  • 1. Data: 2007-12-10 17:39:48
    Temat: kontrola - jakakolwiek - skarbowa, pocztowa itp
    Od: "Koju" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Jak to jest - czy szeroko pojęta kontrola może wejść do mojego domu i zacząc
    jakąkolwiek kontrole?

    Poczta - o telewizor
    Skarbówka - w ramach działalności
    Policja - o zakłocanie ciszy nocnej (perkusja!?:)
    Spółdzielnia - czy nie wyburzylem sciany
    BSA (business software allice) czy nie mam windowsa nielegalnego
    MIB (Man in Black) czy nie przechowuje marsjan
    Weterynarz - czy nie jestem wsciekly
    itd itp

    Oczywiscie bez anakzu sądowego
    Jak to właściwie jest? Czy jak przyjdą, powiedzą "Dzien dobry. Kontrola,
    możemy wejść?" A odpowiedz padnie: "Dzień dobry, nie" to wejdą czy nie
    wejdą?:)

    Pzdr
    MK

  • 2. Data: 2007-12-10 17:45:16
    Temat: Re: kontrola - jakakolwiek - skarbowa, pocztowa itp
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]

    > Jak to właściwie jest? Czy jak przyjdą, powiedzą "Dzien dobry. Kontrola,
    > możemy wejść?" A odpowiedz padnie: "Dzień dobry, nie" to wejdą czy nie

    taaaaa, listonosz na kontroli ? Chyba nie.

    Icek

    PS Policjant na legitymacje, slyszalem cos o urzedzie kontroli skarbowej
    (czy tam wywiad skarbowy) i pewnie jeszcze cala masa jakis nowych typu CBA,
    celnicy ale listonosz ?

  • 3. Data: 2007-12-10 17:54:01
    Od: "Koju" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > PS Policjant na legitymacje, slyszalem cos o urzedzie kontroli skarbowej
    > (czy tam wywiad skarbowy) i pewnie jeszcze cala masa jakis nowych typu

    w właśnie wydaje mi się że nawet na legitymacje to policjant chyba nie ma
    prawa wejsc (costam mir domowy)

    MK

  • 4. Data: 2007-12-10 20:17:06
    Od: "Tomek." <p...@o...pl>

    > w właśnie wydaje mi się że nawet na legitymacje to policjant chyba nie ma
    > prawa wejsc (costam mir domowy)
    >
    > MK

    w sytuacjach wyjątkowych, np. pościg za przestępcą,
    lub gdy prawdopodobne jest że dowody przestępstwa zostaną zniszczone
    ma prawo wejść na legitymację a później w ciągu iluś dni sąd / prokuratura
    powinna zalegalizować to wejście.

    tomek.

  • 5. Data: 2007-12-10 22:00:12
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Dnia Mon, 10 Dec 2007 18:45:16 +0100, Icek napisał(a):

    > PS Policjant na legitymacje, slyszalem cos o urzedzie kontroli skarbowej
    > (czy tam wywiad skarbowy) i pewnie jeszcze cala masa jakis nowych typu CBA,
    > celnicy ale listonosz ?

    Kontroli skarbowej czy podatkowej to się dokonuje raczej wzywając podatnika
    do udostepnienia dokumentacji, do tego raczej nie potrzeba przychodzić...

