  • 1. Data: 2005-11-18 13:10:19
    Temat: Z aukcji Allegro ...
    Od: "rob" <r...@i...pl>

    ... kupując przedmiot - powiedzmy skuter - po przez opcję KUP TERAZ ZA 1 zł
    .... sprzedający MA OBOWIĄZEK (biorąc pod uwagę prawo) sprzedać mi go za 1
    zł ?
    Czy sprzedający M U S I sprzedac za taką cene jak była w opcji KUP TERAZ ?
    Tzn czy nie moze sie "wyprzeć" się tej ceny i np ją podnieść?

    Pozdrawiam

    Rob

  • 2. Data: 2005-11-18 13:51:19
    Temat: Re: Z aukcji Allegro ...
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    rob wrote:

    > Czy sprzedający M U S I sprzedac za taką cene jak była w opcji KUP TERAZ ?
    > Tzn czy nie moze sie "wyprzeć" się tej ceny i np ją podnieść?

    sprzedajacy nie musi cie sprzedac za taka cene, jednak ztcw wg prawa
    umowa ustna zostala zawarta i jesli jedna ze stron od niej odstepuje
    musi zaplacic 10% wartosci transakcji, jednak musial bys w to
    zaangarzowac sad

  • 3. Data: 2005-11-18 14:08:44
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    rob napisał(a):
> [...]
    > Czy sprzedający M U S I sprzedac za taką cene jak była w opcji KUP TERAZ ?
    > Tzn czy nie moze sie "wyprzeć" się tej ceny i np ją podnieść?

    Nie musi.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-11-18 17:18:40
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > sprzedajacy nie musi cie sprzedac za taka cene, jednak ztcw wg prawa umowa
    > ustna zostala zawarta i jesli jedna ze stron od niej odstepuje musi
    > zaplacic 10% wartosci transakcji,

    Bredzisz.

    > jednak musial bys w to zaangarzowac sad

    Ty lepiej zaangaŻuj slownik ortograficzny przed udzielaniem innym bzdurnych
    rad.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 5. Data: 2005-11-18 20:11:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rob" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy sprzedający M U S I sprzedac za taką cene jak była w opcji KUP
    > TERAZ ? Tzn czy nie moze sie "wyprzeć" się tej ceny i np ją

    W praktyce brak jest skutecznych instrumentów prawnych by wymusić
    zawarcie takiej umowy. Zostają instrumenty wewnętrzne ALLEGRO, czyli
    negatywy czy zawieszenie konta.

    Natomiast z powodzeniem w wypadku próby podniesienia płatności można
    składać zawiadomienie o przestępstwie oszustwa na szkodę ALLEGRO, o
    ile w danym typie transakcji ich prowizja zależy od wysokości
    wynegocjowanej kwoty. W tej sytuacji zaniżanie kwoty w okienku "kup
    teraz" przykładowo poprzez dopisanie w treści aukcji, ze kwotę należny
    pomnożyć przez 100 jest doprowadzeniem ich do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem poprzez wykorzystanie faktu, iż prowizje są
    obliczane automatycznie poprzez przemnożenie kwoty wylicytowanej z
    okienka przez odpowiedni współczynnik. W opisanym przeze mnie
    przykładzie należna prowizja bedzie zaniżona 100 razy. W wypadku
    skutera, który znajdzie się w dziale moto, to chyba akurat tak nie
    zadziała, bo z tego co pamiętam tam prowizja jest stała, ale proponuję
    zapytać na odpowiedniej grupie alt.pl.allegro .

  • 6. Data: 2005-11-21 13:11:32
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    SQLwysyn wrote:

    > Bredzisz.

    ciekawe, fundacja wosp ma juz dwa takie procesy wygrane, ciekawe zatem
    na jakiej podstawie, skoro ja bredze

  • 7. Data: 2005-11-24 09:13:45
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > W praktyce brak jest skutecznych instrumentów prawnych by wymusić
    > zawarcie takiej umowy.

    raczej wykonanie, bo umowa została zawarta

    KG

  • 8. Data: 2005-11-24 17:17:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > raczej wykonanie, bo umowa została zawarta

    Faktycznie