  • 1. Data: 2003-08-05 07:57:52
    Temat: Dwa istotne pytania o proces...
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

    Pytania dotyczą "spraw technicznych" przy składaniu pozwu z powództwa
    cywilnego w postępowaniu uproszczonym (konkretnie do Sądu Pracy):

    1. Pozew składa się do sądu wraz z odpisami plus odpisy załączników.
    Pytanie: Czy powód ponosi koszty odpisów? Z tego co wiem to koszt
    jednego odpisu wynosi 12,20 zł z VAT.
    A może w tym rodzaju postępowania powód nie ponosi żadnych kosztów
    (włączając w to odpisy) i po prostu wystarczy złożyć razem z pozwem
    ksero załączników i pozwu do opieczętowania? Proszę o odpowiedź, to
    dla mnie bardzo ważne...

    2. Czy pozew do Sądu Pracy należy złożyć na formularzu pozwu "P"?
    Wydaje mi się, że tak ale chcę sie upewnić...

    Dzięki
    Pozdrawiam

    Piotr Jankowski

  • 2. Data: 2003-08-05 10:43:27
    Temat: Odp: Dwa istotne pytania o proces...
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    > 2. Czy pozew do Sądu Pracy należy złożyć na formularzu pozwu "P"?
    > Wydaje mi się, że tak ale chcę sie upewnić...

    zacytuję: Olczyk M. artykuł TPP 2001/1/57 - t.1
    Postępowanie uproszczone przed sądem pierwszej instancji w znowelizowanym
    Kodeksie postępowania cywilnego.

    Nie wydaje się [...], by właściwe było rozwiązanie pozwalające na
    uwzględnianie przepisów postępowania uproszczonego przy rozpoznawaniu przez
    sąd sprawy z zakresu prawa pracy czy ubezpieczeń społecznych. To ostatnie
    postępowanie przewiduje wiele instytucji mających służyć ochronie praw
    pracownika czy ubezpieczonego. Postępowanie uproszczone takiej ochrony nie
    przewiduje. [...]
    Stąd nie wydaje się, by przepisy postępowań odrębnych spełniające funkcję
    ochronną mogły być korygowane przez przepisy postępowania uproszczonego,
    którego głównym celem jest szybkość i ułatwienie w rozpoznawaniu określonej
    kategorii spraw.

    Należy napisać pozew "normalny"
    -pozdrawiam Renata