  • 21. Data: 2020-03-30 08:28:19
    Temat: Re: Czy za pójscie na poczte bedziemy aresztowani?
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > przestrzegania tej kwarantanny. Trzeba gdzieś wypośrodkować, pomiędzy
    > tym, to co należałoby zrobić - najlepiej byłoby wszystkich od siebie
    > izolować na 14 dni, a tym, co daje się zrobić i przede wszystkim, co
    > społeczeństwo jest w stanie zaakceptowac.
    >
    > Ponieważ da się ludzi skontrolować, czy się nie grupują w przestrzeni
    > publicznej, a nie jest to konieczne i zakazu nie da się skutecznie
    > "oprotestować", to zakaz jest. Zakaz gromadzenia się w firmach
    > spowodował by konieczność ogłoszenia stanu wyjątkowego, a przede
    > wszystkim trudno byłoby coś takiego raczej kontrolować.

    W zasadzie zgodnie z prawem zakaz w przestrzeni publicznej również
    wymaga wprowadzenia stanu wyjątkowego....

    --
    http://zrzeda.pl

  • 22. Data: 2020-03-30 10:10:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.03.2020 o 14:39, Budzik pisze:

    > W sumie gdyby wszyscy sie od siebie odizolowali na 2-3 tygodnie to
    > zakładajac ze po 2-3 tygodniach pacjent umiera lub zdrowieje byłoby po
    > ptokach. Wirus by zniknał.
    >
    > Ale wystarczy tylko kilka odstepstw od tej reguły i wracamy do punktu
    > wyjscia.

    No właśnie, a jest grupa ludzi, które nie przeżyją bez in nych: dzieci,
    chodzry itd.

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2020-03-30 11:20:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No właśnie, a jest grupa ludzi, które nie przeżyją bez in nych:
    >dzieci,
    >chodzry itd.

    Nikt nie przezyje.
    Wode i zywnosc musisz miec, wiec i prad do lodowki :-)

    Zapomnieliszmy juz, jak sie zyje bez wygod ... no ale gdzie tu studnia
    w miescie.

    J.

  • 24. Data: 2020-03-30 13:32:41
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 30 Mar 2020 08:28:19 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > W zasadzie zgodnie z prawem zakaz w przestrzeni publicznej również
    > wymaga wprowadzenia stanu wyjątkowego....

    No właśnie, ale to przesuwa wybory, a elektorat Maliniaka i tak pójdzie do
    urn, mimo wirusa, więc ma wygraną w pierwszej turze.

    "Zakaz przemieszczania się po kraju, rozporządzanie o kwarantannie i
    ograniczenie praktyk religijnych są wydane niezgodnie z uchwaloną 3
    tygodnie temu specustawą "koronawirusową", tym samym są niezgodne z
    konstytucją - napisał Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar w liście do
    premiera Mateusza Morawieckiego.

    W wystąpieniu do premiera Bodnar zauważył, że w sytuacjach szczególnych
    zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może
    zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan
    wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej. Jak pisze, dla każdego z tych stanów
    nadzwyczajnych jest już specjalna ustawa, na jej podstawie można wydać
    rozporządzenie, które podlega podaniu do publicznej wiadomości."

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/rpo-zaka
    z-przemieszczania-si%C4%99-czy-przymusowa-kwarantann
    a-niezgodne-z-konstytucj%C4%85/ar-BB11PWtu

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 25. Data: 2020-03-30 14:33:16
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-30 o 13:32, Olin pisze:

> [...]
    z-przemieszczania-si%C4%99-czy-przymusowa-kwarantann
    a-niezgodne-z-konstytucj%C4%85/ar-BB11PWtu

    A tu komunikat z Kościoła. Nie wiem czy to jest tylko jeden taki mądry
    ksiądz czy jest ich więcej. Popieram to stwierdzenie.

