  • 1. Data: 2005-11-17 04:49:03
    Temat: Małżeństko a wojsko...
    Od: "K" <k...@g...pl>

    Witam,

    Mam 22 lata, ucze sie szkole policealnej (rok do koncza) za 5 miesięcy się
    żenie i tu pytanie czy po ślubie wezmą mnie do wojska?
    Trochę do dupy jeśli tak...
    Nic nie znalazłem na temat małżeństwa i odroczenie służby wojskowej...
    Może ktoś coś na ten temat wie?

    Pozdrawiam i czekam na wypowiedzi.

    K.

  • 2. Data: 2005-11-17 06:29:12
    Temat: Re: Małżeństko a wojsko...
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    "K" <k...@g...pl> wrote in message news:dlh23v$squ$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > Mam 22 lata, ucze sie szkole policealnej (rok do koncza) za 5 miesięcy się
    > żenie i tu pytanie czy po ślubie wezmą mnie do wojska?

    22 lata i chcesz się żenić z własnej, nieprzymuszonej woli? ;-)

  • 3. Data: 2005-11-17 07:45:23
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Thu, 17 Nov 2005 07:29:12 +0100, nom napisał(a):

    > "K" <k...@g...pl> wrote in message

    > 22 lata i chcesz się żenić z własnej, nieprzymuszonej woli? ;-)

    Przede wszystkim 'wlasnej i nieprzymuszonej' :P Oraz 'na dobre i na _zle_'
    :)

  • 4. Data: 2005-11-17 07:53:21
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    K napisał(a):
> [...]
    > Trochę do dupy jeśli tak...
    > Nic nie znalazłem na temat małżeństwa i odroczenie służby wojskowej...
    A czemu mieliby nie wziac Cie do wojska po slubie? To wojsko jak
    Kosciol, tylko dla kawalerow?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2005-11-17 08:37:31
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    nom napisał(a):

    > 22 lata i chcesz się żenić z własnej, nieprzymuszonej woli? ;-)

    Za rok juz moze byc wolny, co za problem ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-11-17 12:23:00
    Od: "Hubert Grochowina" <1hubert@_wycinaj_.tenbit.pl>

    mnie z żona nie wzieli ale ma to sie zmienic - m.in. nie bedzie mozliwości
    nie pójścia wiek 28 lat tez przestanie byc granica wojsko nie bedize
    przeszkadzac w nauce i w slubie ale bedzie przymusowe (kat A oczywiscie)
    tyle ze krócej (chyba 9 miesiecy jakby nie mogło trwac 3 miesiące bo reszta
    to strata czasu w 3 miesiace mozna nauczuc sie sprzatac kibel i łóżko,
    strzelac ze ślepaków oraz prowadzić czołg - samolot moze troszke inaczej
    ale tez sie da)
    uwazam ze wojsko powinno byc dla każdego przymusowe ale tylko na 3 miesiace
    przeszkolenia na godzine W - wiecej czasu to zmarnowanie czasu - studenci
    załtwili by problem w wakacje a reszta po szkole
    jednoski byłyby lepiej wyposarzone bo było by mniej zołnierzy - uczniow a
    przeciez wszyscy chodza w tych samych ubraniach i butach od kilku lat -
    mniej geb do wykarmienia bo pobór byłby co miesiąc wiec liczebność armi
    byłaby duzo mniejsza 2 tys przyjetych w miesiacu np czyli było by co 3
    miesiace przeszkolonych 10 tys ludzi - a co 10 lat powtórka (ale krótsza np.
    1,5 miesiaca ze srednia krajowa płacona za ten okres rodzinie lub
    zołnierzowi) a karda skladac powinna sie z ochotniów zawodowych - i tu tez
    mniejsza ilośc wojaków wiec i koszty mniejsze
    a tak bogiem a prawda to nawet jak nas ktoś zaatakuje to sie nie obronimy bo
    nie mamy jeszcze czym - samoloty dopiero maja byc - czołgi to stare złmy
    zarówne te swierzo podarowe nam przez NATO jak i nasze dziadki.
    mysle ze 25 tys zólnierzy zawodowych i 85% przeszkolonych wystarczy w tym
    przecież bezpiecznym kraju

  • 7. Data: 2005-11-17 12:31:48
    Od: Michał Gnap <m...@1...0.0.1>

    > A czemu mieliby nie wziac Cie do wojska po slubie? To wojsko jak
    > Kosciol, tylko dla kawalerow?

    No wiec jest tak, ?eby rozwiaae w?tpliwo?ci...
    Po ?lubie jeste? dalej poborowym zobowi?zanym do odbycia zasadniczej
    s?u?by wojskowej, ale z tego co mi wiadomo ?onatych nie powp?uj?
    ponoae jakie? pieni?dze z tytu?u roz?akowego p?aciae by musieli ale
    w tej kwestji nie jestem zori?towany, najlepiej przekr?c do swojego
    WKU (Wojskowej Komisji Uzupe?nie?) i poprostu zapytaj,
    je?li chodzi o Wroc?aw to wystarczy
    przedstawiae akt ma??e?stwa i Ci? nie wciel?.
    Ale polecam kontakt z WKU.

    Ps, flaszka weselna dla mnie. :-)

    --
    misiu

  • 8. Data: 2005-11-17 13:09:38
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > to strata czasu w 3 miesiace mozna nauczuc sie sprzatac kibel i łóżko,
    > strzelac  ze ślepaków oraz prowadzić czołg - samolot moze troszke inaczej

    A czy przypadkiem w zamian za to, że znika górna granica wieku poborowego, nie
    wchodzi w życie przepis mówiący, że jeśli w ciągu 18 miesięcy, podczas których
    mogą wziąć do armii, nie zrobią tego, to przechodzi się automatycznie do
    rezerwy? Coś takiego słyszałem-to prawda?

  • 9. Data: 2005-11-17 13:17:49
    Temat: Re: Ma??e?stko a wojsko...
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Micha? Gnap napisał(a):
    > Po ?lubie jeste? dalej poborowym zobowi?zanym do odbycia zasadniczej
    > s?u?by wojskowej, ale z tego co mi wiadomo ?onatych nie powp?uj?
    > ponoae jakie? pieni?dze z tytu?u roz?akowego p?aciae by musieli
    No wlasnie... czyli nie ma zadnego paragrafu na podstawie ktorego
    mieliby nie brac
    btw zmien sobie prosze kodowanie lub pisz bez pliterek... bo okropnie
    sie czyta Twojego posta
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 10. Data: 2005-11-17 20:37:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hubert Grochowina wrote:

    > uwazam ze wojsko powinno byc dla każdego przymusowe ale tylko na 3 miesiace
    > przeszkolenia na godzine W - wiecej czasu to zmarnowanie czasu - studenci
    > załtwili by problem w wakacje a reszta po szkole

    To sobie idź do woja. Inni mają lepsze rzeczy do roboty w wakacje.

    Chociaż patrząc na to, jak kaleczysz język polski - chyba właśnie tam
    jesteś ;->

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)