  • 1. Data: 2007-12-10 17:00:31
    Temat: spadek - sprawy formalne.
    Od: janist <j...@o...pl>

    Witam,
    musze przeprowadzic postepowanie spadkowe. Plan jest taki, ze zlozony
    zostanie wniosek o dzial spadku i w ramch tego wnioku sad przeprowadzi
    nabycie spadku. Dodatkowa informacja jest to, ze pomiedzy spadkobiercami
    nie ma sporu.
    Mam w zwiazku z tym kilka pytan natury formalnej:
    1. Wniosek bedzie o dzial spadku. Czy pisac w nim rowniez aby sad
    stwierdzil nabycie spadku? Czy tez sad zrobi to niejako z automatu?
    2. Do jakiego sadu skaladac wniosek? Cywilnego? Jaka jest prawidlowa
    nazwa sadu?
    3. Do jakiego sadu skaladac wniosek ale w sensie lokalizacji? Wlasciwego
    dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy czy zmarlego?
    4. Jaka bedzie wysokosc oplaty?
    5. W jaki sposob dokonac wplaty? Mozna w dniu posiedzenia w kasie sadu i
    przyniesc jakis kwitek na posiedzenie?

    Z gory serdecznie dziekuje za informacje.

    pozdrawiam,
    janist

  • 2. Data: 2007-12-10 17:44:08
    Temat: Re: spadek - sprawy formalne.
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "janist" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zostanie wniosek o dzial spadku i w ramch tego wnioku sad przeprowadzi
    > nabycie spadku. Dodatkowa informacja jest to, ze pomiedzy spadkobiercami

    Najpierw wnosi się o nabycie a potem o dział spadku. Ewentualnie łącznie.

    > Mam w zwiazku z tym kilka pytan natury formalnej:
    > 1. Wniosek bedzie o dzial spadku. Czy pisac w nim rowniez aby sad
    > stwierdzil nabycie spadku? Czy tez sad zrobi to niejako z automatu?

    Powinien zwrócić wniosek jako bezzasadny. Nie można dzielić czegoś czego się
    nie posiada.

    > 2. Do jakiego sadu skaladac wniosek? Cywilnego? Jaka jest prawidlowa nazwa
    > sadu?

    Do Rejonowego, wydział Cywilny.

    > 3. Do jakiego sadu skaladac wniosek ale w sensie lokalizacji? Wlasciwego
    > dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy czy zmarlego?

    Mam takie lekkie wrażenie, że pisząc pytanie nawet nie zajrzałeś do Kodeksu
    Cywilnego..... zmarłego.

    > 4. Jaka bedzie wysokosc oplaty?

    Na stronie każdego sądu są podane takie informacje z wnioskiem itd.
    Wysokości nikt ci tu nie poda bo o ile sprawa o nabycie spadku oraz
    oświadczenia o przyjęcieu spadku mają opłaty stałe, to dział jest obciążony
    opłatą ułamkową od warotści spadku.

    > 5. W jaki sposob dokonac wplaty? Mozna w dniu posiedzenia w kasie sadu i
    > przyniesc jakis kwitek na posiedzenie?

    Wraz z wnioskiem dodajesz KP z kasy lub potwierdzenie przelewu na konto
    sądu.

  • 3. Data: 2007-12-10 18:44:12
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    William pisze:
    > Mam takie lekkie wrażenie, że pisząc pytanie nawet nie zajrzałeś do
    > Kodeksu Cywilnego..... zmarłego.

    w kodeksie cywilnym tej informacji nie znajdziesz

> [...]
    > oświadczenia o przyjęcieu spadku mają opłaty stałe, to dział jest
    > obciążony opłatą ułamkową od warotści spadku.

    opłatą stałą 300/600 albo 500/1000 w zależności od zakresu postępowania

    KG

  • 4. Data: 2007-12-10 18:58:39
    Od: janist <j...@o...pl>

    kam pisze:

    > w kodeksie cywilnym tej informacji nie znajdziesz

    Dzieki :), przejrzalem KC ale nie widzialem takiej informacji.
    William, nie irytuj sie, prosze. Tak to jest, ze tak naprawde to
    wszystkie informacje mozna zdobyc nie piszac na usnet. Tylko po co usnet
    wtedy. :))

    > opłatą stałą 300/600 albo 500/1000 w zależności od zakresu postępowania

    Mozesz przyblizyc albo powiedziec gdzie szukac?

    pozdrawiam,
    janist

  • 5. Data: 2007-12-10 20:15:30
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    janist pisze:

    > Mozesz przyblizyc albo powiedziec gdzie szukac?

    ustawa o kosztach sądowych w sprawach cywilnych
    300/600 przy zgodnym wniosku (co do podziału), to drugie jeśli
    równocześnie jest znoszona współwłasność
    a 500/1000 odpowiednio bez takiego wniosku

    KG

  • 6. Data: 2007-12-11 18:15:28
    Od: janist <j...@o...pl>

    kam pisze: