  • 11. Data: 2020-10-02 09:35:08
    Temat: Re: Dysponent tajemnicy lekarskiej
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.10.2020 o 07:58, anna pisze:

    > Jest to czego nie ma w karcie wypisowej ze szpitala.

    Oczywiście, że w karcie wypisowej nie ma całej informacji, ale o ile
    wiem, to pielęgniarki wpisują do tego samego zbioru, co lekarze, więc
    żądanie wypisu z tej dokumentacji daje pełen obraz.

    > Pod warunkiem, że konto na NFZ pacjent założył przed operacją. O ile się
    > nie mylę to dane "historyczne" nie są tam zamieszczane.

    O ile ja wiem, to dane te są zawsze gromadzone, natomiast czy faktycznie
    są wstecz udostępniane, to nie mam zielonego pojęcia, choć na moim
    przykładzie są. Na moim koncie miałem dane sprzed założenia konta.

    > Nie interesuje mnie rozliczenie NFZ, chociaż to dopiero wyjdzie w praniu.

    Ale NFZ tylko to interesuje :-)

    > Dla przykładu dwie sprawy.
    > Pacjentka ma pewną dolegliwość od pasa w dół. Szczegóły nieistotne. Wjeżdża
    > na salę operacyjną, przechodzi zabieg w pełnej narkozie. Zabieg się udaje.
    > Po wybudzeniu pacjentka stwierdza, że ma zasinienia na klatce piersiowej i
    > potłuczone żebro i niedowład jednej ręki. W wypisie, dokumentacji
    > lekarskiej nie ma w ogóle wzmianki dot. tych urazów. W dokumentacji
    > pielęgniarskiej się znalazły.................

    To już jakiś lekarz by musiał się wypowiedzieć. Pewnie wynik jakiejś
    reanimacji.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2020-10-02 11:25:09
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Fri, 2 Oct 2020 09:35:08 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Oczywiście, że w karcie wypisowej nie ma całej informacji, ale o ile
    > wiem, to pielęgniarki wpisują do tego samego zbioru, co lekarze, więc
    > żądanie wypisu z tej dokumentacji daje pełen obraz.

    Pielęgniarki prowadzą odrębną dokumentację, w której czasem można znaleźć
    więcej niż w oficjalnej lekarskiej.

> [...]
    >
    > Ale NFZ tylko to interesuje :-)

    > To już jakiś lekarz by musiał się wypowiedzieć. Pewnie wynik jakiejś
    Nie oczekuję abyś się wypowiadał. To tylko przykład na powyższe (lekarz
    chciał coś zataić).

  • 13. Data: 2020-10-02 17:52:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2020 o 11:25, anna pisze:

    > Pielęgniarki prowadzą odrębną dokumentację, w której czasem można znaleźć
    > więcej niż w oficjalnej lekarskiej.

    Jeśli tak twierdzisz, to być może tak jest. Jest to dla mnie nowa
    informacja. Nie widzę powodu, by miała stanowić tajemnicę dla pacjenta,
    o ile nie dotyczy li tylko rozliczeń z NFZ.

    > Nie oczekuję abyś się wypowiadał. To tylko przykład na powyższe (lekarz
    > chciał coś zataić).

    Niekoniecznie, choć być może faktycznie m asz rację. Jeśli jest takie
    podejrzenie, to należałoby to oczywiście zbadać, choć ostatecznie może
    sie okazać, że nie ma takiego prostego przełożenia. Że powiedzmy ów ból
    klatki piersiowej jest oczywistym i naturalnych skutkiem czegoś
    opisanego przez lekarza i dlatego nikt tego nie pisze. Powiedzmy -
    przykładowo - jak ból złamanej nogi. Ja bym sugerował podpytanie
    jakiegoś lekarza, o co chodzi.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2020-10-03 20:30:33
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    > O ile dysponentem tajemnicy jest pacjent, to dysponentem dokumentacji
    > już niekoniecznie.

    W jednym z gminnych ZOZów gdzie jest 7 przychodni POZ i jedna POZ +
    specjalistyczna, zmienili system komputerowy.
    Poprzedni system pozwalał pacjentowi zalogować się i widzieć, co lekarz
    zlecił i co wpisał w dokumentację medyczną, pisał skrótami, przeskokami
    myślowymi, ale można się było domyslić. Jak lekarz zlecił badanie krwi,
    to było widać jakie elementy z tej krwi, a po zmianie systemu pacjent
    nie ma tej informacji. Gdy pacjent zrobi badania, pójdzie do punktu
    pobrań, to wyniki widzi. Oczywiście lekarz też wyniki widzi. w ZOZ
    funkcjonuje elektroniczny system obiegu dokumentów, pacjent nie dostaje
    wydruków. Oczywiście np. skierowanie do specjalisty może otrzymać
    papierowo, aby zapisać się w innej przychodni NFZ poza tym gminnym ZOZem.

  • 15. Data: 2020-10-04 01:09:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.10.2020 o 20:30, Monika Głowacka pisze:

> [...]
    > wydruków. Oczywiście np. skierowanie do specjalisty może otrzymać
    > papierowo, aby zapisać się w innej przychodni NFZ poza tym gminnym ZOZem.

    Zajmuje się bezpieczeństwem systemów komputerowych i za dość nieostrożne
    uważam udostępnienie takich informacji w sieci internetowej. o ile na
    żądanie pacjenta można dane zapisać na nośniku (kartka, płyta) i dać mu,
    o tyle nie ma stuprocentowych zabezpieczeń przed włamaniem się na tak
    udostępniane konta.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2020-10-04 03:14:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-03, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > żądanie pacjenta można dane zapisać na nośniku (kartka, płyta) i dać mu,
    > o tyle nie ma stuprocentowych zabezpieczeń przed włamaniem się na tak

    Zabiłeś właśnie internetową bankowość i min. kilkanaście innych,
    powszechnych usług dostępnych przez Internet, a związanych z
    przetwarzaniem wrażliwych danych.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2020-10-04 11:17:47
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Zabiłeś właśnie internetową bankowość i min. kilkanaście innych,
    > powszechnych usług dostępnych przez Internet, a związanych z
    > przetwarzaniem wrażliwych danych.

    Nie bardzo.
    Jest spora różnica między zabezpieczeniami banku a wiejskiej
    przychodni.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2020-10-04 11:41:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-04, RadoslawF <r...@g...com> wrote:

    > Nie bardzo.
    > Jest spora różnica między zabezpieczeniami banku a wiejskiej
    > przychodni.

    Da się zabezpieczyć. Oba. A skoro nic nie wiadomo o zabezpieczeniach to
    tez nie ma miejsca na kategoryczne stwierdzenia.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2020-10-04 12:21:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Zabiłeś właśnie internetową bankowość i min. kilkanaście innych,
    > powszechnych usług dostępnych przez Internet, a związanych z
    > przetwarzaniem wrażliwych danych.

    Tylko pośrednio. Po pierwsze tam jeszcze dochodzi drugi kanał
    identyfikacji. Po drugie, jak nie chcesz, top możesz nie korzystać. Z
    lekarza raczej trudno

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2020-10-04 12:55:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Tylko pośrednio. Po pierwsze tam jeszcze dochodzi drugi kanał
    > identyfikacji. Po drugie, jak nie chcesz, top możesz nie korzystać. Z
    > lekarza raczej trudno

    Ale jakieś konkrety? Do lekarza musisz się logować do systemu, serio?
    Nie jestem w Polsce, ale moja 92. rodzicielka jakoś się słabo do tego
    systemu loguje a do lekarza chodzi.

    --
    Marcin