  • 1. Data: 2005-11-18 13:51:07
    Temat: Firma nie chce wydać towaru ani zwrócić pieniędzy - jaki jest najprostszy sposób wymuszenia zwrotu pieniędzy ?
    Od: "dp" <b...@b...pl>

    w skrócie firma, reprezentowana na allegro przez jednego z pracowników
    wystawiła ofertę sprzedaży towaru

    ponieważ oferta była dość ciekawa doszliśmy do porozumienia, wystawili
    fakturę (przesłali faksem)
    następnie dokonaliśmy przelewu całej kwoty na ich konto (mamy oczywiście
    potwierdzenie)

    towaru wciąż nie mogli wysłać - najpierw go musieli przetestować w końcu
    któryś z pracowników się wygadał że wogóle go nie mieli (ich dostawca go nie
    dosłał itd itd)

    wobec tego że mijało już sporo czasu zażądaliśmy w takiej sytuacji zwrotu
    pieniędzy - nie byli w stanie dostarczyć towaru - a my mieliśmy innego
    dostawcę, oni blokowali tylko niepotrzebnie nasze środki

    zgodzili się na zwrot pieniędzy - przy czym mimo ich twierdzeń pieniądze od
    2 tygodni nie mogą dotrzeć na nasze konto

    Przysłali nam tylko fakturę korygującą (mimo że nie otrzymaliśmy pierwotnej
    faktury - tylko faks)

    Ponieważ od momentu przelania pieniędzy sprawa ciągnie sie już ponad
    miesiac, jesteśmy w kółko zbywani zapewnieniami że kasa jest przelana to
    mamy już dość tej zabawy - zbyt duża strata czasu a zero efektów

    Chcemy sprawę oddać w ręce wymiaru sprawiedliwości - tylko jak to zrobic
    szybko sprawnie i tanim kosztem (sprawa dotyczy paru tysięcy złotych więc
    wynajmowanie firm windykacyjnych trochę mija sie z celem - połowę naszych
    pieniędzy by zjadły koszty)

    Jaki jest całkiem orientacyjny czas rozpatrzenia sprawy ?
    Jesteśmy z Krakowa - oszuści są z Poznania - jak to zrobic by wszystko
    odbywało sie w Krakowie a nie w Poznaniu ?

  • 2. Data: 2005-11-18 15:16:26
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "dp" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > [...]
    > Chcemy sprawę oddać w ręce wymiaru sprawiedliwości - tylko jak to zrobic

    Wygląda to na oszustwo. Zgłoś w prokuraturze lub policji doniesienie
    o popełnieniu przestępstwa. Będziesz miał tanim kosztem (za darmo)
    i w miarę szybko.
    Bywa, że pod presją postępowania karnego dłużnik szybciutko naprawia
    szkodę. Ewentualnie w ramach sprawy karnej możesz wnieść powództwo cywilne
    lub przynajmniej żądanie naprawienia szkody.

  • 3. Data: 2005-11-18 16:55:16
    Od: "dp" <b...@b...pl>

    > Wygląda to na oszustwo.

    zgadzam się, tak to wygląda
    jedyne co mi nie pasuje i mnie dziwi, to fakt że oni rzeczywiście istnieją,
    pod tym adresem występują
    mają prawdziwy numer NIP (sprawdzałem w ich urzędzie), stacjonarny telefon
    (zgadza się z adresem)
    itd itd
    z oszustem kojarzyłem zawsze kogoś kto wciska kit, zbiera pieniadze i ucieka

    a do głowy mi nie przyszło żeby to robili tak głupio - mam w ręku pełno
    potwierdzeń tego że wzięli pieniądze
    towaru nie wysłali, pieniędzy nie zwrócili

    wiec nie mogę za nic wymyślić na co poprostu oni liczą, jeśli ich dane sa
    prawdziwe

> [...]
    > szkodę. Ewentualnie w ramach sprawy karnej możesz wnieść powództwo cywilne
    > lub przynajmniej żądanie naprawienia szkody.

    dzięki za podpowiedź, w takim razie dłużej czekał nie bedę i tak właśnie
    zrobię

  • 4. Data: 2005-11-18 18:09:44
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > na co poprostu oni liczą, jeśli ich dane sa prawdziwe

    Być może w dochdzeniu wyjdzie, że to nie było oszustwo tylko mieli
    jakieś-tam obiektywne trudności, ale samo wezwanie na przesłuchanie
    lub wizyta policjantów zrobi na nich odpowiednie wrażenie.
    Dla bezpieczeństwa zgłoś _podejrzenie_ oszustwa.