  • 11. Data: 2024-02-06 00:12:14
    Temat: Re: Elektroniczna faktura za gaz wysyłana na nieznane PGiN adres email
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wysyłali. Nie są w stanie ustalić, kto i kiedy ustawił, że ta faktura ma
    > być elektroniczna. Nie wiedzą również, kto ustawił tę fakturę na
    > elektroniczną bez podania adresu email. Pan w biurze stwierdził, ze te
    > dane pewnie były w jakimś starym programie, co to go już nie ma. Nie
    > dopytywałem, od kiedy nowy działa.
    >
    > Ja w przeszłości kilka razy pisałem do nich emaile na ogólny adres z
    > prośbą o przesłanie faktury, ale nigdy nie dostałem żadnej odpowiedzi.
    > Ale że nikt się mnie zorientował, że wysyłają fakturę emailem na adres,

    Duża firma, tak powyżej X000 klientów? Oceniając po tym co opisałeś, to
    pewnie mają głęboko gdzieś, że im wysłane mejle odbija (o ile tam jest
    jakiś adres), lub że ich oprogramowanie umozliwia zaptaszkowanie
    elektronicznej faktury bez wypełnienia adresu email. Kolejna mozliwość,
    że dostałeś od nich gdzieś/jakoś/dawno temu korespondencję ze zmianami
    warunków umowy, gdzie znalazł się p. o przejściu na e-faktury co mogłeś
    oprotestować w ciągu dni np. 14.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2024-02-06 10:45:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Feb 2024 16:28:33 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > wątpię. Od lat 90-tych korzystam zasadniczo z dwóch adresów. Miewałem
    > inne na krótkie okresy czasu, ale raczej bym nie podawał nigdzie takiego
    > adresu.

    Nie masz e-maila do celów prywatnych?

    A oni nie mieli wcale emaila, czy mieli jakis, ale nie znasz ?

    > Jak dostanę fakturę, to prześledzę nagłówek techniczny, Wątpię, by to
    > rozsyłał ręcznie jakiś pracownik. Podejrzewam, że robi to jakiś automat.

    Dokladnie, tylko wiesz jak to jest z emailami.
    Serwer albo odpowie, że nie zna takiego adresata, albo "proszę
    spróbować później", albo wcale nie odpowiada.

    Tak czy inaczej - prędzej lub później wiadomo, ze e-mail jest
    niedostarczony ... no i co dalej jest robione?
    Możliwe, że nic.

    > Wygląda na to, że nie mieli gdzie wysłać.

    Gdyby mieli, to jak wyżej - trzeba jeszcze oprogramować, co z tym
    zrobić. Najprosciej - nic nie robić :-)

    > Tylko musiałbym wiedzieć, że wystawili. Oni tego nie wystawiają jakoś
    > regularnie.

    IMO - bardzo regularnie. Co roku, co pół roku, co miesiąc - rózne są
    umowy.
    SMS dostawałeś, więc faktury były wystawiane..
    Ale jak nie było podanego e-maila, to system nie mógł wysłać, moze
    nawet nie próbował, więc i żadnych błędów nie było.

    No chyba ze ... sms od oszusta? :-)
    Wysłac milionom sms o niedopłacie, podac nr konta, pewnie iles tysięcy
    zapłaci.
    Ciekawe, po jakim czasie się dowiecie, a po jakim zareagujecie :-)
    Albo czy bank zareaguje.

    > Też tak podejrzewam. Noty odsetkowe są od października 2022 roku. 2~8
    > zł. Podejrzewam, że w tym rejonie musiał ktoś tam coś namieszać. Razem
    > mi wyszło niecałe 30 zł, to się nie będę pieniaczył.
    >
    > W informacjach o fakturach jest mój domowy adres. Jak próbuje pdf
    > podejrzeć, to dostaję komunikat: "Authorization has been denied for this
    > request.".

    > Z rodziny raczej nie. Przy aktywacji musiałem podać numer klienta i mój
    > PESEL. Nie twierdzę, ze to jakieś tajne dane, ale po co?

    A może sam kiedys dawno chciałes zobaczyc swoje rachunki na www,
    i nieopatrznie zgodziłeś się na e-fakturę ?

    Jak pamiętam, to włączało się bardzo łatwo.

    J.

  • 13. Data: 2024-02-06 13:16:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Pan w biurze stwierdził, ze te dane pewnie były w jakimś starym
    > programie, co to go już nie ma.

    Może przy podpisywaniu umowy podałeś? Skoro podałeś nr telefonu, to i
    pewnie chcieli maila.

    Robert

  • 14. Data: 2024-02-06 13:20:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 5 Feb 2024 20:12:36 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Tak twierdził pracownik, ale nie był w stanie znaleźć tego, na jaki
    > adres. Oczywiście nie mogę wykluczyć, że po prostu ten konkretny
    > pracownik nie umiał tego znaleźć, ale wiedział, gdzie wpisać mój adres
    > by teraz przychodziło.

    Nie wiem jak jest z aplikacją na smartfona, ale ja loguje się na moje konto
    PGiN przez stronę www na PC i w ustawieniach mam "Login eBOK" czyli emalię,
    na którą przychodzą powiadomienia o nowych fakturach, a w historii zmian
    stary adres, który kiedyś używałem.
    Jesteś bystrzakiem, więc tym bardziej dasz radę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 15. Data: 2024-02-06 15:28:20
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    > Tak.

