    From: Wroclawski Qrczak <m...@q...kom.pl>
    Newsgroups: pl.comp.lang.delphi,pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Delphi 3] - Programy freeware
    Date: Mon, 29 Apr 2002 08:03:46 +0200

    znany(a) powszechnie wszystkim jako Olek Kwas zapragnał(a) napisac ten
    tekst:
    > O ile wiem produkty z rodziny Delphi nie są i nie były freeware. O
    > możliwości użycia programu do różnych celów decyduje licencja. Jak było
    > z D3 nie wiem, ale obecnie można D6 PE stosować tylko do celów
    > edukacyjnych, tzn. nawet własnych kompilacji nie można użyć do celów
    > zarobkowych,

    A tak przy okazji - jak mam traktować programy które są po polsku, a
    licencję mają wyłącznie po angielsku?
    Czy dozwolona jest w Polsce sprzedaż oprogramowania bez polskiej listy
    warunków udzielenia licencji? np. na stronie Borlanda jest do zassania
    wcześniej wymienione Delphi 6 PE. Na stronie
    http://www.borland.pl/delphi/delphi6personal.shtml jest link do
    licencji. Potwornie długa licencja jest po angielsku. Jeżeli nie znam
    angielskiego na tyle, żeby czyrać ze zrozumieniem dokumenty prawnicze,
    to muszę wierzyć na słowo, że nie łamię gdzieś jej zapisów...
    To normalne?

    --
    Pzdrw Marek 'Qrczak' Potocki (m...@q...kom.pl.wytnij)
    Przewodnik Sudecki klasy zerowej