  • 1. Data: 2003-08-14 19:41:09
    Temat: Czy znacie jakies paragrafy na ten temat ?
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Witam
    Kolezanka dzisiaj dostala taka odpowiedz w urzedzie
    Informacji Europejskiej w sprawie podrozowania i pracy
    na terenie UE obcokrajowcow.

    " Od dnia czlonkostwa Polacy beda mogli swobodnie podejmowac prace takze we
    wszystkich 9 panstwach przystepujacych razem z Polska do UE.
    W kazdym z panstw, ktore otworza rynki pracy nie bedzie potrzebne
    pozwolenie na prace.

    Swoboda przeplywu osob (pracownikow) dotyczy wylacznie obywateli UE (czyli
    osob posiadajacych obywatelstwo ktoregos z panstw UE)."

    Problem w tym, ze kolezanka nie dostala zadnych odnosnikow, ustaw,
    dokumentow, na podstawie ktorych mozna by w to w 100% uwierzyc. Przeciez
    nie pojde do Urzedu d/s Imigrantow z wydrukowanym mailem.

    Piotr

  • 2. Data: 2003-08-15 14:53:00
    Temat: Re: Czy znacie jakies paragrafy na ten temat ?
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Problem w tym, ze kolezanka nie dostala zadnych odnosnikow, ustaw,
    > dokumentow, na podstawie ktorych mozna by w to w 100% uwierzyc. Przeciez
    > nie pojde do Urzedu d/s Imigrantow z wydrukowanym mailem.

    Ale o co dokładnie ci chodzi? O swobodę przepływu osób? Przeciez oczywistym
    jest, że dotyczy ona jedynie obywateli Unii. Pewne wątpliwości budzić może
    jedynie sytuacja, gdy obywatel panstwa 3 ma prawo do pracy na terenie
    jednego z państw członkowskich, ale dla mnie ogranicza się ono wtedy jedynie
    do tego państwa.
    Nie rozumiem jednak w czym problem - przeciez od wstąpienia wszyscy będziemy
    obywatelami Państwa Członkowskiego...

    Depi.

  • 3. Data: 2003-08-15 18:34:13
    Od: "Jona" <j...@p...fm>

> [...]
    > dokumentow, na podstawie ktorych mozna by w to w 100% uwierzyc. Przeciez
    > nie pojde do Urzedu d/s Imigrantow z wydrukowanym mailem.

    wejdź na stronę rządową (chociażby Ministerstwa Pracy) i poszukaj integracja
    europejska. Poza tym wystarczy wpisać w jakąkolwiek wyszukiwarkę i
    znajdziesz dużo o UE, także podstawy aktów prawnych regulujących swobodny
    przepływ osób (JAE) i nie tylko.
    Nie rozumiem jak po takiej kampanii i przy dojściu do internetu nie wiesz
    gdzie szukać wiadomości o UE.
    Jona

  • 4. Data: 2003-08-16 13:10:02
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jona" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > europejska. Poza tym wystarczy wpisać w jakąkolwiek wyszukiwarkę i
    > znajdziesz dużo o UE, także podstawy aktów prawnych regulujących swobodny

    Czemu akurat JAE? Swobodny przepływ osób od traktatu Rzysmkiego jest
    podstawą acquis communautaire - obecnie są to ( po renumeracji ) art. 39-42
    odnoścnie swobodnego przepływu pracowników, 43-48 - swoboda zakładania
    przedsiębiorstw, 49-55 - swoboda świadczenia usług. Dodatkowo od Traktatu z
    Maastricht jednym z uprawnien związanych z obywatelstwem Unii jest swoboda
    przemieszczania się i przebywania ( art. 18. ). To prawo pierwotne Unii.
    Jest jeszcze 10 ton prawa wtórnego i orzeczeń ETS. Jednakże w kontekscie
    tego pytania przytaczanie tych przepisów to absurd - to tak, jakby sie ktos
    w Polsce pytał o przepis na podstawie którego ruch odbywa się z prawej
    strony drogi. dla każdej instytucji jest to oczywiste jak słońce i żadnych
    "paragrafów" nie trzeba nikomu przedstawiać.

    Depi.