  • 31. Data: 2010-06-11 11:21:10
    Temat: Re: Darmowa służba zdrowia
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Uważam, że wyraziłem się jasno. Zamiast się czepiać, może skupmy się
    > na meritum? 1,25% dochodu - poproszę o prywatnego który za taką kasę
    > da ten sam zakres ubezpieczenia co NFZ.

    ale zniknęło ci to wcześniejsze 7.75% - też płacone....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 32. Data: 2010-06-11 11:22:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:

    > dyktatora chcacego odebrac prawa

    Co jest złego w pochwale dyktatury, czyli de facto monarchii?

    >glosu kobietom i chcacym tworzyc getta dla

    Jeśli już być ścisłym, to odebrać głosy wszystkim, a nie tylko kobietom.

    > chorych na aids itp, jak np wyrzucic
    > niepelnosprawnych z normalnych szkol .

    Co za bzdury. Jak osoba popierająca wyłącznie prywatne szkolnictwo
    może chcieć wyrzucić kogokolwiek z prywatnej szkoły?

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2010-06-11 11:33:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Uważam, że wyraziłem się jasno. Zamiast się czepiać, może skupmy się
    > na meritum? 1,25% dochodu - poproszę o prywatnego który za taką kasę
    > da ten sam zakres ubezpieczenia co NFZ.

    Za moje 1,25% dochodu to wiele się znajdzie :)

    Ale gdzie jest to 7.75% dochodu?
    Przecież podatki byłby o tyle niższe gdyby nie NFZ.

    --
    @2009 Johnson

  • 34. Data: 2010-06-11 11:51:51
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 10:54:23 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Generalnie wszystkie obietnice socjalistów służą wykiwaniu.

    Ot i kolejny POpapraniec ;P

  • 35. Data: 2010-06-11 11:53:17
    Od: BK <b...@g...com>

    On 11 Cze, 13:15, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > Uważam, że wyraziłem się jasno. Zamiast się czepiać, może skupmy się
    > na meritum? 1,25% dochodu - poproszę o prywatnego który za taką kasę
> [...]

    Szczerze mowiac glupie pytanie - 1,25% czyjego dochodu? :) Skladka NFZ
    jest oderwana od rzeczywistosci, nie jest to zadna skladka
    ubezpieczeniowa bo jej wysokosc nie zalezy od ryzyka tylko dochodow
    (paradoksalnie wiec im wiecej tym wiecej palce za ubezpieczenie
    zdrowotne, chociaz statystyka pokazuje, ze ludzie lepiej zarabiajacy
    sa obarczeni mniejszym ryzykiem w zakresie kosztow leczenia - zyja w
    lepszych warunkach, lepiej sie odzywiaja, dbaja o siebie itp.).

    Za 1.25% dochodu mlody samotny facet singiel, nie palacy, zarabiajacy
    sporo w wolnym zawodzie ubezpieczy sie na wieksza kwote niz emeryt lat
    80 itp. itd.

    Inna sprawa, ze 1.25% naszego dochodu to tylko czesc kasy placimy na
    NFZ. Logiczne byloby porownanie wiec sytuacji, w ktorej w naszej
    kieszeni zostaje pelna kwota jaka kazdy z nas placi na NFZ.

  • 36. Data: 2010-06-11 11:57:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Herald pisze:

    > Ot i kolejny POpapraniec ;P

    Przecież PO to socjaliści, podobnie jak PiS. Dałeś się zbałamucić TV.

    --
    @2009 Johnson

  • 37. Data: 2010-06-11 12:05:24
    Od: "taki jeden wyborca" <t...@j...com>

    >Inna sprawa, ze 1.25% naszego dochodu to tylko czesc kasy placimy na
    >NFZ. Logiczne byloby porownanie wiec sytuacji, w ktorej w naszej
    >kieszeni zostaje pelna kwota jaka kazdy z nas placi na NFZ.

