  • 71. Data: 2007-12-11 10:47:42
    Temat: Re: Czy sprzedawca ma prawo nie wpuscic do sklepu?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 11-12-2007 o 08:07:13 januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Wrecz odwrotnie bo to w komunizmie sa rowni i rowniejsi.

    To zalezy jaki komunizm masz na mysli. Ja jestem wielkim fanem tego
    systemu.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 72. Data: 2007-12-11 12:24:39
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy sprzedawca ma prawo nie wpuscic do sklepu klienta jesli jest juz po
    > godzinach otwarcia, ale w sklepie sa jeszcze kupujacy? Jesli nie ma takiego
    > prawa, to na jakiej podstawie?

    Art. 135. k.w. "Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu
    detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar
    przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia
    sprzedaży takiego towaru,
    podlega karze grzywny."

    Jednak w takim wypadku, jak opisałeś odmowa jest uzsadniona. Wcześniej Ci już
    koledzy pisali jak to jest z tymi kosztami.

  • 73. Data: 2007-12-11 12:57:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TomaSz. wrote:
    > Dnia 11-12-2007 nikt nawet nie przypuszczał, że napisane
    > wówczas przez agenta o pseudonimie 'zly' słowa
    > spowodują takie konsekwencje. A brzmiały one:

    > Z kolczykiem czy z tym, że ma prawo Cię nie wpuścić?
    > Kolczyk był podany przykładowo, a do swojego sklepu mam prawo nie wpuścić,
    > kogo mi się tylko zechce - chyba, że z nakazem prokuratora :)

    To się możesz mocno zdziwić. No chyba, że piszesz o sytuacji kiedy sklep
    jest zamknięty.

  • 74. Data: 2007-12-11 13:19:04
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

    > Dyskryminacja ze wzgledu na czas wejscia do sklepu... fascynujace :)

    oczywiste jest, że nie dotyczy to czasu zamknięcia sklepu, tylko normalnych
    godzin otwarcia!

    pzdr,
    dkzzzzzz.

  • 75. Data: 2007-12-11 14:22:21
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 11 Gru, 14:19, "dekazzze" <d...@g...pl> wrote:

    > oczywiste jest, że nie dotyczy to czasu zamknięcia sklepu, tylko normalnych
    > godzin otwarcia!

    Wczoraj w godzinach otwarcia mojego sklepu nic u mnie nie kupiles,
    tylko poszedles na zakupy obok.
    Dyskryminacja! Powinienes dostac grzywne!

  • 76. Data: 2007-12-11 15:09:41
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > To zalezy jaki komunizm masz na mysli. Ja jestem wielkim fanem tego
    > systemu.

    Marks i jego Kapitalizm? :)

    (mam na mysli ksiazke, a raczej... ksiege :))

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 77. Data: 2007-12-11 15:45:29
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Tue, 11 Dec 2007 11:44:53 +0100, TomaSz. napisał(a):

    > Z kolczykiem czy z tym, że ma prawo Cię nie wpuścić?
    > Kolczyk był podany przykładowo, a do swojego sklepu mam prawo nie wpuścić,
    > kogo mi się tylko zechce - chyba, że z nakazem prokuratora :)

    http://www.konsument.net4.pl/kw.htm

    art 135
    --
    marcin

  • 78. Data: 2007-12-11 16:03:05
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > http://www.konsument.net4.pl/kw.htm
    >
    > art 135

    Art. 135.
[...]

    to nie podlega dyskusji, bo mimo wszystko wydaje mi się, że nikt "bez
    uzasadnionej przyczyny" nie odmawia takiej sprzedaży i przede wszystkim nie
    ma dokładnie określonych możliwych przyczyn.. Tak więc można tu trochę
    pobawić się w interpretację - tak jak to czynią choćby selekcjonerzy w
    nocnych klubach lub bardziej rozsądnie;)

    pzdr,
    dkzzzzzzzz.

  • 79. Data: 2007-12-11 16:32:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ma takie prawo. To ich sklep

    Poniekąd.

    > i mogą wpuszczać kogo chcą.

    Kłamiesz.

  • 80. Data: 2007-12-11 16:33:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    adam pisze:
    > Czy sprzedawca ma prawo nie wpuscic do sklepu klienta jesli jest juz po
    > godzinach otwarcia,

    Godziny otwarcia są godzinami otwarcia - poza nimi sklepu jako takiego
    nie ma.