  • 1. Data: 2005-11-18 13:07:51
    Temat: przywłaszczenie sprzętu
    Od: "Mali" <p...@s...pl>

    Witam,
    Teść pożyczył (nieswoja) maszynę do cyklinowania swojemu ziomkowi. Przekazał
    na tzw. 'gębę' bez papieru totalnie nic. Otóż 'ziomal' po wezwaniu do
    oddania sprzętu ściemnia i wije się jak piskorz. Osobiście myślę że przepił
    maszynę wartą jakieś 7000 pln.
    Pytanie:
    Czy zanim przejdę do bardziej radyklnych rozwiązań, są dostępne jakieś
    cywilizowane metody odzyskania sprzętu ?

    --
    Mali

  • 2. Data: 2005-11-18 13:31:24
    Temat: Re: przywłaszczenie sprzętu
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Mali porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > Czy zanim przejdę do bardziej radyklnych rozwiązań, są dostępne jakieś
    > cywilizowane metody odzyskania sprzętu ?
    Sa swiadkowie? Jesli tak to sad. Jesli nie - to czego oczekujesz? Tez
    moge przyjsc do Ciebie i powiedziec ze pozyczylem Ci samochod wart 20k
    zl "na gebe" i zebys mi go oddal.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-11-18 18:20:21
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl>

    badzio napisał(a):

    > Sa swiadkowie? Jesli tak to sad. Jesli nie - to czego oczekujesz? Tez
    > moge przyjsc do Ciebie i powiedziec ze pozyczylem Ci samochod wart 20k
    > zl "na gebe" i zebys mi go oddal.

    Nie wiem, o jakich świadków Ci chodzi, ale świadkowie użyczenia (bo to na
    pewno nie jest pożyczka w rozumieniu kc) maszyny są w zasadzie zbędni.
    Właścicielowi maszyny przysługuje przeciw posiadaczowi roszczenie
    windykacyjne. I to posiadacz musi wykazać się prawem skutecznym wobec
    właściciela - a użyczenie dokonane przez osobę nieuprawnioną na pewno takim
    prawem nie jest.

    Problemem mogłoby być wykazanie, że jest się właścicielem maszyny, w razie
    gdyby "ziomal" to zakwestionował. Ale to chyba do udowodnienia w sądzie -
    dowody zakupu, świadkowie...

    Paweł Marcisz

  • 4. Data: 2005-11-19 12:58:17
    Od: maho <m...@p...net>

    Pawel Marcisz napisał(a):

> [...]
    > gdyby "ziomal" to zakwestionował. Ale to chyba do udowodnienia w sądzie -

    Ale rozumiem że może być problemem wykazanie że "ziomal" tą maszynę ma
    lub miał (skoro jest podejrzenie że przepił)

    pozdrav

    maHo

  • 5. Data: 2005-11-20 19:44:23
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl>

    maho napisał(a):

    > Ale rozumiem że może być problemem wykazanie że "ziomal" tą maszynę ma
    > lub miał (skoro jest podejrzenie że przepił)

    No jeśli twierdzi, że nie dostał i nie ma świadków, że w pewnym momencie
    jednak miał, ani na to, że dostał, to rzeczywiście jest problem. Jeśli
    przepił, to może da się dowiedzieć, w czyich rękach jest teraz maszyna -
    takie maszyny pewnie mają jakieś numery seryjne, więc da się wykazać, że to
    właśnie maszyna pytającego. Wtedy windykacja z rąk aktualnego posiadacza i
    niech on już się martwi, w jaki sposób odzyskać wydane na maszynę pieniądze.

    Paweł Marcisz