  • 21. Data: 2023-10-02 12:31:55
    Temat: Re: Dziurawa granica [Koszty głupcze!]
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 02.10.2023 o 12:16, J.F pisze:
    > Niepilnowany płot to istotnie mozna pokonac drabiną, piłką do metalu,

    Któryś z polityków zarzucił, że płot ten z aluminium i pusty w środku.
    Chyba Giertych.

    Robert

  • 22. Data: 2023-10-02 12:33:09
    Temat: Re: Dziurawa granica
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Oct 2023 10:28:45 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tylko trzeba wiedzieć, które to są.

    No i tu sie wlasnie pegasus moze przydac - po nitce do kłebka,
    wystarczy ci jeden numer telefonu ...

    J.

  • 23. Data: 2023-10-02 13:15:52
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale przeciez nie sugeruje, znacznie mniejsze srodki wystarczą jak nie
    > bedzie pilnowany,

    > W sensie, ze znów ktos wziął w kieszen ?
    > Czy po prostu kosztownie wyszło?
    > [...]

    Ja odniosłem wrażenie że chcieli zasugerować przekręt bez narażenia się
    na los posła Leppera prawomocnie skazanego za pytania/"pytania" z
    mównicy sejmowej dotyczące posłów SLD i PO. Tyle że żeby to zrobić
    naprawdę przekonująco wypadałoby rzucić własny kosztorys porównawczy.
    Ja czegoś takiego nie zapamiętałem. Ktoś uzupełni moje luki
    pamięci/wiedzy?

    --
    A. Filip

  • 24. Data: 2023-10-02 14:41:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 02 Oct 2023 13:15:52 +0200, A. Filip wrote:

    [...]
    > Ja odniosłem wrażenie że chcieli zasugerować przekręt bez narażenia się
    > na los posła Leppera prawomocnie skazanego za pytania/"pytania" z
    > mównicy sejmowej dotyczące posłów SLD i PO.

    Tyle, ze Lepper zmarl na dlugo potem, jak juz te pytania zadał.

    Podobnie pare dziwnych smierci związanych z lotem smolenskim,
    zupelnie bezsensownych, gdyby mialy byc celowe ...

    > Tyle że żeby to zrobić
    > naprawdę przekonująco wypadałoby rzucić własny kosztorys porównawczy.

    Jak najbardziej. Ale nie wiem, czy znajdziemy jakis porównywalny
    przyklad ...

    J.

  • 25. Data: 2023-10-02 14:54:16
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > [...]
    >
    > Tyle, ze Lepper zmarl na dlugo potem, jak juz te pytania zadał.
    >
    > Podobnie pare dziwnych smierci związanych z lotem smolenskim,
    > zupelnie bezsensownych, gdyby mialy byc celowe ...

    Ja miałem na myśli prawomocny wyrok skazujący za coś co mogło wyglądać
    na wykonywanie obowiązków posła (troski o państwo).

    > Jak najbardziej. Ale nie wiem, czy znajdziemy jakis porównywalny
    > przyklad ...

    Oczywiście że (bardzo) porównywalnego nie znajdziemy ale w 2:3 iteracjach
    "a bo nie uwzględniliście X" byłby zgrubny kosztorys porównawczy pod
    _gruby_ przekręt.

    Tyle że zawsze sobie warto przypomnieć w 100% legalne zarabianie na
    słomianym misiu z filmu "Miś" z pełnym porządkiem w papierach.

    --
    A. Filip

  • 26. Data: 2023-10-02 14:55:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Oct 2023 12:31:55 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Któryś z polityków zarzucił, że płot ten z aluminium i pusty w środku.
    > Chyba Giertych.

    Aluminium drogie.
    A ze puste w srodku, to normalne, choc niby mozna by szyny kolejowe
    wkopać :-)

    J.

  • 27. Data: 2023-10-02 16:03:13
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > co kilka metrów, tylko masz grupę na odcinek i w czasie, gdy imigranci
    > przełażą przez płot podrzucasz tę grupę w wymagane miejsce.

    Problem w tym, że te grupy nie są podrzucane w wymagane miejsce.
    Ten płot jest monitorowany przez czujniki i detektory, które wszczynają
    alarmy na zdarzenia nieistotne, np. ruchy zwierząt itp.
    Podobno sami funkcjonariusze nazywają ten system "wodospadem", bo tych
    alarmów jest tak dużo (i zdecydowana większość jest fałszywa), że nikt
    nad tym nie panuje.

    > To takie
    > podstawy taktyki wojskowej.

    To fajnie, tyle, że ludzie którzy zajmują się przerzucaniem migrantów
    nie są debilami, doskonale wiedzą o tym chaosie, który się tam odbywa i
    to wykorzystują stosując swoją taktykę, tj. wszczynają fałszywy alarm w
    jednym miejscu (albo w wielu miejscach na raz), a przerzuty robią w
    innym. Dołóż do tego alarmy z przyczyn "naturalnych"...
    Ilość grup funkcjonariuszy jest ograniczona i prawdopodobieństwo, że
    dotrą do tego właściwego miejsca jest niewielkie. Od czasu do czasu im
    się uda trafić, ale ze skutecznością ma to niewiele wspólnego, bo to
    system zbliżony raczej do loterii. Wychodzi na to, że przy takim płocie,
    to jednak musieli by stać co kilka metrów żeby móc pochwalić się
    skutecznością.

    > Żadna zapora inżynieryjna, czy minowa nie
    > uniemożliwia pokonania terenu, jak nie jest pilnowana.

    No i nie jest.
    Tę waszą pisowską "taktykę wojskową" możesz sobie w buty wsadzić.

    "Z wewnętrznych raportów Straży Granicznej wynika, że zapora na granicy
    polsko-białoruskiej, wybudowana za 1,6 mld zł, jeszcze niedawno
    forsowała zdecydowana większość uchodźców, a dziś powstrzymuje nie
    więcej niż 60 proc. migrantów. Ale to optymistyczne wyliczenia, bo ci,
    którzy zostali zatrzymani, pokonują barierę po kilka razy.
    - W lipcu, w rekordowym dniu, zaporę pokonało 300 osób, z tego aż 160
    nie udało się zatrzymać(...)"

    W radiu słyszałem całą audycję o tym.
    Ten płot został postawiony przez ludzi, którzy nie mają pojęcia co
    robią. Zamiast skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań.
    Np. takiego, że tego typu zapory buduje się bardziej oddalone od
    granicy, w taki sposób, żeby zostawić po zewnętrznej stronie pas pod
    kontrolą państwa, gdzie można zrobić wycinkę drzew, czy wyrównać teren,
    aby monitoring był łatwiejszy.
    A nasi geniusze zbudowali przy samej granicy i teraz nawet krzaków po
    drugiej stronie nie mogą wyciąć.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 28. Data: 2023-10-14 14:58:15
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    J.F napisał(a):
    > Słuzby podaja, ze w ciągu dwóch dni zatrzymano 147 nielegalnych
    > imigrantow ... juz w trakcie przewozu np na A4.

    https://pbs.twimg.com/media/F77zTuZWcAEJ2cN?format=j
    pg&name=900x900