    Wywiad skarbowy działa niejawnie, podsłuchy, rejestracja obrazu i żaden
    wywiadowca skarbowy raczej nie zdekonspiruje się:
    Dz.U. 1991 Nr 100 poz. 442
    USTAWA
    z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej
    Art. 36aa.
    1. W ramach czynności operacyjno-rozpoznawczych pracownicy wywiadu
    skarbowego mają prawo do obserwowania i rejestrowania przy użyciu środków
    technicznych obrazu zdarzeń w miejscach publicznych oraz dźwięku
    towarzyszącego tym zdarzeniom - wyłącznie w toku czynności podejmowanych w
    celu ustalenia sprawców oraz uzyskania i utrwalenia dowodów przestępstw
    skarbowych lub przestępstw, o których mowa w art. 3 pkt 4 i 5.
    2. Czynności, o których mowa w ust. 1, powinny być wykonywane w sposób
    możliwie
    najmniej naruszający dobra osoby, wobec której zostały podjęte.
    3. Na sposób prowadzenia czynności, o których mowa w ust. 1, osobie, wobec
    której
    były one stosowane, przysługuje, w ciągu 7 dni od dnia powzięcia wiadomości
    o ich stosowaniu, zażalenie do Prokuratora Generalnego.
    Art. 36c.
    1. W ramach czynności operacyjno-rozpoznawczych, podejmowanych przez wywiad
    skarbowy w celu wykrycia, ustalenia sprawców oraz uzyskania i utrwalenia
    dowodów przestępstw:
    1) skarbowych, jeżeli wartość przedmiotu czynu lub uszczuplenie należności
    publicznoprawnej przekracza w dacie popełnienia czynu zabronionego
    pięćdziesięciokrotną wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę
    określonego
    na podstawie odrębnych przepisów,
    2) przeciwko obrotowi gospodarczemu, powodujących szkodę majątkową, jeżeli
    wysokość szkody przekracza w dacie popełnienia czynu zabronionego
    pięćdziesięciokrotną wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę
    określonego
    na podstawie odrębnych przepisów,
    3) przeciwko mieniu, jeżeli wartość mienia przekracza w dacie popełnienia
    czynu zabronionego pięćdziesięciokrotną wysokość minimalnego wynagrodzenia
    za pracę określonego na podstawie odrębnych przepisów,
    4) przyjmowania lub wręczania korzyści majątkowej w związku z pełnioną
    funkcją publiczną lub funkcją związaną ze szczególną odpowiedzialnością,
    5) ściganych na mocy umów i porozumień międzynarodowych
    - jeżeli inne środki okazały się bezskuteczne albo zachodzi wysokie
    prawdopodobieństwo,
    że będą nieskuteczne lub nieprzydatne, Sąd Okręgowy w Warszawie,
    zwany dalej ,,Sądem", na pisemny wniosek Generalnego Inspektora Kontroli
    Skarbowej, złożony po uzyskaniu pisemnej zgody Prokuratora Generalnego,
    może, w drodze postanowienia, zarządzić kontrolę operacyjną.
    2. W przypadkach niecierpiących zwłoki, gdy zachodzi obawa utraty
    informacji lub
    zatarcia dowodów przestępstwa, Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej może
    zarządzić, po uzyskaniu pisemnej zgody Prokuratora Generalnego, kontrolę
    operacyjną,
    jednocześnie zwracając się do Sądu z wnioskiem o wydanie postanowienia
    w tej sprawie. W razie nieudzielenia przez Sąd zgody w terminie 5 dni od
    dnia zarządzenia kontroli operacyjnej, Generalny Inspektor Kontroli
    Skarbowej
    wstrzymuje kontrolę operacyjną oraz nakazuje niezwłoczne protokolarne,
    komisyjne
    zniszczenie materiałów zgromadzonych w wyniku jej stosowania.
    3. (uchylony).
    4. Kontrola operacyjna jest prowadzona niejawnie i polega na:
    1) kontrolowaniu treści korespondencji;
    2) kontrolowaniu zawartości przesyłek;
    3) stosowaniu środków technicznych umożliwiających uzyskiwanie w sposób
    niejawny informacji i dowodów oraz ich utrwalanie, a w szczególności
    obrazu, treści rozmów telefonicznych i innych informacji przekazywanych
    przy pomocy sieci telekomunikacyjnych.
    5. Wniosek Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej, o którym mowa w ust.
    1, powinien zawierać w szczególności:
    1) numer sprawy i jej kryptonim, jeżeli został jej nadany;
    2) opis przestępstwa z podaniem, w miarę możliwości, jego kwalifikacji
    prawnej;
    3) okoliczności uzasadniające potrzebę zastosowania kontroli operacyjnej, w
    tym stwierdzonej albo prawdopodobnej bezskuteczności lub nieprzydatności
    innych środków;
    4) dane osoby lub inne dane, pozwalające na jednoznaczne określenie
    podmiotu
    lub przedmiotu, wobec którego stosowana będzie kontrola operacyjna, ze
    wskazaniem miejsca lub sposobu jej stosowania;
    5) cel, czas i zakres kontroli operacyjnej.
    6. Kontrolę operacyjną zarządza się na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.
    Sąd może,
    na pisemny wniosek Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej, złożony po
    uzyskaniu pisemnej zgody Prokuratora Generalnego, wydać postanowienie o
    jednorazowym przedłużeniu kontroli operacyjnej, na okres nie dłuższy niż
    kolejne 3 miesiące

