  • 21. Data: 2020-10-04 12:59:15
    Temat: Re: Dysponent tajemnicy lekarskiej
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale jakieś konkrety? Do lekarza musisz się logować do systemu, serio?
    > Nie jestem w Polsce, ale moja 92. rodzicielka jakoś się słabo do tego
    > systemu loguje a do lekarza chodzi.

    Do lekarza oczywiście nie musisz sie logować do systemu. Tylko, że jak
    przychodnia mam system informatyczny zrobiony tak, ze każdy może sobie z
    netu to obejrzeć - ok, każdy posiadający hasło - to kwestią czasu
    jedynie zostaje, kiedy ktoś jakiś dowcip tam wywinie.

    Jeśli pliki są dostępne w sieci, to nawet można "dla draki" podmienić
    zapisy i pacjent dostanie leki, które go po prostu "zabiją". Z banku
    najwyżej zniknie trochę kasy.

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2020-10-04 13:31:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Jeśli pliki są dostępne w sieci, to nawet można "dla draki" podmienić
    > zapisy i pacjent dostanie leki, które go po prostu "zabiją". Z banku

    Nie generalizujesz ciut za bardzo? Nie wiem czy ten cały, konkretny
    system jest jakoś rozpaczliwie dziurawy - podejrzewam, że jednak nie,
    ale co do zasady można zabezpieczyć, więc nie wiem skąd takie
    alarmistyczne podejscie. Co innego jakbys napisał konkretnie, gdzie jest
    jakaś dziura umożliwiająca zmianę np. zaleceń lekarskich.

    Ogólnie: niepotrzebnie MZ szukasz diabła gdzie go nie ma. Dziur obecnie
    jest mało. Wektory ataku zwykle bazują na socjotechnice. Tu brak dostępu
    do Internetu nie pomoże.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2020-10-04 13:32:08
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

> [...]
    >
    > Jeśli pliki są dostępne w sieci, to nawet można "dla draki" podmienić
    > zapisy i pacjent dostanie leki, które go po prostu "zabiją". Z banku

    Miasto Stołeczne w swoich ZOZach tak ma, w każdej dzielnicy jest inny
    system, bo dzielnice jak widać działają niezaleznie:
    https://erejestracja.zozbemowo.pl/emol/help/erejestr
    acja/erejestracja.pdf wygląda
    na prymitywne, chcociaz ja uważam, że po grafice nie ma co oceniać
    funkcjonalności całej strony www

    W dzielnicy Ochota coś wdrażają:
    https://www.szpzlo-ochota.pl/pl,rejestracja-online,0
    ,189.html

    Ursynów https://euslugi.zozursynow.pl/1/auth/login wdrozył chmury szyfrowane

  • 24. Data: 2020-10-04 13:43:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ogólnie: niepotrzebnie MZ szukasz diabła gdzie go nie ma. Dziur obecnie
    > jest mało. Wektory ataku zwykle bazują na socjotechnice. Tu brak dostępu
    > do Internetu nie pomoże.

    Pewnie generalizuję i tu masz zdecydowanie rację. Natomiast nie znam
    sposobu na włamanie się do systemu przez Internet, który nie ma
    galwanicznego połączenia z Internetem.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2020-10-04 14:54:37
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Da się zabezpieczyć. Oba. A skoro nic nie wiadomo o zabezpieczeniach to
    > tez nie ma miejsca na kategoryczne stwierdzenia.

    To szkoda że takiego użyłeś pisząc "Zabiłeś właśnie internetową bankowość".
    Przeproś więc za swoje kategoryczne stwierdzenie i kończymy dyskusję.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2020-10-05 01:07:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Pewnie generalizuję i tu masz zdecydowanie rację. Natomiast nie znam
    > sposobu na włamanie się do systemu przez Internet, który nie ma
    > galwanicznego połączenia z Internetem.

    No ja również nie znam na włamanie się do systemu informatycznego,
    którego w ogóle nie ma, ale czy to zoanacza, że nie powinno się takich
    systemów używac?

    --
    Marcin