  • 1. Data: 2003-08-14 08:13:34
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza a prawo pracy
    Od: "Zbyszek" <z...@o...pl>

    Witam,

    mam obecnie nastepujaca sytuacje: pracowalem w pewnej firmie na caly etat,
    niecaly rok temu zostalem zmuszony do napisania wniosku o rozwiazanie umowy o
    prace za porozumieniem stron. Z mojej macierzystej firmy wylonila sie inna
    spolka, z ktora to spolka podpisalem umowe o swiadczenie uslug, bedaca
    zakamuflowana umowa o prace (zagwarantowane 26 dni "powstrzymywania sie od
    wykonywania uslug" itp.). Byl w niej zapis o mozliwosci 1-miesiecznego
    wypowiedzenia umowy przez kazda ze stron, tymczasem lacznie przepracowalem
    w tej firmie na umowie o prace 2.5 roku, a na dzialalnosci gospodarczej niecaly
    1 rok. Pod koniec maja dostalem zawiadomienie o rozwiazaniu umowy ze mna,
    zakonczenie swiadczenia uslug mialo nastapic ostatniego dnia czerwca. Gdyby
    moja umowa byla wciaz umowa o prace, mialbym prawo do 3-miesiecznego okresu
    wypowiedzenia. W mojej pracy poza sposobem zatrudnienia nic sie nie zmienilo,
    a w czerwcu zostalem tak jakby pozbawiony mozliwosci dalszego "swiadczenia
    uslug" - musialem sie rozliczyc ze sprzetu itp.
    Pytanie: czy mam szanse ubiegac sie o 2 miesiace odszkodowania, a jesli tak,
    gdzie sie z tym udac i przez kogo?

    dziekuje z gory za odp. i pozdrawiam,

    Zbyszek

  • 2. Data: 2003-08-14 09:05:53
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza a prawo pracy
    Od: Dredd<...@...pl>

    Jeśli potrafisz udowodnić przed Sądem, że stosunek jaki łączył Cię
    ostatnio z firmą miał cechy charakterystyczne dla stosunku pracy (a to
    zależy głównie od tego jakimi dowodami dysponujesz) możesz
    próbować.
    Wydaje mi się też, że musiałbyś przy wnoszeniu pozwu zmieścić się w
    terminie z art. 264 k.p.

    -> http://usenet.pomocprawna.info