    Państwowa Inspekcja Pracy może przyjść na kontrolę do przedsiębiorcy.
    ZUS może przyjść do przedsiębiorcy
    to chyba regulują odpowiednie ustawy na ten temat

    a służby typu Policja, ABW, CBA to mogą przyjść, ale muszą mieć konkretny
    cel zgodnie z art. 224 kpk, i mają obowiązek wezwania do wydania
    poszukiwanej rzeczy, a ot tak na kontrolę to raczej nie przychodzą, bo
    jeśli by niczego nie znaleźli, to mogli by beknąć za przekroczenie
    uprawnień... z art. 231 kk
    a jeśli mają konkretny powód, to raczej bez nakazu nie przychodzą.

    Listonosz, jeśli dobrowolnie wpuścisz do mieszkania i stwierdzi, że masz
    telewizor to może to tylko stwierdzić, ale tylko stwierdzić i potem
    ewentualnie być świadkiem w sprawie o nie opłacanie abonamentu.
    Osobno chodzą kontrolerzy z Oddzialu Regionalnego Centrum Sieci
    Pocztowej [ Dz.U. 2005 nr 214 poz. 1809 Rozporządzenie Ministra
    Infrastruktury z dnia 13 października 2005 r. zmieniające rozporządzenie w
    sprawie określenia jednostek operatora publicznego przeprowadzających
    kontrolę wykonywania obowiązku rejestracji odbiorników radiofonicznych i
    telewizyjnych i uiszczania opłat abonamentowych za ich używanie, wzoru
    upoważnienia do wykonywania czynności kontrolnych oraz zasad i trybu
    wydawania tych upoważnień ]

    jeśli coś nie tak napisałem, to poprawcie mnie...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa/Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net

  • 6. Data: 2007-12-10 23:01:21
    Temat: kto ma pierwszenstwo - wiedza obywatela o obowiazujacym prawie c.d.
    Od: "Koju" <m...@p...onet.pl>

    ale wyklad - dzieki:)
    To teraz z innej beczki, w ramach porzadkowania wiedzy o swiecie i
    przysługujących obywatelowi prawach i obowiązkach:

    czy jadac samochdoem, ma sie obowiazek wpuszczac samochod jadący po prawej
    stronie, któremu kończy się pas, i jest WYRAŹNIE zaznaczone że to jego pas
    się kończy?

    MK

  • 7. Data: 2007-12-10 23:25:18
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Koju" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > stronie, któremu kończy się pas, i jest WYRAŹNIE zaznaczone że to jego pas

    Nie, to on zmieniając pas musi ustąpić pierwszeństwa tym, którzy nim jadą;
    to że pas się kończy nie ma znaczenia. Ale na przyszłość zakładaj lepiej
    nowy wątek.

    strach

  • 8. Data: 2007-12-10 23:39:55
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > czy jadac samochdoem, ma sie obowiazek wpuszczac samochod jad?cy po prawej
    > stronie, któremu ko?czy si? pas, i jest WYRA?NIE zaznaczone ?e to jego pas
    > si? ko?czy?

    mam nadzieje, ze nie jezdzisz autem :)

  • 9. Data: 2007-12-10 23:57:21
    Od: "Koju" <m...@p...onet.pl>

    > mam nadzieje, ze nie jezdzisz autem :)

    ??? jezdze i to bardzo duzo... I wpuszczam tych z prawej "bo tak" - ciekawy
    tylko bylem czy musze to robic:)
    Ustapic trzeba, jesli jest zwezenie, ale nie ma znaku mówiacego ktory pas
    sie konczy - stad pytanie dot sytuacji gdy znak jest

    MK

  • 10. Data: 2007-12-10 23:57:59
    Od: "Koju" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > to że pas się kończy nie ma znaczenia. Ale na przyszłość zakładaj lepiej

    ok