  • 22. Data: 2020-05-17 18:00:11
    Temat: Re: Dlaczego maseczka nie chroni noszącego ?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > NIe twierdzę, że jest, ale jestem w stanie sobie ją wyobrazić.
    > Pierwsza warstwa jest powiedzmy zgrubna, żeby zatrzymać grube
    > zanieczyszczenia następna już działa na zasadzie elektrostatyki i
    > jak nie odfiltrujesz wcześniej gubych kropel śliny to po prostu
    > przestanie działać.
    >
    > Jeszcze raz - nie twierdzę, że tak jest, ale mechanizm można bez
    > problemu wymyślić;)

    Moze maseczki z gore-texu dałyby rade? ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 21. Data: 2020-05-17 18:00:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

> [...]
    > kierunkowość wystepuje to znikoma. Niech ci co twierdzą że
    > kierunkowość jest, opiszą jej fizyczny mechanizm.

    Jest podobny jak w kierunkowych kablach głosnikowych :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 24. Data: 2020-05-17 18:00:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zbynek Ltd. s...@p...onet.pl ...

    > Ale jak nie skorzystasz? Też nie będziesz zakładał maski? Tak to
    > wygląda.

    w sumie tak nalezałoby robić - jeżeli ktos w kontakcie z nami nie nosi
    maseczki to nalezałoby swoja ostentacyjnie sciagnac i delikatnie
    zakaszlec. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 23. Data: 2020-05-17 18:00:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik User n...@s...com ...

    > Co to jest zawór?

    Sa maseczki z filtrem w czyms na kształt zaworu.
    Zeby było smieszniej, sa tez takie, opisywane jako antysmogowe, które
    filtruja do srodka, lae przy wychaniu leci wszstko bez filtracji na
    zewnatrz.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 25. Data: 2020-05-17 19:03:55
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Moze maseczki z gore-texu dałyby rade? ;-D

    Windstoppera.

  • 26. Data: 2020-05-17 21:37:04
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Wkurwiają mnie bezmózgi chodzące z maską na brodzie.

    Nie wk...j się.
    Bezmózgi mogą nie nosić maseczek zgodnie z prawem.

  • 27. Data: 2020-05-17 21:49:55
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-05-16 o 08:37, User pisze:

    > Dlaczego maseczka nie chroni noszącego, a chroni innych przed noszącym
    > maseczkę ?

    Nie chroni noszącego bo wymiary wirusa do porów maseczki są jak komara
    do siatki w parkanie. Przez taką, która by chroniła nie można by oddychać.

    A chroni innych, bo noszący raczej nie napluje i nasmarka na przedmioty
    z którymi się inni zetkną.

    Z drugiej strony noszenie jednej maseczki dłużej niż powiedzmy godzinę,
    zwiększa niebezpieczeństwo zarażenia się dla noszącego.

  • 28. Data: 2020-05-17 22:08:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.05.2020 o 21:49, t-1 pisze:

    > Nie chroni noszącego bo wymiary wirusa do porów maseczki są jak komara
    > do siatki w parkanie. Przez taką, która by chroniła nie można by oddychać.

    Akurat nie o to chodzi, bo wirus nie lata sobie samopas, tylko w
    zawisinie z wydzielin. Więc jak najbardziej taka maseczka przez analogię
    mogłaby pomóc - na zasadzie komar co prawda przeleci przez parkan, ale
    juz komar zamknięty w samochodzie nie;). Powód jest inny - przy zwykłej
    maseczce i tak zasysasz bokiem. A jeśli chodzi o ochronę innych to
    chroni bo zmnijsza zasięg twoich wydzielin, więc i mniejsza szansa, że
    ktoś tam wlezie.

    > Z drugiej strony noszenie jednej maseczki dłużej niż powiedzmy godzinę,
    > zwiększa niebezpieczeństwo zarażenia się dla noszącego.

    Ale to bakteriami i grzybami a nie wirusem. Wirus nie namnaża się poza
    organizmem nosiciela, więc nie będzie się namnażał i na maseczce.

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2020-05-18 13:34:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >analogię mogłaby pomóc - na zasadzie komar co prawda przeleci przez
    >parkan, ale juz komar zamknięty w samochodzie nie;).

    A jak te wydzieliny wyschna ? Wirus uwieziony, czy sie zaczyna
    uwalniac ?

    > Powód jest inny - przy zwykłej maseczce i tak zasysasz bokiem. A
    > jeśli chodzi o ochronę innych to chroni bo zmnijsza zasięg twoich
    > wydzielin, więc i mniejsza szansa, że ktoś tam wlezie.

    Ja tam zauwazylem, ze na wydechu maseczka sie odsuwa i powietrze
    wylatuje bokiem - ale kropelki moga sie jednak zatrzymywac.

    Natomiast w czasie wdechu maseczka jednak przyciaga sie do twarzy.

    >Ale to bakteriami i grzybami a nie wirusem. Wirus nie namnaża się
    >poza organizmem nosiciela, więc nie będzie się namnażał i na
    >maseczce.

    Ryzyka, ze namnozy w sie w jakis bakteriach nie ma ?

    J.

  • 30. Data: 2020-05-18 15:39:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 May 2020 13:34:32 +0200, J.F. napisał(a):

    > A jak te wydzieliny wyschna ? Wirus uwieziony, czy sie zaczyna
    > uwalniac ?

    W kroplach wydalanych jest masa związków organicznych w tym enzymy
    trawienne. W miarę jak kropla wysycha, enzymy zwiększają stężenie i w
    końcu jest takie że białka wirusa się rozkładają. To tłumaczy dlaczego
    nie da się zarazić na kilometr i dlaczego w lecie epidemia przycichnie.
    Za to jesienią ruszy znowu.
    --
    Jacek
    I hate haters.