    From: k...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Działka rolna - czy można wykorzystać pod parking?
    Date: Mon, 4 Aug 2008 04:14:26 -0700 (PDT)

    Witam,

    Zwracam się do Was z olbrzymią prośbą o pomoc. Mogę stracić sporo
    pieniędzy przez mylną informację udzieloną mi w urzędzie. Rok temu
    dowiadywałem się czy na działce rolnej mogę urządzić parking
    (strzeżony w tym wypadku), zaznaczyłem że ma to być obiekt tymczasowy
    i nie będzie żadnej wylewki betonowej, jedynie żwir i żużel aby teren
    troszkę utwardzić, a także nie będzie postawiony żaden budynek
    (korzystam z dotychczas istniejącego na działce obok). Przysłowiowa
    "pani w okienku" powiedziała że jeśli ma to wyglądać tak jak to
    opisałem to nie będzie problemu.

    Niestety jakiś czas temu ktoś kto mnie nie lubi złożył skargę do
    urzędu miasta że działka jest użytkowana niezgodnie z przeznaczeniem
    (rolnym). Ze wstępnych informacji które dostałem nieoficjalną drogą
    wynika że urząd przychyli się do tej skargi bo "parking jest obiektem
    budowlanym" czy coś takiego...

    Grunt dzierżawię od prywatnej osoby i ona trochę przestraszyła się
    obecną sytuacją (koszt odrolnienia 400 tys zł). Ja równiez jestem
    przestraszony bo w żużel i żwir zainwestowałem około 30 tys.
    złotych... Czy ktoś z Was mógłby mi coś poradzić, może spotkaliście
    się z podobną sytuacją? Może jest to kwestia odpowiedniego ubrania w
    słowa - np. aby w umowie dzierżawy całość nazwyała się nie parking
    strzeżony a parking dozorowany, plac z miejscami parkingowymi?

    Będę wdzięczny za każdy pomysł i sugestię....

    Pozdrawiam,