    To trzeba się logować i patrzeć.

    Mam znajomą, która zna znajomą, która jest pomagającą osobom wykluczonym
    cyfrowo. To w Łodzi i obok. Każda z tych osób ma profil w firmie
    telefonii GSM, konto w wspólnocie, gminie za podatek od nieruchomości,
    gaz, węgiel, wodociągi, prąd i wiele innych. Każdy ma swój profil, login
    hasło, ona się loguje kontroluje, bierze pieniądze i pomaga płacić.
    Ostatnio nawet dla uproszczenia sprawy każdej z tych osób, a jest ich
    kilka, zaproponowała założenie drugiego konta bankowego i na pierwszym
    koncie ustawiła stałe zlecenie "na opłaty" a tym drugim dysponuje w celu
    zrobienia opłat. Najczęściej robi to albo przelewem albo kartą.
    Przy okazji robi czasem zakupy.

  • 16. Data: 2024-02-06 16:47:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.02.2024 o 10:45, J.F pisze:

    > Nie masz e-maila do celów prywatnych?

    Mam.

    > A oni nie mieli wcale emaila, czy mieli jakis, ale nie znasz ?

    No nie mieli wcale, a twierdzili, ze na email wysyłali rachunki.

    > Dokladnie, tylko wiesz jak to jest z emailami.
    > Serwer albo odpowie, że nie zna takiego adresata, albo "proszę
    > spróbować później", albo wcale nie odpowiada.

    Ja używam prywatnie w gmail.

> [...]
    > zapłaci.
    > Ciekawe, po jakim czasie się dowiecie, a po jakim zareagujecie :-)

    W SMS była tylko kwota, a ja zawsze płaciłem na ten rachunek, co miałem
    poprzednio.

    > A może sam kiedys dawno chciałes zobaczyc swoje rachunki na www,
    > i nieopatrznie zgodziłeś się na e-fakturę ?
    >
    > Jak pamiętam, to włączało się bardzo łatwo.

    ale nawet, gdybym to zrobił, to bym podał swój adres i by przychodziły.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 17. Data: 2024-02-06 16:55:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > RAczej nikt nie będzie niczego ustalał. Ot taka ciekawostka.

    Taki lajf... Wiec nie było cię na miejscu to nie komentuj. Nie bądź pismak;P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2024-02-06 17:24:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.02.2024 o 15:28, Monika Głowacka pisze:
    > Mam znajomą, która zna znajomą, która jest pomagającą osobom wykluczonym
    > cyfrowo. To w Łodzi i obok.

    To pewnie za parę dni Zenek się zwróci o pomoc, bo będzie wykluczony
    cyfrowo. :)

    Robert

  • 19. Data: 2024-02-06 18:54:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Feb 2024 16:47:52 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Mam.

    To skąd wiesz, ze byś im go nie podał?

    > No nie mieli wcale, a twierdzili, ze na email wysyłali rachunki.

    Dziwne troche twierdzenia, ale informatyka zna nie takie przypadki.
    W jednym miejscu sie zaznacza "wysyłać emailem", a w drugim wpisuje
    e-mail :-)

    > Ja używam prywatnie w gmail.

    To zakładamy, ze serwer jest i zazwyczaj działa.

    Od roku nie masz faktur?

    https://www.dts24.pl/nie-otrzymywaliscie-faktur-za-g
    az-pgnig-wyjasnia-dlaczego-i-kiedy-zostana-wyslane/

    > W SMS była tylko kwota, a ja zawsze płaciłem na ten rachunek, co miałem
    > poprzednio.

    Ale jakby podano nr rachunku w SMS ... nikt by się nie nabrał?

    Juz nie pamietam - ale kojarzy mi się, ze którys dostawca ma osobny
    rachunek do odsetek.

    P.S. Oszustwo?
    https://www.money.pl/gospodarka/dostal-rachunek-za-g
    az-zapalila-mu-sie-czerwona-lampka-przeplacilbym-687
    9529098718016a.html

    > ale nawet, gdybym to zrobił, to bym podał swój adres i by przychodziły.

    Mogłes sie pomylic w adresie - w użytkowniku lub serwerze.

    Wczesniej mogło to nie miec znaczenia, a przy migracji mogli wpasc na
    pomysł, ze klientom z e-mailem zmienią na eko-fakturę :-)

    w Pgnig chyba tego nie było, ale np w Tauronie uzytkownikiem do
    logowania jest adres e-mail.

    J.

    P.S. Duzy moze więcej

    https://www.money.pl/gospodarka/mala-huta-uwolnila-s
    ie-od-monopolisty-czy-w-slad-za-nia-pojda-inne-firmy
    -6876786675968832a.html

  • 20. Data: 2024-02-06 19:04:28
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    > To pewnie za parę dni Zenek się zwróci o pomoc, bo będzie wykluczony
    > cyfrowo. :)

    Nie sądzę, bo zdaje się ona to robi dla znajomych i sąsiadek i nigdzie
    nie ogłasza swoich usług.