    From: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Do Anglii z paszportem czy bez?
    Date: Tue, 15 Mar 2005 18:44:02 GMT

    Użytkownik "euro4" <e...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:d16e3e$2re$1@inews.gazeta.pl...
    > Wiem ze juz bylo walkowane ale widze same sprzeczne odpowiedzi. Poza tym
    > chodzi o bardzo konkretna sytuacje:
    >
    > - przekraczanie granicy droga lotnicza (start z Berlina) przez obywatela
    > polskiego
    > - paszport zostal utracony w Polsce - czy istnieje mozliwosc wyrobienia go
    > konsulacie w Berlinie a jesli tak to ile to kosztuje i czy jest konieczne
    > bycie zameldowanym w Berlinie

    Istnieje mozliwośc wyrobienia paszportu w kazdej ambasadzie polskiej.

    Anglia, a właściwie Wielka Brytania należy do EU/EOG więc obywatel UE jakim
    jest Polak może przekraczać granice wewnętrzne UE na podstawie dokumentu
    stwierdzającego tożsamość: dowodu osobistego, paszportu, książki
    żeglarskiej... a nawet gdzieniegdzie wystarczy pokazanie prawa jazdy (ale to
    nieoficjalnie)

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[małpa]interia.pl
    nie pisz e-maili !! pisz e-listy; podawaj adres e-poczty !! zamiast e-maila.
    http://zycz.3mam.net