  • 31. Data: 2019-08-11 23:34:16
    Temat: Re: Fałszywe dane, prawdziwy komornik
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > To teraz wracam do wyroku będącego początkiem dyskusji. Nie ma osoby w
    > nim wymienionej. Osoba o podanych personaliach i numerze PESEL nie
    > mieszka w Sosnowcu, więc nie jest tą samą osobą, która została wskazana
    > w wyroku.

    Wyrok identyfikuje osobę po imieniu, nazwisku i peselu, natomiast nie
    identyfikuje po adresie.

    > Ja kombinuję z wnioskiem w trybie art. 352 kpc z pytaniem, czy wyrok
    > dotyczy osoby o tych personaliach zamieszkałej w Sosnowcu, czy w gdzie
    > tam mieszka nasza pokrzywdzona. A jeśli tej w Sosnowcu, to by usunęli z
    > treści wyroku PESEL, bo ten należy do innej osoby. I niech sobie
    > komornik teraz ściga dłużniczkę z Sosnowca.

    Sąd odpowie, że wyrok dotyczy osoby, która się nazywa Robert Tomasik, o
    danym numerze Pesel, co uczyni zbędnym dalszą dywagację odnośnie adresu
    zamieszkania tej osoby (który może być zresztą zmienny w czasie).

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2019-08-11 23:36:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Wyrok skazuje osobę będącą kompilacją dwóch różnych osób. Sąd ma
    > wskazać, którą chciał skazać. Podejrzewam, że sąd wskaże - dla świętego
    > spokoju - tę z Sosnowca. Bo takie personalia podał powód.

    Sąd odpowie, że wszystkie dane niezbędne do zidentyfikowania tej osoby
    znajdują się wyroku i na klauzuli wykonalności (i będzie miał rację).

    W sprawie cywilnej adres nie jest daną unikatowo identyfikującą osobę,
    tylko służy celom technicznym - doręczeniu pozwu.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2019-08-12 09:36:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No nie musi, może wywieszać na tablicy ogłoszeń lub pozostawiać w aktach sprawy ze
    skutkiem powiadomienia.
    Stalin wiecznie uśmiechnięty.

    -----

  • 34. Data: 2019-08-12 09:49:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Niestety w wyrokach sądy nie podają Peselu pozwanego (i jest to IMHO słabość
    nowelizacji KPC o podawaniu numerów Pesel/NIP stron w
    pozwie).
    Dopiero na klauzuli.

    -----

  • 35. Data: 2019-08-12 11:02:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >No nie musi, może wywieszać na tablicy ogłoszeń lub pozostawiać w
    >aktach sprawy ze skutkiem powiadomienia.
    >Stalin wiecznie uśmiechnięty.

    Mamy nowe czasy - wystawi na stronie www czy elektronicznej skrzynce
    obywatela, a obywatel bedzie mial obowiazek sprawdzic :-)

    J.

    -----

  • 36. Data: 2019-08-12 11:33:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeszcze nie zauważyłem.
    W mojej okolicy (stolica) informacje o możliwości składania protestów do planowanych
    zabudów wywieszane są na drzewach lub siatkach
    płotów.
    Podobnie jak przetargi w sądach na tablicy formatu 30x40 na 7 piętrze budynku sądu
    korytarzem po lewej dwadzieścia schodków od
    antresoli z prawej wejście od tyłu przez podwórze czcionką 7 pkt toner się kończył.
    Czyli legalnie jako "w sposób zwyczajowo przyjęty".

    -----

  • 37. Data: 2019-08-13 02:51:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Mamy nowe czasy - wystawi na stronie www czy elektronicznej skrzynce
    > obywatela, a obywatel bedzie mial obowiazek sprawdzic :-)

    Skoro już w tej chwili mozna dostawac różne alarmowe powiadomienia...
    Nie, nie wszyscy uzywaja komórek, ale tez 100% skuteczność powiadomienia
    zawsze będzie fikcją, wiec lepiej zrobić to np. smsem niż udawać, że
    obecny system działa.

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2019-08-13 11:46:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2019 o 23:36, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > W sprawie cywilnej adres nie jest daną unikatowo identyfikującą osobę,
    > tylko służy celom technicznym - doręczeniu pozwu.

    Próbowałeś?

  • 39. Data: 2019-08-13 22:10:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Próbowałeś?

    Nie, ale ty pewnie tak, skoro tak doradzasz poszkodowanym?

    Zresztą czego wymagasz od sądu - imię, nazwisko i pesel jednoznacznie
    identyfikuje osobę i nie są do jej dalszej identyfikacji potrzebne
    jakieś dodatkowe klucze. Zresztą od identyfikowania osoby na etapie
    egzekucji nie jest sąd w pozakodeksowych zapytaniach, tylko w ramach
    postępowania przeciwegzekucyjnego (jeśli osoba, wobec której toczy się
    egzekucja uważa, że nie jest osobą wskazaną w wyroku i klauzuli
    wykonalności).

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2019-08-13 23:13:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Skoro Pesel, to po co jeszcze imię i nazwisko?

    -----