  • 1. Data: 2003-08-14 15:10:15
    Temat: Adopcja
    Od: "Valdi Zet" <v...@s...gda.pl>

    Witam.
    Mam pytanie. Ożeniłem się z kobietą, która ma dziecko uznane przez
    biologicznego ojca. On nie kontaktuje się z dzieckiem ale płaci alimenty.
    Czy jest możliwość, żebym adoptował(?) dziecko? Czy biologiczny ojciec musi
    się zrzec praw rodzicielskich? Jak taka sprawa wygląda od strony prawnej?
    Jakie postępowanie musi być przepowadzone? Jakie mniej więcej dokumenty
    trzeba złożyć? Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc.
    --
    ---== Pozdrawiam ==---
    ---==Valdi Zet==---

  • 2. Data: 2003-08-17 01:56:10
    Temat: Odp: Adopcja
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Valdi Zet <v...@s...gda.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bhg8oq$am8$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > biologicznego ojca. On nie kontaktuje się z dzieckiem ale płaci alimenty.
    > Czy jest możliwość, żebym adoptował(?) dziecko?

    tak po uprzednim pozbawieniu ojca biologicznego wladzy na wniosek matki
    dziecka lub na wniosek osoby ,ktora chce przysposobic dziecko za zgoda
    wyrazona przez ojca

    Czy biologiczny ojciec musi
    > się zrzec praw rodzicielskich?
    tak jesli wyraza zgode na to przysposobienie sad wezwie go o zlozenie
    oswiadczenia o zrzeczeniu sie wladzy

    Jak taka sprawa wygląda od strony prawnej?

    jesli jest zgoda ojca to wiekszego problemu nie ma

    > Jakie postępowanie musi być przepowadzone?

    albo o :
    pozbawienie wladzy a nastepnie przysposobienie
    lub
    przysposobienie z wyrazona zgoda i zlozenie oswiadczenia wyrazenia zgody na
    przysposobienie

    Jakie mniej więcej dokumenty
    > trzeba złożyć?
    wniosek w 3 egz. o przysposobienie, akt zawarcia zwiazku,akt urodzenia
    malolet.

    Sandra

  • 3. Data: 2003-08-17 17:22:18
    Temat: Re: Adopcja