    From: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Dwa istotne pytania o proces...
    Date: Tue, 5 Aug 2003 12:43:27 +0200
    Sender: n...@p...onet.pl@pc165.rzeszow.sdi.tpnet.pl

    > 2. Czy pozew do Sądu Pracy należy złożyć na formularzu pozwu "P"?
    > Wydaje mi się, że tak ale chcę sie upewnić...

    zacytuję: Olczyk M. artykuł TPP 2001/1/57 - t.1
    Postępowanie uproszczone przed sądem pierwszej instancji w znowelizowanym
    Kodeksie postępowania cywilnego.

    Nie wydaje się [...], by właściwe było rozwiązanie pozwalające na
    uwzględnianie przepisów postępowania uproszczonego przy rozpoznawaniu przez
    sąd sprawy z zakresu prawa pracy czy ubezpieczeń społecznych. To ostatnie
    postępowanie przewiduje wiele instytucji mających służyć ochronie praw
    pracownika czy ubezpieczonego. Postępowanie uproszczone takiej ochrony nie
    przewiduje. [...]
    Stąd nie wydaje się, by przepisy postępowań odrębnych spełniające funkcję
    ochronną mogły być korygowane przez przepisy postępowania uproszczonego,
    którego głównym celem jest szybkość i ułatwienie w rozpoznawaniu określonej
    kategorii spraw.

    Należy napisać pozew "normalny"
    -pozdrawiam Renata