  • 1. Data: 2023-09-29 12:04:35
    Temat: Dziurawa granica
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Słuzby podaja, ze w ciągu dwóch dni zatrzymano 147 nielegalnych
    imigrantow ... juz w trakcie przewozu np na A4.

    Jesli jest ich przypadkiem zlapanych 147, to ilu ich jest naprawde?

    Czy pegassus działa i maja dosc dokładne namiary?

    J.

  • 2. Data: 2023-09-29 12:40:05
    Temat: Re: Dziurawa granica [Wyłapywanie imigrantów tranzytem do Niemiec W GŁĘBI Polski]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Słuzby podaja, ze w ciągu dwóch dni zatrzymano 147 nielegalnych
    > imigrantow ... juz w trakcie przewozu np na A4.
    >
    > Jesli jest ich przypadkiem zlapanych 147, to ilu ich jest naprawde?

    Skoro nie ma Wielkiej Blokady i Łapania to IMHO dobrym domniemaniem
    startowym (hipoteza zero) jest że łapią tych już w głębi kraju _góra_
    kilka procent. Założenie że łapią kilkadziesiąt procent IMHO mogłoby
    sugerować Państwo Wielkiego Brata co Zawsze Patrzy,

    > Czy pegassus działa i maja dosc dokładne namiary?

    Weź ty nie sugeruj że mają kazać przewożonym nielegalnym imigrantom
    wyjmować baterię z komórek albo zabierać komórki i wkładać do klatki
    Faradaja sporo zanim wsiądą do pojazdu :-)

    Kilkanaście komórek w roamingu w jednym pojeździe który nie jest
    autobusem (wycieczkowym) powinno z automatu inicjować kontrolę.
    Na długiej autostradzie nie ma miejsca gdzie służby mogą postawić
    "swoją" stacje bazową GSM do której przejeżdżające komórki będą się
    logować? Albo w wersji na grupę prawo: służby "zhakują" stację bazową a
    operator będzie szedł po linii że "nie wiedział" dopóki nie będą
    tak bezczelni że taka obrona będzie ryzykowna do utrzymania w sądzie.
    BTW czy dostęp do danych o logowaniach komórek do stacji bazowych GSM
    podlega w RP3 ochronie przed służbami?

    W sumie jest kilka myków które mogą pozwolić sporawa wyłapywać dopóki
    "przedsiębiorcze jednostki transportu osobowego" nie załapią co łapią.

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2023-09-29 15:41:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Sep 2023 12:40:05 +0200, A. Filip wrote:

    > Skoro nie ma Wielkiej Blokady i Łapania to IMHO dobrym domniemaniem
    > startowym (hipoteza zero) jest że łapią tych już w głębi kraju _góra_
    > kilka procent.

    Jechalem ostatnio na A4, i nie widziałem jakiejs akcji zatrzymywania
    busików i ciezarówek. No ale moze w innym miejscu zatrzymują.
    Chyba, ze obstawili parkingi i stacje benzynowej.

    Wiec takie kompletnie przypadkowe kontrole to ... jeden na 10 tys?

    > Założenie że łapią kilkadziesiąt procent IMHO mogłoby
    > sugerować Państwo Wielkiego Brata co Zawsze Patrzy,

    Załozenie, że przypadkowe prowadzi nas do liczb idących w miliony.
    Tez chyba nierealne.

    Czyli Panstwo Wielkiego Brata ... co w dobie komputeryzacji tak bardzo
    nie dziwi ... wystarczy, ze namierzyli pare podejrzanych telefonów.

    Chyba ze faktycznie obstawili stacje - wiele ich na A4 znowu nie ma,
    gdzies zatankować trzeba, kontrola nieuciązliwa. Jak jeszcze
    bramownice wykorzystali i wiedzą ze z daleka jedzie ... maja szanse
    skontrolowac wszytkich "przemytników".

    Jeszcze gdzies chyba ci ludzie muszą skorzystac z toalety,
    moze wystarczy obserwowac parkingi ...

> [...]
    >
    > Kilkanaście komórek w roamingu w jednym pojeździe który nie jest
    > autobusem (wycieczkowym) powinno z automatu inicjować kontrolę.

    No ale nie wiedzą, ze w jednym pojezdzie.
    Wiec powiedzmy kilkanascie komórek ezgotycznej sieci przemieszczajacyh
    sie umiarkowaną grupą - bo nie wiem, czy samych "zagranicznych" to tak
    mało.
    Dawniej bym jeszcze powiedział, ze komórki to siec zmieniają bardziej
    sporadycznie, ale teraz to moze smartfon chce internetu, i czesciej to
    robią.
    Mozna by sie jeszcze z googlem dogadać, byłaby dokładna pozycja i
    więcej informacji :-)

    > Na długiej autostradzie nie ma miejsca gdzie służby mogą postawić
    > "swoją" stacje bazową GSM do której przejeżdżające komórki będą się
    > logować?

    no, chyba jest.

