  • 1. Data: 2020-03-25 09:10:53
    Temat: Proste zabezpieczenie wierzytelności.
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Jakiś czas temu pożyczyłem znajomemu znajomego trochę ponad dwie dychy
    na ratującą życie operację. Ponieważ sprawa była szerzej znana i jak się
    wydawało pewna oraz szybka (solidne ubezpieczenie grupowe z którego miał
    nastąpić zwrot większości kwoty etc.) podpisaliśmy umowę pożyczki bez
    uwzględniania nawet inflacji. Taki dobry uczynek bo akurat z okazji
    sprzedaży nieruchomości miałem pieniądze które leżały na śmiesznie
    oprocentowanym koncie.

    Sytuacja rozwinęła się w taki sposób że w zasadzie spisuję ten dług na
    straty (wielu wierzycieli, przepisanie majątku na żonę, rozwód z
    orzeczeniem winy z jego strony, pobyt w psychiatryku - wszystko
    ustawione bo jak wyszedł od razu się pogodzili i mieszkają razem kiedy
    nie pracuje za granicą), ale nie da się ukryć ze miło by było gdybym
    jednak te pieniądze zobaczył.

    Czy ktoś ma doświadczenie z firmami oferującymi bezzaliczkowe
    (niekoniecznie, ale niezbyt chcę inwestować kolejne tysiące w tak
    niepewną sprawę) ściąganie długów? Jest sens się w to bawić czy prościej
    zainteresować się samemu (chociaż na nadmiar czasu nie narzekam a
    doświadczenie w temacie mam zerowe).

  • 2. Data: 2020-03-25 15:09:41
    Temat: Re: Proste zabezpieczenie wierzytelności.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.03.2020 o 09:10, m4rkiz pisze:
> [...]
    > niepewną sprawę) ściąganie długów? Jest sens się w to bawić czy prościej
    > zainteresować się samemu (chociaż na nadmiar czasu nie narzekam a

    Jeśli Ty znając znajomego uważasz, że egzekucja nie jest możliwa, to
    sądzisz, ze firma robiąca to masowo coś więcej wskóra?

    Ja bym złożył wniosek o nakaz zapłaty do sądu.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-03-25 15:28:19
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Jeśli Ty znając znajomego uważasz, że egzekucja nie jest możliwa, to
    > sądzisz, ze firma robiąca to masowo coś więcej wskóra?
    >
    > Ja bym złożył wniosek o nakaz zapłaty do sądu.

    Miałem kolegę , któremu powiedziałem o podobnym problemie.
    Zaproponował mi pomoc Zdzicha.
    A co robi ten Zdzicho, zapytałem?
    Zdzicho? On nic nie robi! Przychodzi z tobą do dłużnika i patrzy.

    Podobno żaden dłużnik mu się nie oparł :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi - kwarantanna)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 4. Data: 2020-03-25 15:43:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.03.2020 o 15:28, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > A co robi ten Zdzicho, zapytałem?
    > Zdzicho? On nic nie robi! Przychodzi z tobą do dłużnika i patrzy.
    > Podobno żaden dłużnik mu się nie oparł :)

    Ja też znam takie opowieści. Tylko potem, jak Zdzichowi się noga
    powinie, to wszyscy, co to z nim chodzili, siadają razem na ławie
    oskarżonych i gęsto się tłumaczą, czemu on patrzył :-) Zalecał bym
    daleko posuniętą ostrożność.

    Mimo wszystko nie słyszałem, by ktoś się z pozwu o nakaz zapłaty i
    wniosku do komornika musiał tłumaczyć, a komornikowi udaje się często
    coś odzyskać. Ze Zdzichami sprawa jest taka trochę trudna do weryfikacji.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2020-03-25 22:59:41
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-25 o 15:28, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > A co robi ten Zdzicho, zapytałem?
    > Zdzicho? On nic nie robi! Przychodzi z tobą do dłużnika i patrzy.
    >
    > Podobno żaden dłużnik mu się nie oparł :)

    Jak miał pieniądze, a jak nie miał to co?

    --
    animka

  • 6. Data: 2020-03-26 08:59:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]

    > A co robi ten Zdzicho, zapytałem?
    > Zdzicho? On nic nie robi! Przychodzi z tobą do dłużnika i patrzy.
    >
    > Podobno żaden dłużnik mu się nie oparł :)

    Niektórzy się oparli, a takie przychodzenie i patrzenie może być przez
    sądy uznane za groźby karalne. Kara dla ciebie i dla Zdzicha.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2020-03-26 12:14:12
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 26.03.2020 o 08:59, Liwiusz pisze:

    > Niektórzy się oparli, a takie przychodzenie i patrzenie może być przez
    > sądy uznane za groźby karalne. Kara dla ciebie i dla Zdzicha.

    Groźby karalne?
    Nie można przyjść do dłużnika z asystentem albo z kierowcą?
    Chyba przeginasz?

  • 8. Data: 2020-03-26 12:14:51
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 25.03.2020 o 22:59, Animka pisze:

    > Jak miał pieniądze, a jak nie miał to co?

    To do Providenta! :)

  • 9. Data: 2020-03-26 12:36:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-03-26 o 12:14, Wiesiaczek pisze:

    > Groźby karalne?

    Tak.

    > Nie można przyjść do dłużnika z asystentem albo z kierowcą?

    Nie dyskutujemy o przyjściu z asystentem lub kierowcą, tylko przyjściu
    ze Zdziśkiem, czytaj z karkiem, który samą swoją obecnością będzie
    wzbudzał obawę.

    > Chyba przeginasz?

    Otóż nie. Sądy stwierdzają, że groźby karalne mogą przybrać również taką
    formę, że nic się nie powie, nic nic nie pokaże gestem, ale właśnie
    przyjdzie z osobą, lub osobami, których sama obecność może być groźbą.

    Konkretnie o sprawie, której czytałem, jako groźbę karalną uznano
    przyjście z kilkoma "ochroniarzami" i pokazanie ręką gestu "dawaj
    pieniądze".

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2020-03-26 13:27:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.03.2020 o 12:14, Wiesiaczek pisze:
    > Groźby karalne?
    > Nie można przyjść do dłużnika z asystentem albo z kierowcą?
    > Chyba przeginasz?

    Można przyjść nawet z drużyną asystentów, tylko, jak kilku dłużników się
    poskarży, to będziesz się z tego długo tłumaczył. Nie twierdzę, że od
    razu Cię zamknął.

    No i z doświadczenia wiem, że czasem tacy asystenci wymykają się spod
    kontroli. I pół biedy, jak działają sami, to wówczas sami za to
    odpowiadają. Ale jak są Twoimi asystentami, to tak trochę za nich
    odpowiadasz jako kierownik.

    --
    Robert Tomasik