  • 11. Data: 2023-09-30 11:13:51
    Temat: Re: Dziurawa granica
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 30.09.2023 o 10:14, n...@o...pl pisze:
    > Niemcy podają, że 13k imigrantów u nich zatrzymanych przeszło do nas ze
    > Wschodu. SG podaje, że przy przekraczaniu granicy zatrzymano 21 tys. osób.

    Czyli wcześniej mówiłeś o raporcie SG Niemiec?

    Robert

  • 12. Data: 2023-09-30 13:08:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Czyli wcześniej mówiłeś o raporcie SG Niemiec?

    Ze wschodu, to nie tylko z Polski. Dla Niemców wschód, to też Słowacja,
    czy Bułgaria, albo Chorwacja. Nie zapominajcie o tym. Po za tym warto
    też się zastanowić, skąd oni te dane mają. Otóż z oświadczeń imigrantów.
    A Ci mogąc się obawiać, że ich do kraju, z którego przyszli wydalą, to
    mogą zamiast Polski podawać Włochy, czy Francję. Pewnie w dużej mierze
    też odmawiają udzielenia tej informacji.

    Nie jest tajemnicą, że złapani przez naszą Straż Graniczną nielegalni
    imigranci ochoczo chcą wrócić na Białoruś. Chcą, bo jak nie wrócą i w
    Polsce złożą wniosek o azyl, to w najlepszym razie dostaną polski
    socjal. A jak się cofną i uda im się przejść niezauważonym i złożyć
    wniosek w Niemczech, to niemiecki. Ale to osobny temat niewygodny dla
    tych, co starają się budować obraz PiS i polskich pograniczników
    naruszających prawa imigrantów.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 13. Data: 2023-10-02 07:00:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Sep 2023 22:36:49 +0200, n...@o...pl wrote:

    > Z tychże raportów (SG) ponoć wynika, że przeszło 30 tys. luda od początku roku.
    > Fajny płot, taki nie za szczelny.

    Plot jest od polowy roku. I nie na calej granicy - a Bug mozna
    przeplynac.
    No i sam płot mało zabezpiecza - 6m drabiny są.

    J.

  • 14. Data: 2023-10-02 07:04:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Sep 2023 15:56:25 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale czemu granica? Prezecież oni mogą jechać przykładowo ze Słowacji.
    > Nie mamy w zasadzie żadnej kontroli granicy tam.

    > PEGASUS?

    No, jak zhackowali telefony przemytników, to moze ich wyłapują duzo.

    J.

  • 15. Data: 2023-10-02 10:27:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2023 o 07:00, J.F pisze:
    > No i sam płot mało zabezpiecza - 6m drabiny są.

    Celem płotu jest opóźnienie przechodzących, a nie uniemożliwienie
    przekroczenia. Dzięki temu nie musi żołnierz, policjant, strażnik stać
    co kilka metrów, tylko masz grupę na odcinek i w czasie, gdy imigranci
    przełażą przez płot podrzucasz tę grupę w wymagane miejsce. To takie
    podstawy taktyki wojskowej. Żadna zapora inżynieryjna, czy minowa nie
    uniemożliwia pokonania terenu, jak nie jest pilnowana.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 16. Data: 2023-10-02 10:28:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2023 o 07:04, J.F pisze:
    > No, jak zhackowali telefony przemytników, to moze ich wyłapują duzo.

    Tylko trzeba wiedzieć, które to są.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 17. Data: 2023-10-02 11:09:28
    Temat: Re: Dziurawa granica [Koszty głupcze!]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > podstawy taktyki wojskowej. Żadna zapora inżynieryjna, czy minowa nie
    > uniemożliwia pokonania terenu, jak nie jest pilnowana.

    Może nie sugeruj że z Białorusi zaporę/płot będzie szturmować ciężka
    artyleria oblężnicza albo saperzy z tonami materiałów wybuchowych.
    Tyle że i tak twój argument przechodzi ale po linii a ile więcej by
    to kosztowało. AFAIR (...)opozycja czepiała się że płot+ taki jaki jest
    jest już (o wiele) za drogi.

