  • 1. Data: 2003-08-13 21:15:16
    Temat: Policyjny kodeks pracy?
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Czy istnieje coś takiego??
    Kolega z "drogówki" poprosił mnie o poszukanie przepisów normujących takie
    sprawy jak czas "regulacji ruchem na skrzyżowaniu" itd.
    Ile godzin non-stop policjant MUSI stać na skrzyżowaniu.
    Gdzie znależć taki "kodeks" ??

    Pozdr
    Leszek

  • 2. Data: 2003-08-14 06:36:01
    Temat: Re: Policyjny kodeks pracy?
    Od: "Farti" <f...@p...interia.pl>

> [...]
    > sprawy jak czas "regulacji ruchem na skrzyżowaniu" itd.
    > Ile godzin non-stop policjant MUSI stać na skrzyżowaniu.
    Witaj
    Nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi się, że coś takiego nie istnieje.
    1. Ustawa o Policji - ani słowa o tym ile godzin może lub powinien stać
    policjant na skrzyżowaniu.
    2. Różnego rodzaju rozporządzenia dotyczące Policji - tu również nigdzy nie
    znalazłem wzmianki na temat regulacji czasu pracy na skrzyżowaniu.
    3. Myślę, że zastosowanie znajdą tu jedynie przepisy regulujące czas pracy -
    a one nie stwierdzą że na skrzyżowaniu można stać tyle i kierować ruchem i
    ani chwili dłużej. W czasie jednego miesiąca pracy masz tyle i tyle godzin
    do wypracowania - teoretycznie twój kolega może cały ten czas przestać na
    skrzyżowaniu kierując ruchem, ponieważ nie wykracza to poza jego zakres
    obowiązków. Jeśli wyrobi nadgodziny - dostaje w to miejsce wolne w innym
    terminie.
    4. Njważniejsze - niestety twój kolega przysięgał i tu cytat "służyć wiernie
    Narodowi" - służba to nie praca i sprawiedliwa nigdy nie jest i nigdy nie
    będzie, musi się z tym liczyć.
    5. Niech kolega znajdzie pracę za biurkiem, bo jak "podpadł" przełożonemu,
    to może jeszcze długo na takich skrzyżowaniach stać....

    To co prawda tylko moje zdanie, ale wydaje mi się, że niewiele się
    pomyliłem.
    Pozdrawaim
    Daniel

  • 3. Data: 2003-08-14 07:03:14
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Farti" <f...@p...interia.pl> napisał w wiadomości
    > W czasie jednego miesiąca pracy masz tyle i tyle godzin do
    >wypracowania - teoretycznie twój kolega może cały ten czas przestać na
    > skrzyżowaniu kierując ruchem,

    Czyli aż do zaczadzenia;)))
    No cóż, wtedy poszukać trzeba będzie innego kompana do wypicia paru piwek;)

    Pozdr
    Leszek

  • 4. Data: 2003-08-14 07:09:31
    Temat: Odp: Policyjny kodeks pracy?
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Policjant jest na sluzbie 24 godziny na dobe, kiedy dostanie polecenie od
    przelozonego, to moze na tym skrzyzowaniu stac i 24 h.
    Taka sluzba.Ale i wyzsza emerytura,za niedogodnosci sluzby.

    Asia

    Użytkownik Leszek <l...@p...fm> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bhfc78$pii$...@t...icpnet.pl...

  • 5. Data: 2003-08-14 09:06:42
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bhfd2m$m8p$1@inews.gazeta.pl...
    > Policjant jest na sluzbie 24 godziny na dobe, kiedy dostanie polecenie od
    > przelozonego, to moze na tym skrzyzowaniu stac i 24 h.

    Przez cały rok po 24 h ? Czyli aż do śmierci z wyczerpania? Żadnych
    przepisów??

    Pozdr
    Leszek

  • 6. Data: 2003-08-14 09:20:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie ma kodeksu pracy. Opisane przez ciebie zagadnienie normują:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 18
    października 2001 r. w sprawie rozkładu czasu służby policjantów.

  • 7. Data: 2003-08-14 10:42:54
    Od: "Sławek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > przelozonego, to moze na tym skrzyzowaniu stac i 24 h.
    > Taka sluzba.Ale i wyzsza emerytura,za niedogodnosci sluzby.
    Wyższa od czego?
    Sławek

  • 8. Data: 2003-08-15 13:54:24
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Sławek" <s...@p...onet.pl> niebacznie popelnil

    > Wyższa od czego?
    Przyklad 12.
    Dane:
    WPZF-przec.długość życia osobników płci męskiej
    WEZF-wiek przejścia na emeryturę niepolicjanta płci męskiej
    WESM-wiek przejścia na emeryturę policjanta płci męskiej
    KEZF-przec. emerytura niepolicjanta płci męskiej
    KESM-przec. emerytura policjanta płci męskiej
    Udowodnic ze:
    (WPZF-WEZF)*12*KEZF < (WPZF-WESM0*12*KESM

    Udowodnic, ze powyższa zależność jest prawdziwa jedynie dla pewnego
    granicznego stosunku KEZF/KESM

    - do wyliczenia po podstawieniu danych ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2003-08-15 18:56:21
    Od: "Farti" <f...@p...interia.pl>

    > Przez cały rok po 24 h ? Czyli aż do śmierci z wyczerpania? Żadnych
    > przepisów??

    Nie to że żadnych..
    patrz moja odpowiedź wyżej punkt trzeci.
    Policjant ma pracować (służyć) tyle samo godzin w miesiącu co każdy
    cywilny obywatel.
    Jeśli popracuje więcej - zwrot nadgodzin- nie płaci za nadgodziny nasza
    policja
    Tyle, że ten cały miesięczny statystyczny limit do wypracowania - twój
    kumel może spędzić na skrzyżowaniu:-)
    Pozdrawiam
    Daniel