatkowanie polega na tym, że jak w Angli zapłacisz 5%
    podatku, to w Polsce 14%, a nie 19%.

  • 8. Data: 2005-11-17 12:09:53
    Od: " " <x...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > 3. firma będzie działać wyłącznie w Internecie?
    >
    > to chyba tylko pod ustawę o unikaniu podwójnego odpodatkowania podlega?
    Firma tak, bedzie placic tylko w jednym miejscu. Ale nie wiem jak z toba jak
    bedziesz wlascicielem albo zatrudniony i mieszkasz w Polsce.

  • 9. Data: 2005-11-17 12:37:14
    Od: 010 <0...@0...com>

    Goomich wrote:
    > 010 <0...@0...com> naskrobał/a w news:dlhmfs$kee$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Ale oddział już tak. I ty też.

    ale jaki oddział?

    niech będzie sobie firma X zarejestrowana na wyspach Bergamutach i tyle,
    aby skorzystać z usług firmy wystarczy łącze internetowe, dodatkowo
    załóżmy, że żaden Polak nigdy z jej oferty nie skorzysta

    > Ale oddział już tak. I ty też.

    j.w.

    > I co z tego? Usługi telekomunikacyjne i inne takie też są opodatkowane.

    to wiem, ale czy w związku z tym wszystkie firmy na świecie, które
    świadczą jakąkolwiek usługę przez internet, z której mogą skorzystać
    polacy podlegają polskiemu prawu podatkowemu?