    Ogłoszenia duszpasterskie - 5 Niedziela Wielkiego Postu - 29.03.2020

    Do świąt Zmartwychwstania Pańskiego pozostały już tylko dwa
    tygodnie. Postarajmy się, by ten czas wykorzystać jak najlepiej.
    Unikając uczestnictwa w zgromadzeniach, także religijnych, pamiętajmy o
    osobistej i rodzinnej modlitwie w domu i lekturze Pisma Świętego.
    Zachęcamy do śledzenia transmisji telewizyjnych i internetowych, które
    pomogą nam duchowo uczestniczyć w liturgii i modlitwie Kościoła.
    Przypominamy również, że świadome i dobrowolne narażanie zdrowia
    własnego i innych, także pod pozorem pobożności, jest grzechem ciężkim
    przeciw piątemu przykazaniu Dekalogu.

    --
    animka

  • 26. Data: 2020-03-30 16:19:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 30 Mar 2020 14:33:16 +0200, Animka napisał(a):

> [...]
    > Przypominamy również, że świadome i dobrowolne narażanie zdrowia
    > własnego i innych, także pod pozorem pobożności, jest grzechem ciężkim

    To jakieś herezje tudzież ciemnota i zabobon, bo ks. prof. Tadeusz Guz
    głosi:

    "Podczas spotkania sakramentalnego, czyli przyjścia na modlitwę, Bóg
    żadnych wirusów nie rozprzestrzenia. Bóg jest święty: jego bytowość jest
    święta, zarówno w wymiarze jego boskości, jak i człowieczeństwa. Niektórzy
    się obawiali, że kapłan, który koncelebruje mszę i udziela komunii do ust,
    może zarażać. Kapłan ma po pierwsze konsekrowane dłonie, po drugie kapłan
    jako jedyna osoba w zgromadzeniu liturgicznym ma umywane dłonie przy
    Lavabo, czyli przy ofiarowaniu darów dla Boga.
    Kapłan ma nie tylko umyte ręce w sensie, w jakim oczekuje tego pan minister
    zdrowia, lecz ma też umyte ręce w sensie nadprzyrodzonym. A zatem żadne
    udzielanie komunii świętej nie zagraża ani jednemu Polakowi w roznoszeniu
    jakichkolwiek wirusów, bo to jest akt święty. Msza święta jest aktem
    świętym, nie jest miejscem, przestrzenią i czasem rozprzestrzeniania
    wirusów tylko przychodzenia Boga. Jak Polska będzie bogata Bogiem, to
    zwycięży też przed tym śmiertelnie niebezpiecznym wirusem"

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,258
    30121,ksiadz-w-tv-trwam-przekonuje-ze-kaplani-maja-k
    onsekrowane.html#a=15&c=163&t=14&g=b&s=BoxNewsMT

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 27. Data: 2020-03-30 23:30:14
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-30 o 16:19, Olin pisze:

> [...]
    30121,ksiadz-w-tv-trwam-przekonuje-ze-kaplani-maja-k
    onsekrowane.html#a=15&c=163&t=14&g=b&s=BoxNewsMT

    Mnie przekonał komunikat, którego ważną część wklejam ponownie:
    Napisał to na 99% proboszcz parafii.
    Uważam to za bardzo rzetelny komunikat.

    --
    animka

  • 28. Data: 2020-04-02 09:03:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może i ma rację, skoro dotychczasowe wielkie światowe pandemie w Polsce miały
    przebieg łagodny.
    A co głoszą rabini?

    -----

  • 29. Data: 2020-04-02 11:41:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 2 Apr 2020 09:03:40 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > dotychczasowe wielkie światowe pandemie w Polsce miały przebieg łagodny.

    Chyba modlitwy nie były wystarczająco gorliwe:
    https://wielkahistoria.pl/epidemie-cholery-w-xix-wie
    cznej-polsce-zapomniana-choroba-zabila-setki-tysiecy
    -ludzi/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek