  • 1. Data: 2024-02-05 15:17:51
    Temat: Elektroniczna faktura za gaz wysyłana na nieznane PGiN adres email
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    Taka ciekawostka. Od dłuższego czasu nie otrzymywałem faktur za gaz.
    Nawet nie pamiętam od kiedy, ale pewnie z kilka lat. Otrzymywałem SMS,
    że nei zapłaciłem faktury i nie zapłaciłem takiej faktury, więc robiłem
    przelew na wskazaną w SMS kwotę i gazu mi nie odcinali. Ale, że dziś
    kolejny SMS przyszedł, jak akurat byłem koło ich biura, to wszedłem
    ustalić przyczyny.

    Dowiedziałem się, że podobno w aplikacji ustawiłem elektroniczną
    fakturę. No więc wyjaśniam im, że nie mam tej ich aplikacji. Pan
    sprawdził, że faktycznie nie mam i uczynnie pomógł mi ją zainstalować.
    Pewnie sam bym dał radę, ale nie lubię instalować śmieci na telefonie.

    Ale postało pytanie, gdzie wysyłali tę elektroniczną fakturę. Okazało
    się, że nie mieli mojego emaila, zatem nie są w stanie ustalić, gdzie ją
    wysyłali. Nie są w stanie ustalić, kto i kiedy ustawił, że ta faktura ma
    być elektroniczna. Nie wiedzą również, kto ustawił tę fakturę na
    elektroniczną bez podania adresu email. Pan w biurze stwierdził, ze te
    dane pewnie były w jakimś starym programie, co to go już nie ma. Nie
    dopytywałem, od kiedy nowy działa.

    Ja w przeszłości kilka razy pisałem do nich emaile na ogólny adres z
    prośbą o przesłanie faktury, ale nigdy nie dostałem żadnej odpowiedzi.
    Ale że nikt się mnie zorientował, że wysyłają fakturę emailem na adres,
    którego nie mają?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 2. Data: 2024-02-05 15:21:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 5 Feb 2024 15:17:51 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale że nikt się mnie zorientował, że wysyłają fakturę emailem na adres,
    > którego nie mają?

    Sam widzisz, że nie tylko na komendach mają wywalone na robotę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 3. Data: 2024-02-05 15:59:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Feb 2024 15:17:51 +0100, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > elektroniczną bez podania adresu email. Pan w biurze stwierdził, ze te
    > dane pewnie były w jakimś starym programie, co to go już nie ma. Nie

    No sam wiesz, jak to jest. Płyta sie złamała, nikt nie wie kiedy i
    komu, płyta zniknęła, też nikt nie wie, ktoś pałą przywalił, ale nie
    wiadomo kto z jednostki itd :-)

    Teraz PGNiG połączone z Orlenem, ale faktury chyba osobne,
    pewnie jakis hurt, detal, regiony - pewnie powariować można :-)

> [...]
    > prośbą o przesłanie faktury, ale nigdy nie dostałem żadnej odpowiedzi.
    > Ale że nikt się mnie zorientował, że wysyłają fakturę emailem na adres,

    no cóż, możliwosci jest wiele:
    -adres gdzies tam jest, zwrotów nie było, bo adres ważny
    -zwroty były, ale maja ich dziesiątki tysięcy co miesiąc, nikt nie
    czyta,
    -zwrotów nie obslugują,

    -e-mail pusty, to system nawet nie wysyła. Masz sobie sam obejrzec na
    stronie lub w apce.

    Kiedys te e-faktury ambitnie wciskali, to moze przypadkiem wyraziłeś
    zgodę.

    A cos mi się widzi, ze odsetki sumiennie naliczali ...

    Nie wiem, czy kto inny nie mógł tego aktywować - czy ktoś z rodziny,
    czy zupełnie inna osoba sie pomyliła w numerze klienta.

    J.

  • 4. Data: 2024-02-05 16:28:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.02.2024 o 15:59, J.F pisze:

    > no cóż, możliwosci jest wiele:
    > -adres gdzies tam jest, zwrotów nie było, bo adres ważny

    wątpię. Od lat 90-tych korzystam zasadniczo z dwóch adresów. Miewałem
    inne na krótkie okresy czasu, ale raczej bym nie podawał nigdzie takiego
    adresu.

