  • 461. Data: 2023-11-11 03:28:06
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    Autopsy, którą wcześniej wymieniłeś, Ty tego używasz pod windows? To ma
    tam gui oparte na przeglądarce www?

    Przyglądam się wersji pod Linuksa i co to potrafi na prostym modelowym
    obrazie systemu plików, i wynika mi, że chyba niewiele bez dodatkowych
    pluginów? Utworzyłem wolumen ext4, naładowałem tam zdjęć w strukturach
    folderów, skasowałem wszystko... widzi skasowane pliki/foldery (jako
    wejścia/nody), ale nawet nie potrafi określić ich wielkości (pokazuje 0
    size) o wyświetleniu zawartości nie wspominając.

    --
    Marcin

  • 462. Data: 2023-11-11 08:06:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > wejścia/nody), ale nawet nie potrafi określić ich wielkości (pokazuje 0
    > size) o wyświetleniu zawartości nie wspominając.

    Te pluginy są podstawą właśnie. Samo AUTOPSY w sumie nic nie potrafi.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 463. Data: 2023-11-11 08:29:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W sensie, żeby przełączyć na jakiś "neutral".

    Z tego co pamiętam to się da.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 464. Data: 2023-11-12 00:16:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-11, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Te pluginy są podstawą właśnie. Samo AUTOPSY w sumie nic nie potrafi.

    No to się chyba nie pobawie.

    --
    Marcin

  • 465. Data: 2023-11-12 00:52:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No to się chyba nie pobawie.
    Zrób sobie środowisko. Jest masa pluginów. Nieźle z robieniem ich radzi
    sobie sztuczka inteligencja. Tylko musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 466. Data: 2023-11-12 07:15:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zrób sobie środowisko. Jest masa pluginów. Nieźle z robieniem ich radzi
    > sobie sztuczka inteligencja. Tylko musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć.

    To podaj zestaw jaki polecasz do uszkodzonych dysków?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 467. Data: 2023-11-12 11:50:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.11.2023 o 07:15, Shrek pisze:

    > To podaj zestaw jaki polecasz do uszkodzonych dysków?

    Jak bardzo uszkodzonych? Zresztą, raczej nie będę się popisywał na
    grupie, bo to nie miejsce.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 468. Data: 2023-11-12 11:55:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zresztą, raczej nie będę się popisywał na
    > grupie, bo to nie miejsce.

    Takiem żem się spodziewał:)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 469. Data: 2023-11-12 15:13:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No to się chyba nie pobawie.

    Teraz mam więcej czasu na odpisanie. Samo AUTOPSY nie odzyska Ci danych.
    Ono może wspomóc ich analizę. Być może są lepsze sposoby, ale ja zawsze
    staram się sprowadzić materiał dowodowy do obrazu dysku, czyli formatu
    EnCase Image File. Jest trochę darmowych programów do tego. Są
    komercyjne. Jak jest bardzo źle, to jeszcze bywa, że szukam w zasobach
    producenta danego konkretnego producenta. Mamy pewność co do tego, że
    nikt nic nie zmienia. Każdy później może po swojemu analizować.

    Teraz taki obraz podpinasz do AUTOPSY i są następujące możliwości:

    1) Zdjęcia mają dane o czasie zapisu, więc możesz je wrzucić na oś czasu
    (to jest w podstawowej wersji). Na osi czasu wyszukujesz sobie klatki
    (albo filmiki), które mogą mieć związek ze zdarzeniem. O ile wiesz,
    kiedy działo sie to, co Cię interesuje. AUTOPSY pozwala na wyprowadzenie
    tych konkretny7ch materiałów do osobnego katalogu, by potem analizować
    to tymi narzędziami, co niżej.

    2) Na zdjęciach jest jawnie podawana data i czas. Jak włączysz plugin
    OCR, to on Ci wyciągnie te dane do postaci wyszukiwanej. Możesz tak
    znaleźć odpowiednią klatkę, czy klatki i je analizować.

    3) Jak masz filmik, czy filmiki, to ja zamieniam to na klatki
    DVDVideoSoft i analizuję klatki. Ale jak są fotki, to lepiej to wychodzi.

    4) Jak to nie przyniesie rezultatu, to wyciągnięte z obrazu klatki, albo
    te klatki wyżej obrabiam takim programem AGH, co się BIOWIZ nazywa. On
    wyciąga z filmików i zdjęć klatki i grupuje twarzami. Strasznie to długo
    trwa i trochę ręcznego rzeźbienia, ale wyniki fajne wychodzą.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 470. Data: 2023-11-12 16:28:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > komercyjne. Jak jest bardzo źle, to jeszcze bywa, że szukam w zasobach
    > producenta danego konkretnego producenta.

    Wydawało mi się, że pisałeś że macie do tego technika z walizeczką i on
    zawsze szybko i niezawodnie przyjeżdza;)

> [...]
    > wyciąga z filmików i zdjęć klatki i grupuje twarzami. Strasznie to długo
    > trwa i trochę ręcznego rzeźbienia, ale wyniki fajne wychodzą.

    I to procesowo łykają, że sobie każdy rzeźbi jak chce, czy to biegły lub
    technik powinien zrobić?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!