    Prosze bardzo.
    Zarobki 5000 zł brutto. Składa na NFZ: 450 zł. Powiedzmy 40 lat pracy: 216
    000 zł. Poproszę o wskaznie ubezpieczyciela, który zapewni za to pełną
    opiekę medyczną (w tym onkologia i procedury wysokospecjalistyczne) oraz,
    chocby częściową, refundację leków przy zalożeniu, ze składaka nie wzrasta
    wraz z wiekiem ubezpieczonego do jego śmierci (a nawet maleje po przejściu
    ubezpieczonego na emeryturę, gdy wzrosną wielokrotnie koszty jego
    "obsługi").
    Pzdr
    Taki jeden człowieczek

  • 38. Data: 2010-06-11 12:19:07
    Od: BK <b...@g...com>

    > chocby cz ciow , refundacj lek w przy zalo eniu, ze sk adaka nie wzrasta
    > wraz z wiekiem ubezpieczonego do jego mierci (a nawet maleje po przej ciu
    > ubezpieczonego na emerytur , gdy wzrosn wielokrotnie koszty jego
    > "obs ugi").

    Prosisz o cos co jest niezgodne z przepisami sprawa. Skladka musi byc
    zwiazana z ryzykiem - wieksze ryzyko, wieksza skladka. Art. 18 ustawy
    o dzialanosci ubezpieczeniowej (AFIR).

    Druga rzecz, ze obecnie taka oferta w Polsce moze nie istniec bo nie
    ma rynkowej racji bytu (po co placic za cos co jest za darmo?).

    Uwaga ogolna (bo nie bede sie bawil w agenta ubezpieczeniowego) -
    logicznym jest, ze obecny system oplaca sie chorym i biednym, nie
    oplaca sie zdrowym i bogatym. I mniejsze ma ktos zasoby finansowe i
    wieksze potrzeby korzystania ze sluzby zdrowia tym wiecej korzysta na
    obecnym systemie (bo w ramach realizacji zasady solidarnosci koszty
    jego leczenia pokrywaja inni). Im ktos jest zdrowszy i ma wieksze
    zasoby finansowe tym wiecej traci na obecnym systemie - bo sam nie
    korzysta, a placi za 3-4 innych korzystajacych.

    Warto podkreslic jednak fakt, iz wielkim beneficjentem systemu czy to
    NFZ czy innych ubezpieczen spolecznych (np. emerytalnego systemu ZUS)
    jest ogromna strefa administracji - jednostki budzetowe realizujace
    zdania z zakresu obslugi tej masy pieniedzy dzialaja nieefentywnie i
    drogo, zwlaszcza w Polsce gdzie wykorzystanie nowoczesnych technologi
    jest na niskim poziomie, a przerost zatrudnienia bije po oczach.

    Na "sprywatyzowanych" ubezpieczeniach zyskaliby wszyscy (teoretycznie
    przy zalozeniu, ze zostanie to zrobione dobrze, nie jak OFE) bo zdrowi
    zaoszczedziliby na kosztach ubezpieczenia (podstawowa opieka medyczna
    czyli wizyty u lekarza, w tym specjalisty, zabiegi chirurgiczne,
    prowadzenie ciazy, pare dni hospitalizacji rocznie etc. jest prywatnie
    dosc tania - mnie wynosi mniej niz place na NFZ) - pieniadze
    "zarobione" przez budzet na rezygnacji z utrzymania ogromnego aparatu
    obslugi mozna wydac na dotowanie prywatnych ubezpieczen potrzebujacym.

  • 39. Data: 2010-06-11 14:40:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hut6ah$ji4$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Co jest złego w pochwale dyktatury, czyli de facto monarchii?
    Dyktatury czyli de facto monarchii...
    O! Z matmą kiepsko, z prawem pracy do bani, a do tego brak logiki i jeszcze
    historii nie zna.
    Dobrze, że takich wariatów jest tak mało w populacji - znacznie mniej nawet
    niż pedałów.

    --
    Jotte

  • 40. Data: 2010-06-11 14:44:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    g.googlegroups.com BK
    <b...@g...com> pisze:

    > Ale sie miesza i wymusza. Badzmy realistami bedzie wymuszac bo nie
    > chodzi o zapewnienie nam sluzby zdrowia tylko golenie nas z kasy. I o
    > ile z tym musze sie pogodzic to absolutnie uwazam za jakas chora
    > pomylke stymulowanie Panstwa do ingerowania w "prywatne"
    > ubezpieczenia. Panstwo juz nam "otworzylo" rynek ubezpieczen OC czy
    > chociazby OFE i zawsze ze szkoda dla klienta.
    > Jesli zaczna instytucjonalnie grzebac w ubezpieczeniach medycznych to
    > znow bedziemy w plecy.
    To do czego potrzebne jest państwo (czyli jego organy) w ogóle?
    A jeśli do czegokolwiek ma się przydać, to skąd ma na to brać kasę?

    --
    Jotte