  • 1. Data: 2005-11-17 03:20:59
    Temat: Posiadanie nieruchomosci przez obcokrajowca
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zaczne od tego, ze ponoc obcokrajowiec (z poza UE) nie moze
    kupic/posiadac w Polsce nieruchomosci. Jezeli jest to prawda, to
    przechodze do senda sprawy.

    Zalozmy ze jestem bogaty (hihi) i posiadam w polsce dzialki, pola, domy
    , obory i chlewiki tez. Nastepnie rezygnuje z polskiego obywatelstwa,
    przyjmuje obywatelstwo innego kraju i nie mieszkam w PL. Co wowczas sie
    stanie z posiadanym przeze mnie majatkiem?

    a) nic sie nie zmieni
    b) bede placil jakis zmyslowy podatek
    c) przyjdzie smutny Pan i oglosi przepadek majatku na rzecz skrabu
    panstwa etc.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2005-11-17 06:57:43
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Jasek wyskrobał(a):
    > Zaczne od tego, ze ponoc obcokrajowiec (z poza UE) nie moze
    > kupic/posiadac w Polsce nieruchomosci. Jezeli jest to prawda, to
    > przechodze do senda sprawy.

    Może nabyć, ale musi posiadać zezwolenie Ministra Spraw Wewnętrznych i
    Administracji.

> [...]
    >
    > a) nic sie nie zmieni
    > b) bede placil jakis zmyslowy podatek
    > c) przyjdzie smutny Pan i oglosi przepadek majatku na rzecz skrabu

    Prawdopodobnie a) czyli nic się nie zmieni, bo tą nieruchomość już masz.
    Ustawa dotyczy nabywania przez cudoziemców nieruchomości, a Ty ją już
    nabyłeś jako obywatel polski.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2005-11-17 08:59:40
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Może.

    > Może nabyć, ale musi posiadać zezwolenie Ministra Spraw Wewnętrznych i
    > Administracji.

    To zależy co kupuje. Kupiłem działkę na spółkę z żoną (cudzoziemka spoza UE,
    brak polskiego obywatelstwa). Działka w strefie nadgranicznej, kłopotów nie
    było żadnych, poza komentarzami brata ("znowu kawał polskiej ziemi poszedł w
    obce ręce":). Ale przy wiekszych nabytkach wszystko jest bardziej skomplikowane.

    I tak przyjdzie, ale nie będzie się kierował narodowością. Zabierze wszystko,
    Polakom równierz :).

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 4. Data: 2005-11-17 09:01:28
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    równierz :). "ż". Lapsus manus?

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 5. Data: 2005-11-17 20:36:06
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Bartek Gliniecki napisał
    > Może nabyć, ale musi posiadać zezwolenie Ministra Spraw Wewnętrznych
    > i Administracji.

    Musi, np na zakup lokalu uzytkowego. Ale na zakup mieszkalnego juz nie
    musi.

    pozdrawiam
    Gosia