  • 1. Data: 2004-11-03 09:58:12
    Temat: Dylemat mlodego eksportera
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam, mam taki problem. Mam ciekawy, niedrogi produkt bezposrednio od
    producenta i odbiorce w Niemczech. Jednak w/g przepisow na produkcie powinien
    byc nadruk w jezyku niemieckim, mojemu kontrahentowi to w zaden sposob nie
    przeszkadza, pozatym producent nie chce zmieniac tylko dla mnie etykiety bo
    nie wiadomo jak dlugo bede handlowal. Ale wiadomo przepisy. I tutaj mamy
    pytanie tak bardziej teorertczne. Czy od momentu od kiedy jestesmy czlonkami
    UE i nasz jezyk jest jednym z oficjalnych jezykow UE, mozna sie gdzies zglosic
    ze skarga o dyskryminacje towaru, ze wzgledu na jezyk w jakim jest napisana
    etykietka? W momencie kiedy slysze ze na towarch nie moze byc napisane np.
    Made in Poland ani Made in Germany, tylko MADE IN EU, takie czepianie sie o
    etykietki wydaje sie smieszne.
    Co Wy na to?

    Pozdrawiam Marek

  • 2. Data: 2004-11-03 10:12:15
    Temat: Re: Dylemat mlodego eksportera
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    >Jednak w/g przepisow na produkcie powinien byc nadruk w jezyku niemieckim

    Według czyich przepisów? Niemieckich?

    > mojemu kontrahentowi to w zaden sposob nie przeszkadza

    Co nie przeszkadza i któremu kontrahentowi?

    > pozatym producent nie chce zmieniac tylko dla mnie etykiety bo nie
    wiadomo jak dlugo bede handlowal

    Takie sprawy zawsze załatwiam naklejką z tekstem w języku odbiorcy

    vertret

  • 3. Data: 2004-11-03 10:13:41
    Od: "nome" <n...@p...wp.pl>

    VERTRET <vertret @ op . pl> wypocił(a):
    > Użytkownik " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Według czyich przepisów? Niemieckich?

    no a jakich innych? eksportując towar do innego kraju powienien on spełniać
    normy tegoż.

    > Co nie przeszkadza i któremu kontrahentowi?

    brak etykiety w jęz. niem.

    > wiadomo jak dlugo bede handlowal
    > Takie sprawy zawsze załatwiam naklejką z tekstem w języku odbiorcy

    dokładnie. to najlepsze rozwiązanie. zrobić własną etykietę i przykleić obok
    lub nakleić na polską.

  • 4. Data: 2004-11-03 11:46:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Nov 2004, nome wrote:
    [...]
    >+ eksportując towar do innego kraju

    wKF: od 1.V.2004 to już nie jest eksport :)

    pozdrowienia, Gotfryd