    > Albo w wersji na grupę prawo: służby "zhakują" stację bazową a
    > operator będzie szedł po linii że "nie wiedział" dopóki nie będą
    > tak bezczelni że taka obrona będzie ryzykowna do utrzymania w sądzie.

    Albo nie bedą hackować, tylko operator im to załatwi, bez nakazów :-)

    > BTW czy dostęp do danych o logowaniach komórek do stacji bazowych GSM
    > podlega w RP3 ochronie przed służbami?

    Ja tam tylko wiem, ze operator
    -ma zapewnic "kancelarie tajne",
    -ma wykonywac zadania na rzecz obronnosci, bespieczenstwa panstwa.

  • 4. Data: 2023-09-29 15:56:25
    Temat: Re: Dziurawa granica
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.09.2023 o 12:04, J.F pisze:
    > Słuzby podaja, ze w ciągu dwóch dni zatrzymano 147 nielegalnych
    > imigrantow ... juz w trakcie przewozu np na A4.
    > Jesli jest ich przypadkiem zlapanych 147, to ilu ich jest naprawde?

    Ale czemu granica? Prezecież oni mogą jechać przykładowo ze Słowacji.
    Nie mamy w zasadzie żadnej kontroli granicy tam.

    > Czy pegassus działa i maja dosc dokładne namiary?

    PEGASUS?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2023-09-29 21:48:38
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    J.F napisał(a):
> [...]
    >
    > Jesli jest ich przypadkiem zlapanych 147, to ilu ich jest naprawde?
    >
    > Czy pegassus działa i maja dosc dokładne namiary?

    Niemcy dają 502 euro za nicnierobienie, problem niemca.

    > Dziurawa granica

    Łukaszka podpisał umowy z kilkoma państwami i specjalnie ściąga stamtąd
    ludków. Wszystko w odwecie za próbę jego obalenia przez pis i za szkolenie
    w PL ludków majacych obalić Łukaszkę.

  • 6. Data: 2023-09-29 22:36:49
    Od: n...@o...pl

    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Jesli jest ich przypadkiem zlapanych 147, to ilu ich jest naprawde?
    >
    > Czy pegassus działa i maja dosc dokładne namiary?

    Z tychże raportów (SG) ponoć wynika, że przeszło 30 tys. luda od początku roku.
    Fajny płot, taki nie za szczelny.

  • 7. Data: 2023-09-30 02:22:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.09.2023 o 22:36, n...@o...pl pisze:
    > Z tychże raportów (SG) ponoć wynika, że przeszło 30 tys. luda od początku roku.
    > Fajny płot, taki nie za szczelny.

    Tak czytam i jako jaka pozycja te 30 tyś. powinno występować?
    https://strazgraniczna.pl/download/1/33778/Informacj
    astatystycznazaIpolrocze2023r.pdf

    Skąd SG ma taką widzę? Dziury w płocie, monitoring, ślady na zagrabionym
    pasie?

    Robert

  • 8. Data: 2023-09-30 07:31:52
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> pisze:

> [...]
    astatystycznazaIpolrocze2023r.pdf

    > Skąd SG ma taką widzę? Dziury w płocie, monitoring, ślady na

    Żeby mieć wyczucie ile wydawać na ochronę granicy nie trzeba _jakoś_
    szacować ile przecieka? Natomiast po czym aktualnie szacują jest
    interesujące.

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2023-09-30 08:32:33
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Tak czytam i jako jaka pozycja te 30 tyś. powinno występować?
    > https://strazgraniczna.pl/download/1/33778/Informacj
    astatystycznazaIpolrocze2023r.pdf

    Nie ma takiej pozycji. Ale na pewno gdzieś tam występuje liczba 30k.
    Zatem spokojnie w debacie wyborczej można rzucić: "W raporcie o
    nielegalnych przekroczeniach granicy jest mowa o 30 tysiącach osób, to
    skandal co państwo wyrabiacie" ;)

    PD

  • 10. Data: 2023-09-30 10:14:22
    Od: n...@o...pl

    PD <p...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Zatem spokojnie w debacie wyborczej można rzucić: "W raporcie o
    > nielegalnych przekroczeniach granicy jest mowa o 30 tysiącach osób, to

    Niemcy podają, że 13k imigrantów u nich zatrzymanych przeszło do nas ze
    Wschodu. SG podaje, że przy przekraczaniu granicy zatrzymano 21 tys. osób.

    Biorąc pod uwagę skuteczność w granicach 50%, zarówno jeżeli chodzi o
    zatrzymania niemieckie jak i wyłapywanie na granicy, to te 30k brzmi
    wiarygodnie.