  • 1. Data: 2005-11-18 12:38:32
    Temat: prawo lokalowe
    Od: "Anna LT" <l...@W...pl>

    Jestem właścicielką mieszkania i głównym lokatorem
    czy mogę wymeldować męża, który jest zameldowany w moim mieszkaniu bez jego
    udziału, tzn. bez jego zgody, dowodu osobistego itp?
    pozdrawiam
    anna

  • 2. Data: 2005-11-18 17:37:12
    Temat: Re: prawo lokalowe
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Anna LT napisał(a):
    > Jestem właścicielką mieszkania i głównym lokatorem
    > czy mogę wymeldować męża, który jest zameldowany w moim mieszkaniu bez jego
    > udziału, tzn. bez jego zgody, dowodu osobistego itp?

    Hmm, obawiam się, że odpowiedź na tak zadane pytanie nie będzie
    odpowiedzią na kryjący się za nim problem.

    Dlaczego?
    Ponieważ wymeldowanie w tym przypadku absolutnie nic nie da.

    Z tego prostego powodu, że prawo męża do przebywania w mieszkaniu nie
    wynika z zameldowania. Wynika natomiast ze znowelizowanych niedawno
    przepisów kodeksu rodzinnego.

    Oczywiście można wymeldować męża administracyjnie, jeśli już w tym
    mieszkaniu nie mieszka. Tylko że meldunek nie ma żadnego związku z
    prawem do przebywania w lokalu. Meldunek jest jedynie poinformowaniem
    urzędu, gdzie się przebywa.

    Oznacza to, że problem zniknie dopiero po rozwodzie, ew. separacji (ale
    nie faktycznej, tylko zawartej przed sądem). Dopiero wtedy bowiem mąż
    straci prawo do przebywania w lokalu.

    --
    Marta Wieszczycka
    doradcy-prawni.pl

  • 3. Data: 2005-11-21 20:46:03
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Oznacza to, że problem zniknie dopiero po rozwodzie, ew. separacji (ale
    > nie faktycznej, tylko zawartej przed sądem). Dopiero wtedy bowiem mąż

    I tak i nie. Gdyż formalnie straci prawo do przebywania w lokalu, ale nie ma
    siły, żeby go opuścił chyba że dobrowolnie. Nie ma jak wyegzekwować
    opuszczenia lokalu po utracie prawa do przebywania w nim poza wyrokiem
    eksmisji i załatwieniem lokalu zastępczego. No chyba, że dobrowolnie się
    wyprowadzi - to co innego.

    Co do wymeldowania, to jeśli nie przebywał w mieszkaniu od 3 miesięcy i są
    na to świadkowie (chyba min 3) to można wymeldować w trybie
    administracyjnym. A co do jego powrotu - to kto go wpuści? Z policją
    przyjdzie i zarząda wpuszczenia? Policja nie może go siłą wprowadzić.
    Musiałby założyć sprawę w sądzie, że go nie wpuszcza się do mieszkania, a to
    kilka lat ...

    --==<< Scottos >>==--

  • 4. Data: 2006-01-01 19:26:40
    Od: scania<x...@o...pl>

    Czy znowelizowane przepisy mają również zastosowanie w przypadku, gdy w
    rodzinie dochodzi do przemocy psychicznej, a pozbycie się np. wydrodnego ojca z
    domu mogłoby rozwiązać wiele problemów? Dodatkowo, wobec zainteresowanego
    toczy się policyjne dochodzenie wspr. rodzinnej przemocy fizycznej.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2006-01-03 21:34:42
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    scania wrote:
> [...]
    > domu mogłoby rozwiązać wiele problemów? Dodatkowo, wobec zainteresowanego
    > toczy się policyjne dochodzenie wspr. rodzinnej przemocy fizycznej.

    Do tego jest osobna ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.
    Policyjne dochodzenie to za mało, ale przy wyroku można zawnioskować o
    zakaz zbliżania się. Wtedy problem zniknie nawet bez rozwodu, który
    jednak matka i tak powinna przeprowadzić, doprowadzając jednocześnie do
    pozbawienia wyrodnego ojca praw rodzicielskich, właśnie po to, żeby
    rozwiązać problem do końca.

    --
    MArta
    m...@N...pl