    Zaś sprowadzając argumentacje do logiki celowości prawnej: celem płota
    jest uniknięcie komplikacji prawnych z zatrzymywaniem dzikich tłumów już
    na terytorium RP3. Zamiast dużej rzeki jest sporawy strumień w
    większości przez odstraszenie co mniej zdeterminowanych. IMHO Na 90%
    mądrością po fakcie wyjdzie że lepszy byłby płot "nieco" inny.

    --
    A. Filip

  • 18. Data: 2023-10-02 11:39:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2023 o 11:09, A. Filip pisze:

    > Może nie sugeruj że z Białorusi zaporę/płot będzie szturmować ciężka
    > artyleria oblężnicza albo saperzy z tonami materiałów wybuchowych.

    Nic takiego nie sugeruję. Policz, ile dłużej grupa przykładowo 10
    imigrantów będzie przełazić przez płot przy pomocy drabiny, od tego,
    jakby przebiegli przez puste pole. Tu o to chodzi. Jak widzimy, ze idą z
    drabiną ku granicy, to przemieszczamy na ten odcinek odwód. Tu chodzi o
    minuty. Ale dzięki temu możemy zmniejszyć ilość koniecznych do
    utrzymania na granicy sił. To jest po prostu czysta ekonomika.

    > Tyle że i tak twój argument przechodzi ale po linii a ile więcej by
    > to kosztowało. AFAIR (...)opozycja czepiała się że płot+ taki jaki jest
    > jest już (o wiele) za drogi.

    Bo rolą opozycji jest krytykowanie. Jakby był mniejszy, to by było, że
    jest za mały.

> [...]
    > większości przez odstraszenie co mniej zdeterminowanych. IMHO Na 90%
    > mądrością po fakcie wyjdzie że lepszy byłby płot "nieco" inny.

    A i to jedynie w oczach danego oceniającego, bo przyjdzie jeszcze kilku
    i każdy bedzie miał inny pogląd na tę kwestię.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 19. Data: 2023-10-02 12:16:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Oct 2023 11:39:51 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > minuty. Ale dzięki temu możemy zmniejszyć ilość koniecznych do
    > utrzymania na granicy sił. To jest po prostu czysta ekonomika.

    Musimy miec kamery, drony, lornetki.
    Bo tam las rosnie - i drabiny nie widac.

    Niepilnowany płot to istotnie mozna pokonac drabiną, piłką do metalu,
    ciagnikiem rolniczym - moze nawet ręczną wyciągarką ... łopatą,
    kilofem ...

    J.

  • 20. Data: 2023-10-02 12:26:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 02 Oct 2023 11:09:28 +0200, A. Filip wrote:

    > Może nie sugeruj że z Białorusi zaporę/płot będzie szturmować ciężka
    > artyleria oblężnicza albo saperzy z tonami materiałów wybuchowych.

    Ale przeciez nie sugeruje, znacznie mniejsze srodki wystarczą jak nie
    bedzie pilnowany,

    > Tyle że i tak twój argument przechodzi ale po linii a ile więcej by
    > to kosztowało. AFAIR (...)opozycja czepiała się że płot+ taki jaki jest
    > jest już (o wiele) za drogi.

    W sensie, ze znów ktos wziął w kieszen ?
    Czy po prostu kosztownie wyszło?

    > Zaś sprowadzając argumentacje do logiki celowości prawnej: celem płota
    > jest uniknięcie komplikacji prawnych z zatrzymywaniem dzikich tłumów już
    > na terytorium RP3.

    Hm, wydaje mi sie, ze on pare metrow o linii granicznej stoi, przez co
    nie trzeba było nic uzgadniac z Białorusią.
    I uchodzcy "tuz za płotem", od polskiej strony patrząc - są juz po
    polskiej stronie granicy.

    > Zamiast dużej rzeki jest sporawy strumień w
    > większości przez odstraszenie co mniej zdeterminowanych. IMHO Na 90%
    > mądrością po fakcie wyjdzie że lepszy byłby płot "nieco" inny.

    Byc moze ten spelnia zadanie, a lepszy byłby drozszy.

    J.