    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziurawa granica [Wyłapywanie imigrantów tranzytem do Niemiec W
    GŁĘBI Polski]
    Date: Fri, 29 Sep 2023 15:41:15 +0200

    On Fri, 29 Sep 2023 12:40:05 +0200, A. Filip wrote:

    > Skoro nie ma Wielkiej Blokady i Łapania to IMHO dobrym domniemaniem
    > startowym (hipoteza zero) jest że łapią tych już w głębi kraju _góra_
    > kilka procent.

    Jechalem ostatnio na A4, i nie widziałem jakiejs akcji zatrzymywania
    busików i ciezarówek. No ale moze w innym miejscu zatrzymują.
    Chyba, ze obstawili parkingi i stacje benzynowej.

    Wiec takie kompletnie przypadkowe kontrole to ... jeden na 10 tys?

    > Założenie że łapią kilkadziesiąt procent IMHO mogłoby
    > sugerować Państwo Wielkiego Brata co Zawsze Patrzy,

    Załozenie, że przypadkowe prowadzi nas do liczb idących w miliony.
    Tez chyba nierealne.

    Czyli Panstwo Wielkiego Brata ... co w dobie komputeryzacji tak bardzo
    nie dziwi ... wystarczy, ze namierzyli pare podejrzanych telefonów.

    Chyba ze faktycznie obstawili stacje - wiele ich na A4 znowu nie ma,
    gdzies zatankować trzeba, kontrola nieuciązliwa. Jak jeszcze
    bramownice wykorzystali i wiedzą ze z daleka jedzie ... maja szanse
    skontrolowac wszytkich "przemytników".

    Jeszcze gdzies chyba ci ludzie muszą skorzystac z toalety,
    moze wystarczy obserwowac parkingi ...

    > Weź ty nie sugeruj że mają kazać przewożonym nielegalnym imigrantom
    > wyjmować baterię z komórek albo zabierać komórki i wkładać do klatki
    > Faradaja sporo zanim wsiądą do pojazdu :-)
    >
    > Kilkanaście komórek w roamingu w jednym pojeździe który nie jest
    > autobusem (wycieczkowym) powinno z automatu inicjować kontrolę.

    No ale nie wiedzą, ze w jednym pojezdzie.
    Wiec powiedzmy kilkanascie komórek ezgotycznej sieci przemieszczajacyh
    sie umiarkowaną grupą - bo nie wiem, czy samych "zagranicznych" to tak
    mało.
    Dawniej bym jeszcze powiedział, ze komórki to siec zmieniają bardziej
    sporadycznie, ale teraz to moze smartfon chce internetu, i czesciej to
    robią.
    Mozna by sie jeszcze z googlem dogadać, byłaby dokładna pozycja i
    więcej informacji :-)

    > Na długiej autostradzie nie ma miejsca gdzie służby mogą postawić
    > "swoją" stacje bazową GSM do której przejeżdżające komórki będą się
    > logować?

    no, chyba jest.

    > Albo w wersji na grupę prawo: służby "zhakują" stację bazową a
    > operator będzie szedł po linii że "nie wiedział" dopóki nie będą
    > tak bezczelni że taka obrona będzie ryzykowna do utrzymania w sądzie.

    Albo nie bedą hackować, tylko operator im to załatwi, bez nakazów :-)

    > BTW czy dostęp do danych o logowaniach komórek do stacji bazowych GSM
    > podlega w RP3 ochronie przed służbami?

    Ja tam tylko wiem, ze operator
    -ma zapewnic "kancelarie tajne",
    -ma wykonywac zadania na rzecz obronnosci, bespieczenstwa panstwa.

    > W sumie jest kilka myków które mogą pozwolić sporawa wyłapywać dopóki
    > "przedsiębiorcze jednostki transportu osobowego" nie załapią co łapią.

    J.