  • 1. Data: 2004-12-21 08:58:18
    Temat: Dieta
    Od: "Michal" <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam problem.

    Jestem zatrudniony w Polsce i moje miejsce pracy jest rowniez w Polsce.

    Pracodawca wyslal mnie na delegacje za granice (okolo tygodnia). Po powrocie
    stwierdzil, ze nie nalezy mi sie dieta, gdyz mialem oplacony nocleg oraz
    wyzywienie na miejscu pobytu.

    Wydaje mi sie, ze dieta jest wyplacana za swiadczenie pracy w miejscu innym niz
    wynikajace z umowy (poza miejscem zamieszkania).

    Jedyne co znalazlem, to Art. 77 par. 2 KP, gdzie jest wzmianka o ustaleniu
    wysokosci diet i sposobie zwrotu poniesionych kosztow. Nie ma tam jednak
    informacji kiedy dieta jest wyplacana (za co).

    Bede wdzieczny za informacje

    Michal

  • 2. Data: 2004-12-21 10:50:03
    Temat: Re: Dieta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Dec 2004, Michal wrote:
    >+ Pracodawca wyslal mnie na delegacje za granice (okolo tygodnia). Po powrocie
    >+ stwierdzil, ze nie nalezy mi sie dieta, gdyz mialem oplacony nocleg oraz
    >+ wyzywienie na miejscu pobytu.

    http://www.msp.money.pl/firma/informator/diety/diety
    _z/
    http://www.prawonet.pl/strony.asp?id=93

    +++
    Pracownikowi, który otrzymuje za granicš bezpłatne całodzienne wyżywienie
    lub gdy wyżywienie opłacone jest w cenie karty okrętowej (promowej) -
    przysługuje 25% diety ustalonej według zasad okreœlonych w § 4 ust. 6.

    Pracownikowi, który otrzymuje za granicš częœciowe wyżywienie, przysługuje
    odpowiednio na:

    1. œniadanie - 15% diety,
    2. obiad - 30% diety,
    3. kolację - 30% diety,
    4. inne wydatki - 25% diety.

    Pracownikowi, który otrzymuje za granicš ekwiwalent pieniężny na
    wyżywienie, dieta nie przysługuje. Jeżeli jednak ekwiwalent jest
    niższy od diety, pracownikowi przysługuje wyrównanie do wysokoœci
    należnej diety.
    ---

    ...rzekłbym...
    http://www.stare-cmentarze.ag.bocznica.org/

    ... ;)

    >+ Wydaje mi sie

    Zgoda :) - wydaje ci się :)
    Dieta ma pokryć "zwiększone koszty utrzymania". Jak ci zwracają *całe*
    wyżywienie...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-12-21 10:58:25
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > lub gdy wyżywienie opłacone jest w cenie karty okrętowej (promowej) -
    > przysługuje 25% diety ustalonej według zasad okreœlonych w § 4 ust. 6.

    Czyli, nalezy mi sie 25% diety?

    > Zgoda :) - wydaje ci się :)
    > Dieta ma pokryć "zwiększone koszty utrzymania". Jak ci zwracają *całe*
    > wyżywienie...

    Bylem pewien, ze dieta pokrywa rowniez to, ze de facto jestem "non stop" w
    pracy bedac w delegacji.

    Michal

  • 4. Data: 2005-01-06 17:00:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Dec 2004 k...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ Bylem pewien, ze dieta pokrywa rowniez to, ze de facto jestem "non stop" w
    >+ pracy bedac w delegacji.

    Nie :)
    Dieta ma rekompensować elementy "osobiste".
    Jeśli jesteś *w pracy* (czyli "coś pożytecznego robisz" a NIE
    TYLKO "za karę w czasie wolnym wypoczywasz w pociągu" ;))
    to należą się *nadgodziny*....
    AFAIK !

    pozdrowienia, Gotfryd