  • 11. Data: 2020-05-16 21:25:45
    Temat: Re: Dlaczego maseczka nie chroni noszącego ?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 May 2020 21:00:55 +0200, User napisał(a):

    > maseczkę powinien nosić "kolorem" do twarzy, czyli odwrotnie niż jest
    > zalecane?

    Nie wiem co to "kolor". Jeśli maseczka bez zaworu, jest wszystko jedno
    którą stroną się założy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2020-05-16 22:19:39
    Od: User <n...@s...com>

    > Nie wiem co to "kolor". Jeśli maseczka bez zaworu, jest wszystko jedno
    > którą stroną się założy.
    Co to jest zawór?

  • 13. Data: 2020-05-16 23:09:23
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 16.05.2020 o 22:19, User pisze:

    > Co to jest zawór?
    Wydawało mi się, że piszę JASNO i WYRAŹNIE, że chodzi mi o zwykłe
    3-warstowe maseczki zwane chirurgicznymi.
    Mają one po jednej stronie wyraźny kolor, niebieski lub zielony, a po
    drugiej biały lub odpowiednio blado
    niebieski lub blado zielony. Różnica jest wyraźna. Nie mają żadnego
    zaworu ani filtru.
    W TV pokazywano, że należy je nosić kolorem na zewnątrz, w celu
    ochronienia innych przed noszącym.
    Jeśli tak, to znaczyłoby, że hamującym wydostawanie się wydzieliny jest
    bardziej strona biała, a nie kolorowa.
    Skoro więc porównujesz do sytuacji z sali operacyjnej, mam pytanie, czy
    miałoby sens noszenie maseczki
    odwrotnie w celu zabezpieczenia się od innych, jeśli ja nie kaszlę i nie
    kicham.
    Pokazywano także próbę z przedostawaniem się aerozolu i takie maseczki
    były skuteczne. Pokazywano
    spryskiwanie od strony białej do kolorowej.

  • 14. Data: 2020-05-16 23:37:22
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    User napisał(a) :
    > Skoro więc porównujesz do sytuacji z sali operacyjnej, mam pytanie, czy
    > miałoby sens noszenie maseczki
    > odwrotnie w celu zabezpieczenia się od innych, jeśli ja nie kaszlę i nie
    > kicham.

    Nie istotne, że nie kaszlesz i nie kichasz. I tak możesz być
    nosicielem. Bezobjawowym. I zarażać innych dzięki swojej
    niefrasobliwości (czytaj: egoizmowi).

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 15. Data: 2020-05-16 23:45:47
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 16.05.2020 o 23:37, Zbynek Ltd. pisze:

    > Nie istotne, że nie kaszlesz i nie kichasz. I tak możesz być
    > nosicielem. Bezobjawowym. I zarażać innych dzięki swojej
    > niefrasobliwości (czytaj: egoizmowi).

    Czyli zdecydowanie lepiej gdy ja się zarażę od kogoś kto w ogóle maski
    nie nosi. Dziękuje, nie skorzystam.

  • 16. Data: 2020-05-17 00:03:45
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    User napisał(a) :

    > Czyli zdecydowanie lepiej gdy ja się zarażę od kogoś kto w ogóle maski
    > nie nosi. Dziękuje, nie skorzystam.

    Ale jak nie skorzystasz? Też nie będziesz zakładał maski? Tak to
    wygląda.

    Nawet ileśtam marnych procent zatrzymywania na Twojej masce czyichś
    wydzielin może być tymi procentami, które przesądzą o tym, czy
    zarazisz się lub nie.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 17. Data: 2020-05-17 00:18:30
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 17.05.2020 o 00:03, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    >
    > Nawet ileśtam marnych procent zatrzymywania na Twojej masce czyichś
    > wydzielin może być tymi procentami, które przesądzą o tym, czy

    No właśnie o to chodzi, żeby nosić maskę tak by maksymalnie się
    zabezpieczyć. To nie moja wina, że maski działają dobrze tylko
    w jedna stronę.
    Już nie pamiętacie gdy na początku pandemii w Polsce "wspaniały" pan
    minister wyśmiewał się z masek? A dlaczego?
    Bo ich brakowało i byłaby wsypa polityczna.

  • 18. Data: 2020-05-17 08:16:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 May 2020 23:09:23 +0200, User napisał(a):

> [...]
    > ochronienia innych przed noszącym.
    > Jeśli tak, to znaczyłoby, że hamującym wydostawanie się wydzieliny jest

    Nie widzę fizycznego mechanizmu który wpływałby na kierunkowość kilku
    szeregowo połączonych warstw. Zatem, jeśli nawet jakaś kierunkowość
    wystepuje to znikoma. Niech ci co twierdzą że kierunkowość jest, opiszą
    jej fizyczny mechanizm.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2020-05-17 09:54:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > szeregowo połączonych warstw. Zatem, jeśli nawet jakaś kierunkowość
    > wystepuje to znikoma. Niech ci co twierdzą że kierunkowość jest, opiszą

    NIe twierdzę, że jest, ale jestem w stanie sobie ją wyobrazić. Pierwsza
    warstwa jest powiedzmy zgrubna, żeby zatrzymać grube zanieczyszczenia
    następna już działa na zasadzie elektrostatyki i jak nie odfiltrujesz
    wcześniej gubych kropel śliny to po prostu przestanie działać.

    Jeszcze raz - nie twierdzę, że tak jest, ale mechanizm można bez
    problemu wymyślić;)

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2020-05-17 14:48:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 16 maja 2020 23:46:07 UTC+2 użytkownik User napisał:

    > Czyli zdecydowanie lepiej gdy ja się zarażę od kogoś kto w ogóle maski
    > nie nosi. Dziękuje, nie skorzystam.

    No to dwie - jedna "kolorem" do japy, druga "kolorem" na zewnątrz.
    Zaspokojony egoizm oraz altruizm.