    > -zwroty były, ale maja ich dziesiątki tysięcy co miesiąc, nikt nie
    > czyta,

    Jak dostanę fakturę, to prześledzę nagłówek techniczny, Wątpię, by to
    rozsyłał ręcznie jakiś pracownik. Podejrzewam, że robi to jakiś automat.

    > -zwrotów nie obslugują,

    Wygląda na to, że nie mieli gdzie wysłać.

    > -e-mail pusty, to system nawet nie wysyła. Masz sobie sam obejrzec na
    > stronie lub w apce.

    Tylko musiałbym wiedzieć, że wystawili. Oni tego nie wystawiają jakoś
    regularnie.

    > Kiedys te e-faktury ambitnie wciskali, to moze przypadkiem wyraziłeś
    > zgodę.
    >
    > A cos mi się widzi, ze odsetki sumiennie naliczali ...

    Też tak podejrzewam. Noty odsetkowe są od października 2022 roku. 2~8
    zł. Podejrzewam, że w tym rejonie musiał ktoś tam coś namieszać. Razem
    mi wyszło niecałe 30 zł, to się nie będę pieniaczył.

    W informacjach o fakturach jest mój domowy adres. Jak próbuje pdf
    podejrzeć, to dostaję komunikat: "Authorization has been denied for this
    request.".

    > Nie wiem, czy kto inny nie mógł tego aktywować - czy ktoś z rodziny,
    > czy zupełnie inna osoba sie pomyliła w numerze klienta.

    Z rodziny raczej nie. Przy aktywacji musiałem podać numer klienta i mój
    PESEL. Nie twierdzę, ze to jakieś tajne dane, ale po co?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2024-02-05 16:58:18
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > prośbą o przesłanie faktury, ale nigdy nie dostałem żadnej odpowiedzi.
    > Ale że nikt się mnie zorientował, że wysyłają fakturę emailem na adres,

    A wysyłają?

  • 6. Data: 2024-02-05 20:12:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.02.2024 o 16:58, io pisze:
    > A wysyłają?

    Tak twierdził pracownik, ale nie był w stanie znaleźć tego, na jaki
    adres. Oczywiście nie mogę wykluczyć, że po prostu ten konkretny
    pracownik nie umiał tego znaleźć, ale wiedział, gdzie wpisać mój adres
    by teraz przychodziło.

    Sprawa jest o tyle intrygująca, że generalnie nie mam z takimi rzeczami
    problemu. Po prostu nie lubię faktur przesyłanych emailem, bo czasem nie
    mam dostępu do neta, albo coś się zgubi w SPAM, a jak rachunek przyjdzie
    do domu, to ktoś z domowników to zapłaci.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2024-02-05 20:36:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > prośbą o przesłanie faktury, ale nigdy nie dostałem żadnej odpowiedzi.
    > Ale że nikt się mnie zorientował, że wysyłają fakturę emailem na adres,

    Nie było cię to nie wiesz, więc się nie mądrzyj tylko poczekaj na wyniki
    ich dochodzenia. Sprawdzą i poinformują cię dlaczego to twoja wina. Na
    razie powstrzymaj się od komentarzy - nikt nie lubi internetowych mądrali:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2024-02-05 21:35:59
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

> [...]
    > prośbą o przesłanie faktury, ale nigdy nie dostałem żadnej odpowiedzi.
    > Ale że nikt się mnie zorientował, że wysyłają fakturę emailem na adres,

    A mają portal do logowania się i oglądania profilu klienta ?

  • 9. Data: 2024-02-05 22:18:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.02.2024 o 20:36, Shrek pisze:

    > Nie było cię to nie wiesz, więc się nie mądrzyj tylko poczekaj na wyniki
    > ich dochodzenia. Sprawdzą i poinformują cię dlaczego to twoja wina.
    RAczej nikt nie będzie niczego ustalał. Ot taka ciekawostka.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 10. Data: 2024-02-05 22:19:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.02.2024 o 21:35, Monika Głowacka pisze:

    > A mają portal do logowania się i oglądania profilu klienta ?

    Tak.
    --
    (~) Robert Tomasik