  • 1. Data: 2005-11-17 01:39:48
    Temat: Oświadczenie woli - rezygnacja, Proszę o POMOC !!!
    Od: "Martyna" <n...@n...com>

    Witam Grupę.

    Proszę o pomoc w nakierowaniu mnie na tory dalszego postępowania.
    Kłopot wygląda tak :
    Zawarłam umowę warunkową zakupu nieruchomości - przed podpisaniem
    umowy końcowej odkryłam wadę nieruchomości, która to wada ( prawo
    majątkowe do jej części dla innej osoby ) nie została zapisana w akcie .
    Nie ma też zapisu, że znany jest mi stan faktyczny. Sprzedający oświadczył,
    że wszystko jest OK i w jak najlepszym porządku - co jest nieprawdą !!!
    Absolutnie transakcja przestała mnie interesować, ale właściciel nalega
    i wzywa do podpisania umowy końcowej w takim stanie rzeczy.
    Napisałam u notariusza oświadczenie - rezygnacja od oświadczenia woli i
    przesłałam do sprzedającego. Ten zaś odgraża się nakazami zapłaty i innymi
    zastępczymi oświadczeniami woli wydanymi przez sąd .
    Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze planuję wyjechac na kilka miesiecy z
    kraju i nieodebranie jakiegoś pisemka może skutkować zaocznym wyrokiem !!!

    Czy jest jakaś "urzędowa" droga, aby moja rezygnacja z zawarcia transakcji
    była ostateczna i prawomocna ? Tak aby definitywnie zakończyć tą sprawę !

    Czy kierować pozew o uznanie mojego oświadczenia, czy też o coś innego ?

    Serdecznie proszę o pomoc.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-17 15:44:15
    Temat: Re: Oświadczenie woli - rezygnacja, Proszę o POMOC !!!
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Czy kierować pozew o uznanie mojego oświadczenia, czy też o coś innego ?

    Ja to widze tak. Doreczajac skutecznie (listem poleconym, a moze osobiscie
    przy dwoch swiadkach - osobach obcych) sprzedajacemu oswiadczenie, ze
    "wyjezdzasz z kraju i nie bedziesz mogla odebrac zadnej korespondencji do
    dnia powrotu, tj. DD/MM/RRRR" uniemozliwisz mu skuteczne doreczenie
    oswiadczenia woli w postaci korespondencji, jako ze bedzie powiadomiony o
    okolicznosciach, ktore uniemozliwiaja Ci zapoznanie sie z jego oswiadczeniem
    woli.

    Art 61 kodeksu cywilnego (http://prawo.interia.pl/kodeksy?aid=7511&s=2).

    Nie wiem tylko - i tu ktos musialby mnie wesprzec swoja wiedza - jaki sposob
    powiadomienia sprzedajacego bylby najskuteczniejszy, czy tez moze trzeba
    powiadomic swoj urzad pocztowy o fakcie wyjazdu, czy co...

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2005-11-17 18:30:47
    Od: "RoBoToR" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał

    > Nie wiem tylko - i tu ktos musialby mnie wesprzec swoja wiedza - jaki
    > sposob powiadomienia sprzedajacego bylby najskuteczniejszy, czy tez moze
    > trzeba powiadomic swoj urzad pocztowy o fakcie wyjazdu, czy co...

    Chyba nie zrozumiałeś pytania ! Marta pytała jak skutecznie i ostatecznie
    rozwiązać umowę z uwagi na wadę prawną nieruchomości będącej przedmiotem
    tej umowy . To ona wysłala oświadczenie woli , że rezygnuje z zakupu -
    obawia się
    że sprzedający bedzie chciał na Niej wymusić zakup ... Tak to zrozumiałem .

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-11-17 19:31:28
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > obawia się
    > że sprzedający bedzie chciał na Niej wymusić zakup ... Tak to zrozumiałem

    I na to nie umiem odpowiedziec, bo nie jestem prawnikiem. Moja podpowiedz
    dotyczy jej obawy, ze sprzedawca cos jej dosle w czasie, gdy Martyna bedzie
    za granica - i jak sie przed tym uchronic.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2005-11-18 13:23:48
    Od: "RoBoToR" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Martyna" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Czy kierować pozew o uznanie mojego oświadczenia, czy też o coś innego ?

    Wg. mojej wiedzy należałoby chyba napisać pozew do sądu o ustalenie Twojego
    stosunku prawnego do tematu . Nic mi do głowy więcej nie przychodzi , ale
    jak
    widać nawet profesionaliści nie są Ci w stanie pomóc ! ! !

    Pzdr.